AngryAxel Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Vampire Weekend - Walcott Åh, vad bra de är! 'Walcott' var sista låten på deras Accelerator-spelning igår, och avslutade en sjukt bra konsert. Stod och dansade med Those Dancing Days under de sista låtarna, typ. Självtitlade debutalbumet kom i år, lyssna om ni inte redan gjort det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 LaZee - Rock Away [youtube-old]c2NTQQPMIf0[/youtube-old] I party like a rockstar! I-I shake Buildings! In the club with Tommy Lee and Paris Hilton! Off one track! I can make millions! Join the club with my Boy Pharrell! We makin’ billions! Party like a rockstar! Haha, åh - hatkärlek! Så jävla fjantigt att det är bra. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Sigur Rós - Sæglópur Ja, vad ska man säga? Fantastiskt. Way Out West vore underbart. Vilka fler bra skivor finns än Takk...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 [youtube-old]kz2aJZayC24[/youtube-old] Scientist - Your Teath In My Neck Det var länge sedan man spelade gtaIII, men musiken från K-Jah finns kvar i bakhuvudet. Har suttit och lyssnat igenom alla låtar från Scientist-albumet Scientist Rids the World of the Evil Curse of the Vampires och rekommenderar även dem. Förstklassig dub från början av 1980-talet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Scientist - Your Teath In My Neck Det var länge sedan man spelade gtaIII, men musiken från K-Jah finns kvar i bakhuvudet. Har suttit och lyssnat igenom alla låtar från Scientist-albumet Scientist Rids the World of the Evil Curse of the Vampires och rekommenderar även dem. Förstklassig dub från början av 1980-talet! Har till och med gått så långt att jag köpt den skivan. Så förbannat legendariskt så man mår illa. Annars så tipsar jag om: The Raconteurs - Five on the Five Inte ens ett nytt album kunde stoppa den. En av deras klart bästa låtar och har varit så i fan tre års tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 (redigerad) Sigur Rós - Sæglópur Ja, vad ska man säga? Fantastiskt. Way Out West vore underbart. Vilka fler bra skivor finns än Takk...? Takk. är grym. Nya kanske vore något att dra hem också då? "Með suð í eyrum við spilum endalaust" Fixar det sig inte med Pukkelpop för mig blir det endagsbiljett till Way Out West. Kolla fredagen. Har vänner som älskar Okkervil River, Yeasayer (som dock inte satte sig alls när jag lyssnade) och Lightspeed Champion, så de är nog värda att kolla upp också. Dock missar man ju Neil, något jag kan tänka mig vore jobbigt för dig? FREDAG Broder Daniel Buraka Som Sistema Franz Ferdinand Grinderman Iron & Wine José González Lightspeed Champion Mando Diao The National Okkervil River Sigur Rós Sonic Youth The Sonics Yeasayer Redigerad 26 juni, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Fixar det sig inte med Pukkelpop för mig blir det endagsbiljett till Way Out West. Kolla fredagen. Okkervil River ska tydligen vara bra också, har tänkt kolla upp dem. Dock missar man ju Neil, något jag kan tänka mig vore jobbigt för dig? FREDAG Nästan allt bra är ju på fredagen, oj. The National och Sonic Youth har jag tänkt kolla upp, båda verkar bra. Neil Young känns förjävlig att missa, och eftersom han är både på WOW och på Roskilde i år så lär det ju dröja innan han kommer till Norden igen. Iron & Wine - Each Coming Night ... vill jag inte heller missa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Nästan allt bra är ju på fredagen, oj. The National och Sonic Youth har jag tänkt kolla upp, båda verkar bra. Neil Young känns förjävlig att missa, och eftersom han är både på WOW och på Roskilde i år så lär det ju dröja innan han kommer till Norden igen. Iron & Wine - Each Coming Night ... vill jag inte heller missa. The National är bra, mer än bra till och med. Visst borde man kolla upp Sonic Youth, men det är jobbigt med en sånhär diskografi. Studio albums Confusion Is Sex (1983) Bad Moon Rising (1985) EVOL (1986) Sister (1987) Daydream Nation (1988) Goo (1990) Dirty (1992) Experimental Jet Set, Trash and No Star (1994) Washing Machine (1995) A Thousand Leaves (1998) SYR4: Goodbye 20th Century (1999) NYC Ghosts & Flowers (2000) Murray Street (2002) Sonic Nurse (2004) Rather Ripped (2006) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Of Montreal - Jimmy. Verkar vara en cover av M.I.A ? Den är bra iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Dirty Pretty Things nya läckte för tre timmar sen. Återkommer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Offsprings nya! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Dirty Pretty Things nya läckte för tre timmar sen. Återkommer! Vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Vart? Googla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 (redigerad) Dirty Pretty Things nya läckte för tre timmar sen. Återkommer! Albert Hammond Jr's nya har också läckt, och det låter braaa! Jag tackar och bockar stort åt ditt håll Kvaddadpadda, du är bäst. Redigerad 26 juni, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Albert Hammond Jr's nya har också läckt, och det låter braaa! Jag tackar och bockar stort åt ditt håll Kvaddadpadda, du är bäst. Det har jag redan skaffat, bara lyssnat första spåret - det lät förskräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 Angående Sonic Youth, så är albumet Dirty ett måste i allas skivsamling, äckligt jävla sjukt bra platta. Nu när sidan ändå är lite Way out west inspirerad så tipsar jag om ett band som jag nog aldrig tipsat om här, men alla vet vilka dom är. Mando Diao - One Blood [youtube-old]3rGVSHjAb38[/youtube-old] Dom öppnade med den här låten på WTAI och gick på scenen en efter en och såg ut som riktiga rockstjärnor, och faktum är att dom är rätt tajta live och jag kommer nog se dom på Way out west igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 26 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2008 (redigerad) Lamb of God- Blacken the Cursed Sun [youtube-old]ApuHezKI9P0[/youtube-old] Inte riktigt min musikstil men jag gillar de instrumentala delarna starkt Redigerad 26 juni, 2008 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Håkan Hellström - Långa vägar Ja, jävlar... jävlar. Två vänner stal en bil för att ta sig ut på landet Dom skulle ta sig lite ledighet, körde runt på LSD Och småpratade om vädret Den ene såg Älvsborgsbron fortsätta i evighet Den andre fyller 33 i Högsbo fängelse Allt är så enkelt när man börjar, långa vägar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Håkan Hellström - Långa vägar Håkan Hellström - Det är så jag säger det Åh, får flashbacks från spelningen på grönan. Det stog en flicka och en pojke framför mig (han klädd i hängslen, vit skjorta och hatt och hon i gul sommarklänning) och så när den här låten gick upp i sitt crescendo i refrängen (Du är det fiiiiinaste jag veeeet .. !) så kysser de varandra sådär sliskigt ömsint och i mellanspelet efter refrängen stannar håkan upp, tittar på dom och ler. "Jag ser er nog .. !" säger han med världens smil och det såg ut som om de två skulle dö av romantiköverdos. Själv kändes det som om jag tittade på någon dålig amerikansk film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 27 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2008 Lamb of God- Blacken the Cursed Sun [youtube-old]ApuHezKI9P0[/youtube-old] Inte riktigt min musikstil men jag gillar de instrumentala delarna starkt Åh! Den där är supermegabra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts