Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

PARAMORE - CRUSHCRUSHCRUSH

Alltså, fifaaaaan vad bra rocklåt. Helt sjukt hur mycket jag älskar denna. Jag älskar ju ioförsig alla låtar, men denna är en av kanske de fem-sex väldigt, väldigt bra låtar som står ut mest. Jag älskar verkligen alla gitarriff och refrängen är helt suverän.

[youtube-old]-T7Mc9jFilY[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PARAMORE - Let The Flames Begin

Du ska bara veta hur mycket man jag gillar när gitarren/basen går igång vid 2:07 och håller tills slutet. Ni som lyssnar förstör vilken "del" jag menar. För övrigt är liveversionen av den låten ett snäpp bättre.

Hela RIOT! är förresten ett mästerverk. Hett albumtips om ni gillar någon av överstående låtar! Finns även mindre rockiga låtar och mer Razorlightigt över t.ex Fences.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska bara veta hur mycket man jag gillar när gitarren/basen går igång vid 2:07 och håller tills slutet. Ni som lyssnar förstör vilken "del" jag menar. För övrigt är liveversionen av den låten ett snäpp bättre.

Hela RIOT! är förresten ett mästerverk. Hett albumtips om ni gillar någon av överstående låtar! Finns även mindre rockiga låtar och mer Razorlightigt över t.ex Fences.

Deras första skiva "All we Know is Falling" är mycket bättre.

Alesana - The last three letters

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deras första skiva "All we Know is Falling" är mycket bättre.

Alesana - The last three letters

Själv tycker jag Riot! är mycket bättre. Finns dock en hel del låtar som är fantastiska på det också. Here we go again, Pressuer, Emergency m.m. Första albumet är sjukt mycket mer emo med lite metal-stuk. Det är helt enligt smak vilket man föredrar. Riot! är power pop hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tipsat om den förut, men herregud vad bra den är. 1977 kom Televisions fullständigt fulländade skiva Marquee Moon, och tipset består egentligen i hela skivan, men på den finns också ett titelspår, som är dryga tio minuter långt. Men det känns som fyra. Åh, vad bra.

Television - Marquee Moon

[youtube-old]F6IAalgT4vU[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni, ärade och älskade Justice's fans måste lyssna på deras nya Stress .. Stress Live Version.

Går att lyssna på deras myspace. Det är första låten som sätts igång.

Sen vill jag be någon om hjälp.

Jag kan inte hitta den låten någonstans. Och då menar jag även itunes och andra ställen man kan köpa låtar.

Kan någon rippa den med sånt där program som spelar in ljudet som ska komma i högtalarna.

Det funkar tyvärr inte för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MGMT - Pieces of What

Tog verkligen några lyssningar, men nu har skivan, Oracular Spectacular, satt sig. Riktigt bra!

Den är faktiskt väldigt jättebra. Särskilt California Dreamer och Kissing the Beehive. Tweak har redan, men Axel bör ta nattbussen till skivbutiken. Nu.

(Ni andra har förstås också min tillåtelse att lyssna)

Oj, det där missade jag totalt - tack för tipset, ska helt klart kollas in!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wolf Parade - Kissing The Beehive.

JÄVLAR vad bra den här låten här. Och jävlar vad bra hela skivan At Mount Zoomer är. Tweak, Paddan och Axel ska skaffa omedelbums!

Den är faktiskt väldigt jättebra. Särskilt California Dreamer och Kissing the Beehive. Tweak har redan, men Axel bör ta nattbussen till skivbutiken. Nu.

(Ni andra har förstås också min tillåtelse att lyssna)

"Tweak har"?! När jag är borta måste du föra min talan bättre än sådär. :) Plattan är underbar och just den där låten har jag talat mig varm om, sjukligt bra.

Ni, ärade och älskade Justice's fans måste lyssna på deras nya Stress .. Stress Live Version.

Går att lyssna på deras myspace. Det är första låten som sätts igång.

Wow! :whistling: En vecka kvar!!

MGMT - Pieces of What

Tog verkligen några lyssningar, men nu har skivan, Oracular Spectacular, satt sig. Riktigt bra!

Mhm, jag älskar den. Sitter bara och längtar till december när man ska knåpa ihop årets bästa skivor, det ska bli härligt. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag två nostalgitips må ni tro!

När jag jobbade idag så hörde jag en gammal goding på radion, som jag fick på hjärnan och har gått och nynnat på hela dagen.

Midnight Oil - Beds Are Burning

http://www.youtube.com/watch?v=10BbpGKLXqk

Sedan satt vi och diskuterade gamla minnen tidigare ikväll, bland annat gamla låtar. Då nämnde pappa en Jumperskiva som jag hade, (Jag lovar, jag ska inte tipsa om någon Jumper-låt.) och då mindes jag att jag fick en demoskiva samtidigt som Jumperskivan. På den skivan fanns det en låt som jag vet att jag spelade sönder när jag var mindre. Letade runt lite och hittade skivan, och låten är.

This Perfect Day - Fishtank

http://www.youtube.com/watch?v=O2fbxOTZSG8

Jag har ingen aning om ifall den här låten var populär, men oj vilka minnen jag har från den! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter tio dagar tillbringade instängd i en affär med Winnerbäck-älskande norrlänningar så måste man ju erkänna att han faktiskt är bra. Jäkligt bra ibland. Han spelar här i Kalmar ikväll för den delen, jag hade varit där om jag inte var sjuk.

Lycka till, nu är det skymning här i Oslo vi ska ut och göra byn

Ring om du vill, och hälsa dom jag känner och håll blickar kvar i skyn

Det är så många, så många som vill ta en ned på jorden

och vintern kan bli lång ändå här i den fjällhöga norden

Kan inte hjälpa att le varje gång jag hör det där. Elden, är låten.

[youtube-old]nF9t1YfH-xM[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor