Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

PARAMORE - FENCES

Åh. Jag vet inte hur, men på bara två dagar efter jag skaffat deras andra album så är jag helt kär och besatt i bandet. Jag har aldrig känt mig så som jag kände mig igår när jag lyssnade igenom deras album. Jag fick gåshud på flera låtar och rös på en. Detta kanske låter löjligt för er, men wow. Vilken jäkla känsla. Dessutom är ledsångaren Hayley (som bara är 18 år) sjukt söt och snygg så det inte är sant. Tanken att de släppte deras första album när hon bara var 16 år gör det ännu sjukare.

Ni som tror att detta är random emo-punk-band så har ni fel. De fick utmärkelsen Ones To Watch år 2007 av Rolling Stones och var nominerad till en grammy där de kom tvåa efter Amy Winehouse. Så nej, det är inte ett random band som jag bara tillfälligt lyssnar på som jag oftast brukar göra. Nu är det dock så att de flesta här inte gillar sådan musik, men ni borde ge dom en chans. Deras liveframträdanden är för övrigt väldigt bra. Vilken energi tjejen har, otroligt. Power-pop ftw!

[youtube-old]4J312COnxh8[/youtube-old]

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lönlöst att skriva i Jag söker namnet till ... -tråden eftersom inga kollar där så, jag skriver min fråga här istället.

Jag är rätt så säker på att nån här kommer känna igen låten. Jag är så jävla nära på att hitta den, jag kommer bara inte ihåg lyricsen. Någon som känner igen den? (Melodin kommer vid mitten)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min favo med Bob Dylan - Stuck Inside of Mobile With the Memphis Blues Again.

Troligtvis min favorit med. Den är underbar.

-----

Wolf Parade - Call It a Ritual

Wolf Parade har helt undgått mig, och nu har jag skaffat båda deras skivor; Apologies to the Queen Mary och At Mount Zoomer. Mysig indierock från Kanada som påminner en del om Modest Mouse. I alla fall röst-mässigt.

Annars är det bara Sigur Rós som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lönlöst att skriva i Jag söker namnet till ... -tråden eftersom inga kollar där så, jag skriver min fråga här istället.

Jag är rätt så säker på att nån här kommer känna igen låten. Jag är så jävla nära på att hitta den, jag kommer bara inte ihåg lyricsen. Någon som känner igen den? (Melodin kommer vid mitten)

Den heter Brian Tyler - Neela Drifts.

"The full music track from the Neela drift scene from the movie Fast And The Furious: Tokyo Drift."

Kolla PM.

Redigerad av saffecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars är det bara Sigur Rós som gäller.

Gillar du post-rock är ett "måste-band" Godspeed You! Black Emperor. Deras ton är aningen mer dyster än den Sigur Rós har och låtarna är gaaaanska mycket längre (vissa sträcker sig över 20 minuter). Vet inte om du kommer gilla dem, men jag tror du kommer göra det. Först och främst tycker jag att du ska kolla in låtarna The Dead Flag Blues och BBF3, av vilken den senare samplar nån form av bitter Hunter Thompson-typ som läser upp texten till en gammal skitlåt med Iron Maiden. UN-DER-BART.

Annars finns God is an Astronaut , som gjort en rad mäktiga låtar. Jag fullkomligt älskar att sjunka in i deras musik när jag är stenad.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor