Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Offsprings nya! <3

ÄÄÄÄGER!

Kan inte få nog av Hammerhead, Nothingtown och Stuff Is Messed Up! ^_^

Videon till Hammerhead. Riktigt bra låt. Handlar om skolmasakrer har jag för mig.

[youtube-old]HntWZRWQ-mk[/youtube-old]

I am the one

Camouflage and guns

Risk my life

To keep my people from harm

Authority

Vested in me

I sacrifice

With my brothers in arms

Through this doorway

What's on the other side

Never knowing

Exactly what I'll find

Locked and loaded

Voices screaming

Let's go!

Come on do it!

Here we go

I'll take a life

That others may live

Oh that's just the way it goes

I'll shut my eyes

It hammers in my head

Where it'll end nobody knows

I'll take a life

Ten others may live

It's playing over and over in my head

Where it'll end

Nobody knows

Stay the course

Reasonable force

I believe I serve a greater good

Smoke and dust

Enemies are crushed

Nothing left

Where a man once stood

Through this doorway

What's on the other side

Never knowing

Exactly what I'll find

Locked and loaded

Voices screaming

Let's go!

But I'm just doing what I'm told

Take a life

That others may live

Shut my eyes

It hammers in my head

Where it'll end

Nobody knows

I'll take a life

Ten others may live

It's playing over and over in my head

Where it begins

And where it'll end

Nobody knows

Bang bang it hammers in my head

In my head

In my head

Yea though I walk through the valley of the

shadow of death, I will fear no evil:

for Thou art with me

Locked and loaded

Gonna find my truth

Now I'm busting through

All hell breaks loose

And you can all hide behind your desks now

And you can cry, 'teacher come help me!'

Through you all

My aim is true

My aim is true!

My aim is true.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har glömt hur bra Thåström verkligen är. Tummen upp för killen! Älskade låten när den släpptes ett par år sedan och gör det än idag!

Joakim Thåström - Om Black Jim

Det är som om dom vore blinda det är som om dom inte hör

Det är som om dom inte vet om vad dom tar och va dom ger

Det är som om dom har spelat spel

[youtube-old]

V9LBHr92Rr4[/youtube-old]

Eller varför inte

Joakim Thåström - Flicka med guld

Lika underbar denna (L)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dirty Pretty Things - Kicks or Consumption

Jag tror det här är mitt favoritspår hittills. Första intryckt av Romance At Short Notice är jäkligt bra, men ganska långt ifrån Waterloo to Anywhere både musikaliskt och klassmässigt. RASN känns mer kontrollerat och inte lika utflippat rockigt med gitarrer som gjorde lite vad de ville men som ändå kändes 100% rätt och lyckades med allt i varenda sekund som Waterloo to Anywhere var. Ingen besvikelse, men ingen ny Waterloo to Anywhere.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det här är mitt favoritspår hittills. Första intryckt av Romance At Short Notice är jäkligt bra, men ganska långt ifrån Waterloo to Anywhere både musikaliskt och klassmässigt. RASN känns mer kontrollerat och inte lika utflippat rockigt med gitarrer som gjorde lite vad de ville men som ändå kändes 100% rätt och lyckades med allt i varenda sekund som Waterloo to Anywhere var. Ingen besvikelse, men ingen ny Waterloo to Anywhere.

Efter en lyssning av RASN så... minns jag inte så mycket. Det var igår kväll, och jag har inga färska intryck. Men jag minns att jag tyckte att det var bra, ovanligt bra för att vara en förstalyssning!

Albert Hammond Jr. - Spooky Couch

Känns som detta spår har en kort livslängd, så jag tipsar om det innan jag tröttnar på det totalt. Jättebra tycker jag att den är nu, iallafall! Skivan likaså.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en lyssning av RASN så... minns jag inte så mycket. Det var igår kväll, och jag har inga färska intryck. Men jag minns att jag tyckte att det var bra, ovanligt bra för att vara en förstalyssning!

Jag tänkte editerade in "VERKLIGEN ingen besvikelse" för jag kände mig lite otydlig, men det ser så fult ut när man editerat. :doh:

Jag tycker helt klart den får 4/5 i betyg och om jag känner mig själv rätt kommer det betyget säkert att höjas efter hand. :P Det är bara att Waterloo to Anywhere är bland de åtta bästa skivorna som gjorts, enligt mig, så det är svårslaget. Till allt hör också att den kom i en period som egentligen grundlade och formade musiksmaken jag har idag så jag tror att jag tog betydligt större intryck av den än vad jag kan med skivor nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till allt hör också att den kom i en period som egentligen grundlade och formade musiksmaken jag har idag så jag tror att jag tog betydligt större intryck av den än vad jag kan med skivor nuförtiden.

Aw, sånt är trevligt! Själv ser jag Strokes' 'Is This It' som en slags dörröppnare för den musiken jag är inne på, det var den skivan som fick mig att mogna inte bara musikaliskt, men också personligt. Med musiken kom ett helt nytt sätt att leva; från typ liten wannabe-metalpojke med axellångt (no pun intended), blont hår som lyssnade på Iron Maiden och Iron Maiden till en Axel som längtade efter något annat, till New York, och förstod att The Strokes var bra. Därefter följde mycket Travis, White Stripes, Libertines, Weezer, The Streets, Blur, och brittpop och alternativ rock i allmänhet. Jag klippte också av mig håret.

edit: små formuleringar, klippte bort lite av Jakobs kvot

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aw, sånt är trevligt! Själv ser jag Strokes' 'Is This It' som en slags dörröppnare för den musiken jag är inne på, det var den skivan som fick mig att mogna inte bara musikaliskt, men också personligt. Med musiken kom ett helt nytt sätt att leva; från typ liten wannabe-metalpojke med axellångt (no pun intended), blont hår som lyssnade på Iron Maiden och Iron Maiden till en Axel som längtade efter något annat, till New York, och förstod att The Strokes var bra. Därefter följde mycket Travis, White Stripes, Libertines, Weezer, The Streets, Blur, och brittpop och alternativ rock i allmänhet. Jag klippte också av mig håret.

edit: små formuleringar, klippte bort lite av Jakobs kvot

Själv hade jag ju halva mellan- och hela högstadiet en playlist i Winamp, som delades med min syster, full av en MASSA hiphop (jag hade biljetter bokade till 50 Cent, Eminem, G-Unit och Flipsyde i Göteborg, tackar Gud att de ställde in..) blandat med typ Time For Heroes av Libertines och Seven Nation Army med White Stripes, låtar jag egentligen rådiggade redan då men samtidigt var jag så inne på hiphop att jag inte bemödade mig med att kolla upp det ytterligare (något jag upplever är rätt vanligt bland hiphopare, i alla fall såna som bara lyssnar på The Voice-hiphop, är att samtidigt som de älskar hiphop vet de innerst inne att det är någonting som fattas i den musiken, som inte går att få i hiphopen. Till exempel har en vän till mig varit hiphopare hela livet, sen hörde han en låt med The Killers, nu är han totalt insnöad. Detta är dock bara byggt på egna erfarenheter, fördomar, förutfattade meningar och generaliseringar så det bör tas med en stor nypa salt).

Hursomhelst, jag satt där och älskade hiphop. Sen hörde jag i början av 2006 Fuck Forever med Babyshambles, och då ändrades allt. Därför är 2006 hittills mitt bästa musikår någonsin, för utöver allt grymt bra som släppes 06 hittade jag ju nästan all bra brittisk rock från hela 00-talet. 2008 ser dock ljust ut hittills. :P

Tror det blir mitt första tips här, men i alla fall:

Babyshambles- Fuck Forever..

Pete Doherty :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två anticon.-låtar som jag vill tipsa om. Den första är 13 & God - Soft Atlas. Det är helt otroligt hur mycket den här låten relaterar till mina känslor och tankar angående ensamhet och universum.

[youtube-old]4LJMoWofpe8&fmt=18[/youtube-old]

Den andra låten är Sole - Da baddest rapper, bara för att den är bra.

[youtube-old]4jmgU1PFBB4[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor