Ace Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) [youtube-old]J5_DhKzQPEg[/youtube-old] Redigerad 17 juni, 2008 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Dina tips är bäst, Tweak. Lust att skriva ner några album du gillar (PM eller här i tråden)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) Då kanske du ska skriva det, och inte labil, som betyder någonting helt annat. Jag förstår dock att det är lite svårt att alltid använda ord i dess rätta mening när man går in 100% för att verka intelligentare än man är. edit: Black Lips - Bad Kids Jag menade exakt det labil betyder, vad du har lärt dig att det betyder är en annan femma. Men jag förstår att det är lite svårt att försöka vara ordkunnig när man är bättre på att vara dryg. WHY? - THE HOLLOWS! [youtube-old]Mr-N4AH_TIw[/youtube-old]IN BERLING I SAW TWO MEN FUCK IN THE DARK CORNER OF A BASKETBALL COURT! Redigerad 17 juni, 2008 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Dina tips är bäst, Tweak. Lust att skriva ner några album du gillar (PM eller här i tråden)? Absolut, tack för äran! Det kommer senast ikväll, jag är seg just nu på grund av massa feber och snorbollar i halsen. Jag menade exakt det labil betyder, vad du har lärt dig att det betyder är en annan femma. Men jag förstår att det är lite svårt att försöka vara ordkunnig när man är bättre på att vara dryg. labilostadig, osäker, vacklande, obalanserad, instabil, obeständig, skranglig; lynnig, emotionellt instabil, skör, obehärskad (motsatsord: stabil) Jag tycker om dig egentligen, Maim, lägg ner nu. Alla vet vem du var när du kom hit och vem du försöker vara nu. Come on. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Caesars - Fools Parade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Absolut, tack för äran! Det kommer senast ikväll, jag är seg just nu på grund av massa feber och snorbollar i halsen. labilostadig, osäker, vacklande, obalanserad, instabil, obeständig, skranglig; lynnig, emotionellt instabil, skör, obehärskad (motsatsord: stabil) Jag tycker om dig egentligen, Maim, lägg ner nu. Alla vet vem du var när du kom hit och vem du försöker vara nu. Come on. Ja, jag skrev "onormal" ja. Skitstor deal av det att göra. Det var ett skämt, jag antar att du inte kan fatta det iochmed att du var tvungen att plocka fram din dåliga attityd och förolämpa mig. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att du har en dålig attityd här på forumet, och jag hoppas du inte har samma attityd i verkligheten. Jag lägger ner den här forumgrejen och jag vet att det är näst intill ingen här som bryr sig, men om du som säger att du tycker om mig egentligen kan bete dig såhär så vill jag inte veta hur majoriteten som inte gör det skulle vara emot mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) War - Why Can't We Be Friends Tyckte den passade. [youtube-old]5DmYLrxR0Y8[/youtube-old] edit: ...och som om 'onormal' skulle vara något dåligt! Redigerad 17 juni, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) Ja, jag skrev "onormal" ja. Skitstor deal av det att göra. Det var ett skämt, jag antar att du inte kan fatta det iochmed att du var tvungen att plocka fram din dåliga attityd och förolämpa mig. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att du har en dålig attityd här på forumet, och jag hoppas du inte har samma attityd i verkligheten. Jag lägger ner den här forumgrejen och jag vet att det är näst intill ingen här som bryr sig, men om du som säger att du tycker om mig egentligen kan bete dig såhär så vill jag inte veta hur majoriteten som inte gör det skulle vara emot mig. Vi ska nog sluta gå off-topic egentligen, men nu får du faktiskt tänka lite. Vem började förolämpa vem? Vem plockade fram sin taskiga attityd? Det jag gjorde var att tipsa om en låt, sen kallade du mig onormal. Det är ingen big deal, det har jag aldrig tyckt, men nu verkar du göra det till en. Ledsen om jag förolämpade dig för, som sagt, jag tycker du är en skön kille. Vad andra här tycker om mig ser jag som väldigt irrelevant i den här diskussionen, det enda det 'argumentet' får mig att tänka på är lågstadiet. "Olof och Isak (de tuffa killarna) tycker också att du är dum!!" Death From Above 1979 - Blood On Our Hands edit: Såg att Axel körde ett foruminspirerat låttips, det gjorde inte jag, kanske jag ska berätta nu, när det blev som det blev. Axel: det är ju vad man menar med det man säger som spelar roll, inte ordet i sig. Redigerad 17 juni, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Jag fortsätter på AngryAxels tema, låt oss alla bli hippies, sprida kärlek och dansa nakna på ängarna! [youtube-old]NG05ZBxv8uY[/youtube-old] Doris - Did you give the world som love today, baby? Rekommenderar även albumet med samma namn. Inte hade jag nån aning om att det var en svensk sångerska som sjöng den här låten på ett alltför underskattat album från 1970. Men efter idogt sökande fick jag i alla fall reda på vad det var för en låt, har letat länge! Och så får man tillfälle att posta den i ett passande läge också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Children of Bodom - Lookin' Out My Back Door http://www.youtube.com/watch?v=byMWK8EwQfY Mycket skön cover på en riktig bra Creedence låt, komplett med banjo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Nick Cave And The Bad Seeds - Stagger Lee [youtube-old]lneSAju-Xtc[/youtube-old] Murder Ballads är en riktigt tung platta, var länge sen jag hörde den nu, men efter att Nick Cave And The Bad Seeds släppte det helt lysande albumet Dig Lazarus Dig!!! för någon månad sedan så fick jag upp ögonen igen för dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 The Pigeon Detectives nya finns ute! Jag har det om 3 minuter. Det här ska bli kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 The Pigeon Detectives nya finns ute! Jag har det om 3 minuter. Det här ska bli kul. Hörde den för någon vecka sedan, och... Efter den första lyssningen kände jag att det var en okej skiva. Kan gå åt vilket håll som helst; antingen blir jag tok-kär i den och låter det typ bli min sommarskiva, eller så tröttnar jag jättesnabbt. Den lät iallafall ganska mycket som 'Wait for Me' - "Pigeon Detectives"-stuket fanns där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Hörde den för någon vecka sedan, och... Efter den första lyssningen kände jag att det var en okej skiva. Kan gå åt vilket håll som helst; antingen blir jag tok-kär i den och låter det typ bli min sommarskiva, eller så tröttnar jag jättesnabbt. Den lät iallafall ganska mycket som 'Wait for Me' - "Pigeon Detectives"-stuket fanns där! Jag trodde den läckt, men egentligen släpptes den ju redan 26 maj. Kan inte lyssna mer dock, råkade kolla in Bloc Party från Glastonbury 2007 och fastnade. Tackleberry: Album jag älskar som du kommer älska är (du kanske redan hört alla för den delen): Silent Alarm och A Weekend In The City med Bloc Party (utan att veta någonting alls om din musiksmak tror jag du kommer föredra AWITC) The beginning of the twist med Futureheads (säkert kort då du tippade om singeln. Såg dem på Hultsfred - grym spelning! Bang Bang Rock And Roll med Art Brut Waterloo to Anywhere med Dirty Pretty Things Costello Music med The Fratellis Oracular Spectacular med MGMT Well Well Well med Milburn So This Is Great Britain med The Holloways Show Your Bones med Yeah Yeah Yeahs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Jamie T - Operation. Jamie T funkar fortfarande. Jäklar vad bra den här skivan är. Har han någonsin varit här i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) Jamie T - Operation. Jamie T funkar fortfarande. Jäklar vad bra den här skivan är. Har han någonsin varit här i Sverige? Japp. Tror han var på Accelerator något år och så har han varit här själv. Han blev intervjuad av MTV någon gång i alla fall. edit: Stockholm Universitetet/Frescati - Fredag-lördag 29-30 juni Bright Eyes (US), Brightblack Morning Light (US), Cansei De Ser Sexy (BRA), Danielson (US), Digitalism (DE), Electrelane (UK), Frida Hyvönen (SWE), Gruff Rhys (UK), [ingenting] (SWE), Interpol (US), Isis (US), Jamie T (UK), Jens Lekman (SWE), José González (SWE), Junior Boys (CAN), Kate Nash (UK), Loney, Dear (S), Lykke Li (S), Maps (US), Menomena (US), Modest Mouse (US), O'Death (US), Peter Bjorn and John (SWE), Rufus Wainwright (US), Studio (SWE), Taken By Trees (SWE), The Gossip (US), The Hold Steady (US), The Long Blondes (UK), The Maccabees (UK), The Metros (UK), The Presets (AUS), The Sea and Cake (US), The Tough Alliance (S), Tokyo Police Club (CAN) & TV On The Radio (US) Redigerad 17 juni, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) Ja just det. Fast Accelerator var ju från 18 Han borde ju förresten ha en ny skiva nu snart. Redigerad 17 juni, 2008 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Ja just det. Fast Accelerator var ju från 18 Han borde ju förresten ha en ny skiva nu snart. Tänkte också på det. Accelerator har varit stört bra genom åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Tänkte också på det. Accelerator har varit stört bra genom åren. Jäklar vad jag ska dit nästa år. Och alla Debasers konserter. Du är också 18 då? Eller redan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Jäklar vad jag ska dit nästa år. Och alla Debasers konserter. Du är också 18 då? Eller redan? Jag fyller i september. Jag är 91:a, som du, och åh vad många gånger du och jag varit igenom den här åldersdiskussionen. Bloc Party - Staying Fat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts