KvaddadPadda Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Det känns som att det var längesen jag var här. Dagens tips blir en utmärkt Nick Drake-cover av The Mars Volta. Cedric's röst passar låten perfekt. Första gången jag hörde den dissade jag, men nu... älskar jag den. Inte lika bra som originalet, men ändå väldigt bra. Finns på någon bonus disc till senaste skivan. Things Behind the Sun The Mars Volta's version. Nick Drake's version. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 (redigerad) Tipsar inte om en låt, utan om en hemsida. Chilirec heter den, och är, vad jag vet, laglig. Det den gör är att den har ett hundratal fria radiokanaler den spelar in musik ifrån. Den här musiken kan man söka bland, och ladda ner, med samma resonemang som att det är lagligt att spela in ett blandband från radio. Den enda skillnaden är att man spelar in musik, hela tiden, från hundra kanaler istället för en. Den spelar inte heller in direkt på hårddisken, så det tar ingen plats, det kräver ingen nedladdning, och det är väldigt bra. Inte för att typ tanka skivor, men för att lyssna på musik var man än är. http://www.chilirec.com/ Edit: Enda nackdelen är att man ibland får med lite radiosnack, att låten klipps några sekunder i början eller slutet, eller så. Men det är en försumbar nackdel! Redigerad 10 juli, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Wolf Parade - Kissing the Beehive Sjukt mysig skiva, At Mount Zoomer. Detta är bästa låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 (redigerad) Amanda Jenssen - For the Sun Kill My Darlings är fortfarande ett klart okej album. Redigerad 11 juli, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Min musiksmak är helt 'fucked up' då jag börjat lyssna på nästan allting. Men dessa två ryska låtar från en visserligen väldigt slampig sångerska har jag totalfastnat för. Den förstnämnda såg jag två år sedan och var kär i den låten, men sedan dess har jag inte hört den och idag tog jag friheten att börja leta efter den. Refrängen är guld värd hos mig. Бьянка - Bili Tanci Бьянка - Про Любовь Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 (redigerad) Bright Eyes - When the President Talks to God [youtube-old]xFot6SE0MCI[/youtube-old] When the president talks to God Are the conversations brief or long? Does he ask to rape our women’s rights And send poor farm kids off to die? Does God suggest an oil hike When the president talks to God? When the president talks to God Are the consonants all hard or soft? Is he resolute all down the line? Is every issue black or white? Does what God say ever change his mind When the president talks to God? When the president talks to God Does he fake that drawl or merely nod? Agree which convicts should be killed? Where prisons should be built and filled? Which voter fraud must be concealed When the president talks to God? When the president talks to God I wonder which one plays the better cop We should find some jobs. the ghetto's broke No, they're lazy, George, I say we don't Just give 'em more liquor stores and dirty coke That's what God recommends When the president talks to God Do they drink near beer and go play golf While they pick which countries to invade Which Muslim souls still can be saved? I guess god just calls a spade a spade When the president talks to God When the president talks to God Does he ever think that maybe he's not? That that voice is just inside his head When he kneels next to the presidential bed Does he ever smell his own bullshit When the president talks to God? I doubt it Texten är lite fel, videon är från dagen han skrev låten, så slutgiltiga versionen låter väl lite annorlunda. Mäktig låt ändå. Redigerad 11 juli, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Min musiksmak är helt 'fucked up' då jag börjat lyssna på nästan allting. Du är inte ensam.. --- Inget speciellt kanske men.. ja.. wub ändå! » RATM - Pistol Grip Pump ╝ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Min musiksmak är helt 'fucked up' då jag börjat lyssna på nästan allting. Men dessa två ryska låtar från en visserligen väldigt slampig sångerska har jag totalfastnat för. Den förstnämnda såg jag två år sedan och var kär i den låten, men sedan dess har jag inte hört den och idag tog jag friheten att börja leta efter den. Refrängen är guld värd hos mig. Бьянка - Bili Tanci Бьянка - Про Любовь RixFM på ryska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 RixFM på ryska Haha, så sant, så sant. Ibland blir jag sur på mig själv för att jag lyssnar på sånt skit, men jag totalfastnar i låtar som de flesta andra avskyr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 (redigerad) Modest Mouse - Float On I backed my car into a cop car the other day Well he just drove off sometimes life's okay I ran my mouth off a bit too much oh what can I say Well you just laughed it off it was all okay And we'll all float on okay And we'll all float on okay And we'll all float on okay And we'll all float on any way well.. Redigerad 11 juli, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Modest Mouse - Float On I backed my car into a cop car the other day Well he just drove off sometimes life's okay I ran my mouth off a bit too much oh what can I say Well you just laughed it off it was all okay And we'll all float on okay And we'll all float on okay And we'll all float on okay And we'll all float on any way well.. Ack, så bra. Men jag behöver tid ifrån World at Large/Float On, så att jag inte spelar sönder dem. The Shins - Split Needles Har The Shins typ någonsin varit i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Ack, så bra. Men jag behöver tid ifrån World at Large/Float On, så att jag inte spelar sönder dem. The Shins - Split Needles Har The Shins typ någonsin varit i Sverige? De har varit på Accelerator i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Milburn har splittrats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Milburn har splittrats. Say Whaaat? varför? edit* never mind. http://www.milburn-music.com/2008/03/28/mi...ficially-split/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Lightspeed Champion - Midnight Surprise Nio minuter och 55 sekunder lång underbar låt. Kollade upp honom för första gången idag och jag älskade det direkt. Eftersom hans utseende helt klart är.. speciellt trodde jag inte det kunde låta såhär bra. Bra att jag hade fel. [youtube-old]3rMwc10uNOg[/youtube-old] Väldigt bra tips, lyssnar igenom albumet nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 (redigerad) Travis - Driftwood Bara jag som typ lägger mig ner på marken och får nostalgiska kramp-sessioner när jag lyssnar på 'The Man Who' av Travis? [youtube-old]zzUdJ-5fscA[/youtube-old] edit: Whoops, hade redan tipsat idag. Redigerad 11 juli, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Travis - Driftwood Bara jag som typ lägger mig ner på marken och får nostalgiska kramp-sessioner när jag lyssnar på 'The Man Who' av Travis? edit: Whoops, hade redan tipsat idag. Bästa låten Blir dock inte riktigt nostalgisk då de återkommer med jämna mellanrum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 (redigerad) Bästa låten Blir dock inte riktigt nostalgisk då de återkommer med jämna mellanrum. Ah, 'kej. Själv lyssnade jag som mest på den i typ mellanstadiet, när min bror spelade den som mest. Glömde bort den efter det, och plockade upp den för något år sedan igen. Nostalgi är härligt, ibland! Lyssnar annars på Turn nu, och herregud, vad Fran Healy är bra på att sjunga! Travis - Turn Redigerad 11 juli, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Ah, 'kej. Själv lyssnade jag som mest på den i typ mellanstadiet, när min bror spelade den som mest. Glömde bort den efter det, och plockade upp den för något år sedan igen. Nostalgi är härligt, ibland! Lyssnar annars på Turn nu, och herregud, vad Fran Healy är bra på att sjunga! Travis - Turn Jag brukar snöa in på gammal britpop när jag får välja musik på efterfester Travis - Flowers In The Window [youtube-old]U0cyxVMSxCs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2008 Spice Girls Wannabe Kan man annat än gilla denna gamla klassikern? Minns fortfarande när den tokspelades på radiostationer runt om i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts