Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Albert Hammond Jr. - Spooky Couch

Jag har tipsat om den förut, men när jag igår natt gick hem från jobbet,

började den här plötsligt spelas, ackompanjerad av morgonens första

solstrålar, och... det var så vackert. Sommarnätter är härliga.

:naughty:

[youtube-old]np3mBG1sTxM[/youtube-old]

Den är verkligen så sjukt jävla bra. Resten av skivan säger mig nästan ingenting men den där är verkligen kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för någon dag sen tänkte jag att "fasen, det känns sjukt konstigt men börjar jag inte tröttna lite på brittisk slyngelrock? visst kommer The Libertines alltid vara mitt absoluta favoritband och Bloc Party och Arctic Monkeys bland det bästa jag vet, men ändå.." Bland annat har jag inte varit ett dugg sugen på Fratellis nya, jag gillar inte Dirty Pretty Things nya alls och rent allmänt i år känns det som att jag vidgat mina vyer en liten del i alla fall, och fått upp ögonen för massa annat bra. Nu är jag helt fast och beroende av The Pigeon Detectives nya. Och det känns sjukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bloc Party - Banquet

[youtube-old]vdkmhquF60o[/youtube-old]

Den och This Modern Love är förmodligen deras bästa. Kan inte få nog av att kolla på när de lirar Banquet live, det är så jävla snyggt och sexigt! Kolla här, hur de spelar gitarren i början. Och Matts trummor är som vanligt bäst i världen. Orgasm.

[youtube-old]_V6CFyTV5tM[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den och This Modern Love är förmodligen deras bästa. Kan inte få nog av att kolla på när de lirar Banquet live, det är så jävla snyggt och sexigt! Kolla här, hur de spelar gitarren i början. Och Matts trummor är som vanligt bäst i världen. Orgasm.

Åh, mäktigt!

Hela albumet Silent Alarm är ju förövrigt riktigt underbart. :)

Måste säga att jag fastnat för Flux utav Bloc Party. Videon är ju bara för skön för den delen också! :lol:

[youtube-old]ttcboE1GrNg[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LIQUIDO - NARCOTIC

And I touched your face

Narcotic mind from lazed Mary-Jane

And I called your name

Like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame

And I touched your face

Narcotic mind from lazed Mary-Jane

[youtube-old]Jsj-37UrxeM[/youtube-old]

Gammal låt som jag och grabbsen brukade lyssna på medans vi hade LAN-party flera dygn i sträck. Vi fattade såklart aldrig vad den handlade om. Good times, good times.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gammal låt som jag och grabbsen brukade lyssna på medans vi hade LAN-party flera dygn i sträck. Good times, good times.

Haha! :lol: Jag och mina kompisar brukar (brukade egentligen, vi har inte spelat sen i februari nu) alltid sitta och vissla på den tillsammans i vent, vilket såklart låter hemskt med tanke på fördröjningen som finns, och så börjar jag alltid skratta till slut och det går inte att vissla när man ler eller skrattar. Minnen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som har sett Harold and Kumar escapes from Guantanamo bay vet vilken den här låten är.

Ni andra har förmodligen aldrig hört den om det inte är er typ av musik men jag lovar er alla att den är så fruktansvärt värd att lyssna på.

Jag är inte sådär jättebra på att förklara varför låtar bör lyssnas på så ni får helt enkelt ta och hämta hem för att lyssna.. Enjoy!

Mickey Avalon - My dick

[youtube-old]TNgWQfOd-1M[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor