kicken Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 (redigerad) PARAMORE - FENCES Åh. Jag vet inte hur, men på bara två dagar efter jag skaffat deras andra album så är jag helt kär och besatt i bandet. Jag har aldrig känt mig så som jag kände mig igår när jag lyssnade igenom deras album. Jag fick gåshud på flera låtar och rös på en. Detta kanske låter löjligt för er, men wow. Vilken jäkla känsla. Dessutom är ledsångaren Hayley (som bara är 18 år) sjukt söt och snygg så det inte är sant. Tanken att de släppte deras första album när hon bara var 16 år gör det ännu sjukare. Ni som tror att detta är random emo-punk-band så har ni fel. De fick utmärkelsen Ones To Watch år 2007 av Rolling Stones och var nominerad till en grammy där de kom tvåa efter Amy Winehouse. Så nej, det är inte ett random band som jag bara tillfälligt lyssnar på som jag oftast brukar göra. Nu är det dock så att de flesta här inte gillar sådan musik, men ni borde ge dom en chans. Deras liveframträdanden är för övrigt väldigt bra. Vilken energi tjejen har, otroligt. Power-pop ftw! [youtube-old]4J312COnxh8[/youtube-old] Redigerad 15 juli, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 [youtube-old]Iu63PlHZM0I[/youtube-old] FLASHBULB - STiNGER (OBS! kolla videon OBS!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2008 Coldplay - The Escapist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2008 [youtube-old]Iu63PlHZM0I[/youtube-old] FLASHBULB - STiNGER (OBS! kolla videon OBS!) Nuuuu börjar ni fatta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 16 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2008 Trouble Andrew - Chase Money [youtube-old]3YbmYA8laMc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 16 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2008 [youtube-old]hhGyrTrxHFU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Det är lönlöst att skriva i Jag söker namnet till ... -tråden eftersom inga kollar där så, jag skriver min fråga här istället. Jag är rätt så säker på att nån här kommer känna igen låten. Jag är så jävla nära på att hitta den, jag kommer bara inte ihåg lyricsen. Någon som känner igen den? (Melodin kommer vid mitten) Redigerad 17 juli, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Old men underbar! Electric Six - Gay Bar [youtube-old]q54LJ5RsqRw[/youtube-old] Härlig text, härlig video, härlig gitarrslinga, härlig refräng .. härlig, härlig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 LOOPTROOP ROCKERS - THE BUILDING [youtube-old]2wGHptgLC28[/youtube-old] Från nya skivan. Inte lika bra som deras äldre låtar, men jag gillar hur svängig den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Coldplay - The Scientist Spelar den väldigt ofta vid tillfällen när jag lyssnat på ett och samma band för länge. Hjälper alltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Min favo med Bob Dylan - Stuck Inside of Mobile With the Memphis Blues Again. HÖR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Bob Dylan - Brownsville Girl är nog min favorit då. Redigerad 17 juli, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Min favo med Bob Dylan - Stuck Inside of Mobile With the Memphis Blues Again. Troligtvis min favorit med. Den är underbar. ----- Wolf Parade - Call It a Ritual Wolf Parade har helt undgått mig, och nu har jag skaffat båda deras skivor; Apologies to the Queen Mary och At Mount Zoomer. Mysig indierock från Kanada som påminner en del om Modest Mouse. I alla fall röst-mässigt. Annars är det bara Sigur Rós som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Bob Dylan - Sara är min favorit. Stayin' up for days in the Chelsea Hotel, writing "Sad Eyed Lady of the Lowlands" for you... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Kontrar med Bob Dylan - Idiot Wind. Åh, vackert! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Det är lönlöst att skriva i Jag söker namnet till ... -tråden eftersom inga kollar där så, jag skriver min fråga här istället. Jag är rätt så säker på att nån här kommer känna igen låten. Jag är så jävla nära på att hitta den, jag kommer bara inte ihåg lyricsen. Någon som känner igen den? (Melodin kommer vid mitten) Den heter Brian Tyler - Neela Drifts. "The full music track from the Neela drift scene from the movie Fast And The Furious: Tokyo Drift." Kolla PM. Redigerad 17 juli, 2008 av saffecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Iron Maiden - Hallowed be thy name ... [youtube-old]MJDdJoBTwYE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 (redigerad) Annars är det bara Sigur Rós som gäller. Gillar du post-rock är ett "måste-band" Godspeed You! Black Emperor. Deras ton är aningen mer dyster än den Sigur Rós har och låtarna är gaaaanska mycket längre (vissa sträcker sig över 20 minuter). Vet inte om du kommer gilla dem, men jag tror du kommer göra det. Först och främst tycker jag att du ska kolla in låtarna The Dead Flag Blues och BBF3, av vilken den senare samplar nån form av bitter Hunter Thompson-typ som läser upp texten till en gammal skitlåt med Iron Maiden. UN-DER-BART. Annars finns God is an Astronaut , som gjort en rad mäktiga låtar. Jag fullkomligt älskar att sjunka in i deras musik när jag är stenad. Redigerad 17 juli, 2008 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2008 Dead dogs two. [youtube-old]zT-WKw15j_E[/youtube-old] Andra hälften av Apt A (1) får jag även orgasm till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2008 Peter, Björn och John Young Folks [youtube-old]51V1VMkuyx0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts