Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

KINGSOFLEON-THEBUCKET

Kan inte bestämma mig vilken som är bäst av den här och minst lika bra 'King of the Rodeo'. Singlade slant och landade på 'The Bucket', som får bli mitt tips idag.

[youtube-old]ivY1rgeP6N0[/youtube-old]

edit:youtube

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sunset Rubdown - The Mending of the Gown

SEE THE PADDLE GO UP AND THE PADDLE GO DOWN!

AND THE PADDLE GO UP AND THE PADDLE GO DOWN!

Wolf Parade - I'll Believe In Anything

Är inte det Spencer (heter han så, jag vet bara att en vän älskar honom) båda två? Ni borde varit på Siesta! isåfall. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte det Spencer (heter han så, jag vet bara att en vän älskar honom) båda två? Ni borde varit på Siesta! isåfall. :o

Wolf Parade-gänget har gjort en rad grejer vid sidan av. Spencer är med i Sunset Rubdown och Swan Lake, och har dessutom varit med i Frog Eyes och lite annat tjohej. Dan, den snyggaste i Wolf Parade, spelar med sin flickvän i Handsome Furs. En Dante har spelat på några av Hot Hot Heats skivor.

OBS! Fetstilen betyder "skaffa".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BAND OF HORSES - THE FUNERAL

[youtube-old]ibE7IqEjni4[/youtube-old]

Jag har hört talas om bandet innan, och vet att det finns/fanns ett par stycken här på forumet (tror jag i alla fall) som lyssnade på Band of Horses. Lite pinsamt att det var just i spelet Skate jag hörde dem för första gången, dock föll jag för låten direkt och har börjat lyssna stenhårt på Band of Horses.

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nick Cave and the Bad Seeds - More News from Nowhere

[youtube-old]8MajmI5j7Bs[/youtube-old]

Hade aldrig hört talas om Nick Cave för en månad sen, lyssnade igenom nya skivan Dig, Lazarus, Dig!!! i helg och den var väl... ganska bra, inget särskilt. Tyckte den här långa låten förtjänade ett tips, skön basröst på Nick och allmänt... bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor