Renard Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Aerosmith - Love in an Elevator [youtube-old]IhGuA_2KWBo&feature=related[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Buckethead - Soothsayer Introt känns helt magiskt på något sätt, får gåshud. Roah! <3 [youtube-old]adV8-_hgL4g[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 PARAMORE - CRUSHCRUSHCRUSH Alltså, fifaaaaan vad bra rocklåt. Helt sjukt hur mycket jag älskar denna. Jag älskar ju ioförsig alla låtar, men denna är en av kanske de fem-sex väldigt, väldigt bra låtar som står ut mest. Jag älskar verkligen alla gitarriff och refrängen är helt suverän. [youtube-old]-T7Mc9jFilY[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 PARAMORE - CRUSHCRUSHCRUSH [youtube-old]-T7Mc9jFilY[/youtube-old] PARAMORE - Let The Flames Begin [youtube-old]uPZrKRxQxYM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 (redigerad) PARAMORE - Let The Flames Begin Du ska bara veta hur mycket man jag gillar när gitarren/basen går igång vid 2:07 och håller tills slutet. Ni som lyssnar förstör vilken "del" jag menar. För övrigt är liveversionen av den låten ett snäpp bättre. Hela RIOT! är förresten ett mästerverk. Hett albumtips om ni gillar någon av överstående låtar! Finns även mindre rockiga låtar och mer Razorlightigt över t.ex Fences. Redigerad 24 juli, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Du ska bara veta hur mycket man jag gillar när gitarren/basen går igång vid 2:07 och håller tills slutet. Ni som lyssnar förstör vilken "del" jag menar. För övrigt är liveversionen av den låten ett snäpp bättre. Hela RIOT! är förresten ett mästerverk. Hett albumtips om ni gillar någon av överstående låtar! Finns även mindre rockiga låtar och mer Razorlightigt över t.ex Fences. Deras första skiva "All we Know is Falling" är mycket bättre. Alesana - The last three letters Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Deras första skiva "All we Know is Falling" är mycket bättre. Alesana - The last three letters Själv tycker jag Riot! är mycket bättre. Finns dock en hel del låtar som är fantastiska på det också. Here we go again, Pressuer, Emergency m.m. Första albumet är sjukt mycket mer emo med lite metal-stuk. Det är helt enligt smak vilket man föredrar. Riot! är power pop hela vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 [youtube-old]ea8fOOwfBEs[/youtube-old] J. Geils Band - Centerfold Lite klassisk rock såhär på nattkvisten, även om den säkert blivit tipsad om någon gång förut. Och så var det ett tag sen jag postade här, så det fick man ju göra något åt! Nana nanana nanana nananana! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 24 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2008 Jag har tipsat om den förut, men herregud vad bra den är. 1977 kom Televisions fullständigt fulländade skiva Marquee Moon, och tipset består egentligen i hela skivan, men på den finns också ett titelspår, som är dryga tio minuter långt. Men det känns som fyra. Åh, vad bra. Television - Marquee Moon [youtube-old]F6IAalgT4vU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 The Real McKenzies - The Skeleton and The Tailor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 SONIC SYNDICATE - DEEEEEEEEEENIED [youtube-old]0t0FGyhB6C8[/youtube-old] PITEÅ, HÄR KOMMER JAG!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Ni, ärade och älskade Justice's fans måste lyssna på deras nya Stress .. Stress Live Version. Går att lyssna på deras myspace. Det är första låten som sätts igång. Sen vill jag be någon om hjälp. Jag kan inte hitta den låten någonstans. Och då menar jag även itunes och andra ställen man kan köpa låtar. Kan någon rippa den med sånt där program som spelar in ljudet som ska komma i högtalarna. Det funkar tyvärr inte för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 The Breeze The Breath Plans [youtube-old]apajf625EtA[/youtube-old] Live om två timmar och en kvart. Yay! :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 (redigerad) MGMT - Pieces of What Tog verkligen några lyssningar, men nu har skivan, Oracular Spectacular, satt sig. Riktigt bra! Den är faktiskt väldigt jättebra. Särskilt California Dreamer och Kissing the Beehive. Tweak har redan, men Axel bör ta nattbussen till skivbutiken. Nu. (Ni andra har förstås också min tillåtelse att lyssna) Oj, det där missade jag totalt - tack för tipset, ska helt klart kollas in! Redigerad 25 juli, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Wolf Parade - Kissing The Beehive. JÄVLAR vad bra den här låten här. Och jävlar vad bra hela skivan At Mount Zoomer är. Tweak, Paddan och Axel ska skaffa omedelbums! Den är faktiskt väldigt jättebra. Särskilt California Dreamer och Kissing the Beehive. Tweak har redan, men Axel bör ta nattbussen till skivbutiken. Nu. (Ni andra har förstås också min tillåtelse att lyssna) "Tweak har"?! När jag är borta måste du föra min talan bättre än sådär. Plattan är underbar och just den där låten har jag talat mig varm om, sjukligt bra. Ni, ärade och älskade Justice's fans måste lyssna på deras nya Stress .. Stress Live Version. Går att lyssna på deras myspace. Det är första låten som sätts igång. Wow! En vecka kvar!! MGMT - Pieces of What Tog verkligen några lyssningar, men nu har skivan, Oracular Spectacular, satt sig. Riktigt bra! Mhm, jag älskar den. Sitter bara och längtar till december när man ska knåpa ihop årets bästa skivor, det ska bli härligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Idag har jag två nostalgitips må ni tro! När jag jobbade idag så hörde jag en gammal goding på radion, som jag fick på hjärnan och har gått och nynnat på hela dagen. Midnight Oil - Beds Are Burning http://www.youtube.com/watch?v=10BbpGKLXqk Sedan satt vi och diskuterade gamla minnen tidigare ikväll, bland annat gamla låtar. Då nämnde pappa en Jumperskiva som jag hade, (Jag lovar, jag ska inte tipsa om någon Jumper-låt.) och då mindes jag att jag fick en demoskiva samtidigt som Jumperskivan. På den skivan fanns det en låt som jag vet att jag spelade sönder när jag var mindre. Letade runt lite och hittade skivan, och låten är. This Perfect Day - Fishtank http://www.youtube.com/watch?v=O2fbxOTZSG8 Jag har ingen aning om ifall den här låten var populär, men oj vilka minnen jag har från den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2008 Efter tio dagar tillbringade instängd i en affär med Winnerbäck-älskande norrlänningar så måste man ju erkänna att han faktiskt är bra. Jäkligt bra ibland. Han spelar här i Kalmar ikväll för den delen, jag hade varit där om jag inte var sjuk. Lycka till, nu är det skymning här i Oslo vi ska ut och göra byn Ring om du vill, och hälsa dom jag känner och håll blickar kvar i skyn Det är så många, så många som vill ta en ned på jorden och vintern kan bli lång ändå här i den fjällhöga norden Kan inte hjälpa att le varje gång jag hör det där. Elden, är låten. [youtube-old]nF9t1YfH-xM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 Television - Marquee Moon Vad bra att du tipsade om den! Var jättelänge sedan jag lyssnade på den, fortfarande bra! Själv bjuder jag på lite skön rock-fusion, tycker den här låten passar bra till hett väder. The Jimi Hendrix Experience - Third Stone from the Sun [youtube-old]EUg7xl4kKUw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 Albert Hammond Jr. - Spooky Couch Jag har tipsat om den förut, men när jag igår natt gick hem från jobbet, började den här plötsligt spelas, ackompanjerad av morgonens första solstrålar, och... det var så vackert. Sommarnätter är härliga. [youtube-old]np3mBG1sTxM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2008 Beirut - Small Time American Bats är en fin miniskiva för dem som tror att allt med Beirut är utforskat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts