Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Hur är det egentligen med The Smiths? Jag har deras fyra studioalbum och tycker de är mästerliga, men kollar man wikipedia finns det ju en uppsjö av compilations och live albums, missar man något på att inte ha de samlingsskivorna eller räcker det med studioverken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det egentligen med The Smiths? Jag har deras fyra studioalbum och tycker de är mästerliga, men kollar man wikipedia finns det ju en uppsjö av compilations och live albums, missar man något på att inte ha de samlingsskivorna eller räcker det med studioverken?

Louder Than Bombs är ett måste, ett samlingsalbum med massa grejer som bara finns som b-sidor.

Hatful of Hollow finns det också några spår som inte finns på de vanliga studioalbumen. Tror jag.

Go get 'em, amigo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Louder Than Bombs är ett måste, ett samlingsalbum med massa grejer som bara finns som b-sidor.

Hatful of Hollow finns det också några spår som inte finns på de vanliga studioalbumen. Tror jag.

Go get 'em, amigo.

Våffeldags, tack! :)

The Smiths-kväll ikväll. Banga fest och sitta hemma med The Smiths. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kooks - Sway

Bara för att Konk fortfarande värmer.

Bästa låten slog du till med också. >_<

-------------------------------

Band of Horses - The Funeral

MGMT - Kids

Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa

Bara för att Axels berättelse om allsången på The Funeral gjorde mig grön av avund. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor