Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

The Flaming Lips - Are You A Hypnotist??.

Bra är dom :lol:

Vilken skiva ska man titta på efter Yoshimi Battles The Pink Robots?

Den enda jag verkligen lyssnat igenom, och kan, är 'At War with the Mystics', som jag gillar jättemycket. Jag känner mig som en sjutonåring igen när jag lysnar på den ;)

The Postal Service - Clark Gable

Åh, Ben Gibbard <3

edit: lade in R2's kvot

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken skiva ska man titta på efter Yoshimi Battles The Pink Robots?

Och när så många är inne på The Flaming Lips så hoppas jag att ni hört Clouds Taste Metallic, riktigt bra platta, kanske den bästa dom gjort.

-----

Själv tycker jag att alla ska spana in Sigur Rós. Har gått igenom Ágætis byrjun, ( ), Takk... och snart väntar nya Með suð í eyrum við spilum endalaust. Oerhört bra musik, kommer bli pluggmusik till hösten/vintern misstänker jag. Känns ju en aning kasst att missa WoW nu.

Egentligen skulle jag vilja länka en video till Sæglópur, men den har jag redan tipsat om, så jag slänger in en annan video istället.

[youtube-old]PivyJUU3k3w[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nomy - Cocain

Sämre texter än Nomys är svåra att hitta. Musiken funkar väl i vissa låtar dock.

---

Jag hittar nytt varje dag nu och har verkligen börjat slå mig ner lite smått i min nya musiksmak. På vägen har jag hittills sprungit på följande godbitar de senaste dagarna som jag tycker alla med liknande musiksmak ska kika på.

The Kooks - You Don't Love Me

The Wannadies - Bumble Bee Boy

Razorlight - Golden Touch

Florence Valentin - Pokerkväll i Vårby Gård

Några kanske är tipsade om förut, men om sådant är fallet så påminner jag er om de, för dessa bör ni inte missa :doh:

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar nytt varje dag nu och har verkligen börjat slå mig ner lite smått i min nya musiksmak. På vägen har jag hittills sprungit på följande godbitar de senaste dagarna som jag tycker alla med liknande musiksmak ska kika på.

Av dina tips att döma, verkar det som du är inne på rätt spår! :doh:

Jag är nyfiken - Vad var din tidigare musiksmak?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av dina tips att döma, verkar det som du är inne på rätt spår! :doh:

Jag är nyfiken - Vad var din tidigare musiksmak?

Det senaste jag lyssnade ordentligt på var "melodisk death metal", men det är något halvår sedan nu...det är först nu jag börjar få en ordentlig smak igen. Tills för någon månad sedan då en klasskompis fick mig att lyssna på The Libertines så var jag helt lost och lyssnade på all möjlig skit. Men det fick mig att leta vidare inom genren och via de självklara valen när man vill leta liknande, BS och DPT, har jag hamnat här :doh:

Många fler liknande band jag håller på att lyssna in mig på, men det finns mycket bra!

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DEVILDRIVER - CLOUDS OVER CALIFORNIA

[youtube-old]800HsgS03o0[/youtube-old]

Jag har verkligen underskattat Devildriver, har bara hört ett par låtar. Clouds over California har fått mig att ändra uppfattning, nu är det Devildriver för hela slanten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joan as Police Woman - Flushed Chest

Åh, Joan :doh:

Bör kollas in på WoW för den som vill ha något lågmält, som tycker att man passar bättre

på en liten, rökig jazzklubb eller för den som har en förkärlek för udda bandnamn. Skivan

'Real Life' från 2006 är ett mindre mästerverk, nya skivan 'To Survive' fick jag precis reda

på att den släppts för en månad sen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor