Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Death Cab for Cutie - I Will Possess your Heart

Jag må ha varit full och dum och ramlat på allt i lördags natt när de spelade, men när Ben Gibbard och mannar efter att ha avslutat 'I Will Follow you Into the Dark' drog igång denna åttaminuterslåt (som dock kändes som att den var två minuter) kände jag mig bra igen. Relativt bra iallafall.

[youtube-old]pq-yP7mb8UE[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drillcore-piano. Så satans bra. The Flashbulb är lätt en av de bättre musiker jag har i mitt musikarkiv. Fixa skivorna 'Soundtrack of a vacant life', 'Red Extentions of Me' och 'Kirlian Selection' nununununununuuuu.

THE FLASHBULB - PASSAGE D

[youtube-old]qk-FFrfE0kk[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MGMT - The Youth

Sitter med en skål vaniljyoghurt, oduschad, och lyssnar på 'Oracular Spectacular'. Riktigt, riktigt bra morgonmusik! 'The Youth' är förresten den andra låt jag vet med en tonartssänkning (Albert Hammond Jr.'s 101 är den första)

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Adam Tensta - My Cool (prod. Addeboy vs. Cliff)

[youtube-old]rMTB_LJKIh4[/youtube-old]

Adam Tensta är ju fasiken bra. Han var sjukt kul att se live på Arvika; en av de mer ösiga spelningarna jag varit på.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lightspeed Champion - Midnight Surprise

Nio minuter och 55 sekunder lång underbar låt. Kollade upp honom för första gången idag och jag älskade det direkt. Eftersom hans utseende helt klart är.. speciellt light_1024652_0.jpg trodde jag inte det kunde låta såhär bra. Bra att jag hade fel.

[youtube-old]3rMwc10uNOg[/youtube-old]

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska börja lyssna ikapp alla musiknördar. Tipsa på. Och ni vet vilken musik jag menar.

edit: I stort sett klar med Justice och LCD Soundsystem sååå...

Tanka Battles - Mirrored och !!! - Myth Takes. Två sjukt bra skivor med elektronisk, lite hårdare framtoning. Också bra instegsplattor i genren, har jag märkt, särskilt Myth Takes.

redigering: instegsplattor, menade jag

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Black Keys - Strange Times

Äntligen satte jag på den här skivan, och nu kan jag tipsa om dem, två år efter er andra. Hur står sig den senaste skivsan gentemot de äldre?

Om man har missat att lyssna in Rubber Factory plattan har man missat väldigt mycket om jag säger så :)

Sly & The Family Stone - Dance To The Music

[youtube-old]CaaistUCHBs[/youtube-old]

Skön funk och man blir väldigt glad av att lyssna på den, iaf jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor