Tackleberry Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) Jag trodde den läckt, men egentligen släpptes den ju redan 26 maj. Kan inte lyssna mer dock, råkade kolla in Bloc Party från Glastonbury 2007 och fastnade. Tackleberry: Album jag älskar som du kommer älska är (du kanske redan hört alla för den delen): Silent Alarm och A Weekend In The City med Bloc Party (utan att veta någonting alls om din musiksmak tror jag du kommer föredra AWITC) The beginning of the twist med Futureheads (säkert kort då du tippade om singeln. Såg dem på Hultsfred - grym spelning! Bang Bang Rock And Roll med Art Brut Waterloo to Anywhere med Dirty Pretty Things Costello Music med The Fratellis Oracular Spectacular med MGMT Well Well Well med Milburn So This Is Great Britain med The Holloways Show Your Bones med Yeah Yeah Yeahs Några har jag koll på, men resten ska definitvt kollas (lyssnas) upp. Tack! EDIT: Du menar albumet "This Is Not the World" va? Redigerad 17 juni, 2008 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Uuuhuh, har en VÄLDIGT bred musiksmak. Kan kanske tipsa om ett fåtal bra låtar för tillfället. Strapping Young Lad - Love Extreme Metal med Devid Townsend i spetsen John Mayer - Stop this train Väldigt lugn och skön låt, Believe är också bra, om man vill ha lite av hans vanliga pop-rockiga/blues aktiga sound Paramore - Circle Skön Pop-punk låt Deftones - Hole in the earth Foo Fighters - My Hero en av Foo Fighters klassiker The Kooks - Naive Ja, det borde väl räcka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Uuuhuh, har en VÄLDIGT bred musiksmak. Kan kanske tipsa om ett fåtal bra låtar för tillfället. The Kooks - Naive Ja, det borde väl räcka Den delen var bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Camp - From Extremly Far Away Riktigt bra låt! Sångarens röst ger lite The Enemy-vibbar, och för mig är det bara något positivt. http://www.youtube.com/watch?v=lACphA_MHQ4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Jens Lekman - A Sweet Summers Night on Hammer Hill I had a friend who was slightly overweight that means fatass in the seventh grade I still remember the steamy dressing room where they beat him black and blue yeah they beat him black and blue Åh, jens! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Mot mina förväntingar (och min Coldplay-älskande väns) så gillar jag det nya Coldplay-albumet Viva la Vida or Death and All His Friends väldigt mycket. Jag har aldrig gillat dem egentligen; "segt, repetitivt, radio, pianodepp bla bla" har jag snackat om i flera år. Men det nya albumet är annorlunda. Mycket viol och synth, bra texter och några sköna gitarrsolon här och där. Tummen upp från mig, helt klart en top10-kandidat i år. Jag gillar även hur Violet Hill är inspirerad av både Dire Straits och Pink Floyd. I hear Jerusalem bells a-ringing Roman cavalry choirs are singing Be my mirror my sword and shield My missionaries in a foreign field For some reason I can't explain I know St. Peter won't call my name Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Queens of the Stone Age - 3's & 7's Jävla tråkigt tips jag vet. Men fan det är ju legendariskt ändå. Oslagbart intro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 The Eighties Matchbox B-Line Disaster - Celebrate Your Mother [youtube-old]n6eRRR2MqUQ&feature[/youtube-old] The Eighties Matchbox B-Line Disaster - Psychosis Safari [youtube-old]NeSxjWMcAB4&feature[/youtube-old] Det är skoj att upptäcka någorlunda okända band, som detta, dom har hållt på ett tag och vart förband åt bland annat Queens of the Stone Age, men deras musik är endå svår att får tag på, dom flesta skivbutiker har rynkat på ögonbrynen när jag frågat efter deras skivor och några vet vilka dom är men säger som jag sa, deras plattor är rätt svåra att få tag på om man inte beställer dom. Vilken tur att jag har en arbetskollega som förser mig deras musik. Jag gillar deras snabba moderna rockabilly stuk och är glad så länge som håller sig som förband åt andra och på dom mindre arenorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 (redigerad) Stone Sour - Through Glass [youtube-old]GIzDsGyxsQM[/youtube-old] Sjukt bra låt. Corey har en enormt unik röst. Redigerad 18 juni, 2008 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Tipsar om ett album. Inte speciellt nytt, men bra! Band: Underneath the gun Album: The awakening En av deras låtar "Discordant" [youtube-old]HW2H9dEa9og[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Sting-Come Again [youtube-old]jNzK28eCdc8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 [youtube-old]3tEV2zT0oas[/youtube-old] Nya Mario, låten är producerad av Scott Storch som gjordes Marios nr 1 hit, Let Me Love You Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Dirty Pretty Things - Tired Of England. Så dålig är den här faktiskt inte, vem det nu var som sa det. Den är snarare en väldigt mysig låt om...tja...England. Äh, nya skivan kommer bli bra. Wolf Parade - Bang Your Drum. Nya Wolf Parade-skivan är fruktansvärt bra. Den är nästan för bra. Tidigare Wolf Parade har jag överlag haft svårt för men jääklar, den här skivan tål att lyssnas på. Jag kommer säkert ändra mig. Men bra är den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Jag antar att man får fråga efter musiktips i denna tråden också? Skulle vilja ha lite tips på klassiska country-låtar som liknar "Leaving on a Jet Plane". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Bara för att raden "the TV whores are calling the cops out for a suck" får det att kittlas i magen: Lou Reed - Dirty Blvrd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2008 The Clipse - Fast Life Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 (redigerad) WOHO 1 000 001. Lol. Väldigt bra låt! Redigerad 22 juni, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 http://www.myspace.com/gwfo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 The Beatles - I've Just Seen a Face 40 år efter den riktiga Beatlemania:n så kör jag min egen version, har slängt in alla skivor i playlisten och går igenom. Har aldrig varit något stort fan, men tänkte att man borde lyssna igenom alla plattor minst en gång åtminstone. Help!-skivan får mig att tänka på gamla tider, då det var en av få skivor vi regelbundet hade i bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2008 LacrosseYouCan'tSayNoForever [youtube-old]ieJ8B_sGYQE[/youtube-old] ---X--- SAMURAJCITIES SoSorrySoSorrySoSorry MySpace/samurajcities Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts