Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

WEEZER-PORKANDBEANS

Usch, vilken oförskämt bra video! Och låten med, för den delen.

[youtube-old]muP9eH2p2PI[/youtube-old]

Oj! Åh! Wow! >_<

Den förgyllde min kväll, helt klart!

OK GO - Get Over It

Har äntligen skickat över all musik jag har till laptopen, sitter nu och lyssnar på alla gamla album jag saknat, bla OK GO's första.

[youtube-old]-Tl-c1PusrM[/youtube-old]

Den minns jag att du skickade till mig på msn för en sisådär 1½ år sedan. Den är bra. :doh:

Ett litet tips också då: 50 Hertz - Dagen då kriget kom till stan. Fattar inte varför jag inte gillat 50 Hertz så värst mycket förut, de är ju helsköna. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag två gamla men jättebra musiktips

Den första är en gammal 90-talsklassiker som vi nog alla har hört någonstans i våra liv.

Semisonic - Closing Time

[youtube-old]KdmLmIArqWM[/youtube-old]

Härnäst kommer också en klassiker .. fast inom en annan genré. Timbaland producerade år 2003 Bubba Sparxxx album Deliverence och här kommer låten med samma namn som skivan. Videon är som ni kanske förstår en 'cover' på O, Brother Where Art Thou?. GRYMT beat och GRYM text med GRYM refräng. P-C approves!

Bubba Sparxxx - Deliverance

[youtube-old]qDKCXh0xJt4[/youtube-old]

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den första är en gammal 90-talsklassiker som vi nog alla har hört någonstans i våra liv.

Semisonic - Closing Time

Det har vi! En sån där låt som för evigt etsat sig fast i bakhuvudet, men man egentligen inte har någon aning om vilka som har gjort den. Det som är säkert är att den osar lika mycket 90-tal som typ Goo Goo Dolls.

Och för att fortsätta denna tripp nedför minnes-allén (därav den lite mer gammaldags-iga texten för att kontrastera Arial Narrow-mallen jag annars kör med)

Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight

[youtube-old]EsZYqaSc4cU&[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Semisonic - Closing Time

Härnäst kommer också en klassiker .. fast inom en annan genré. Timbaland producerade år 2003 Bubba Sparxxx album Deliverence och här kommer låten med samma namn som skivan. Videon är som ni kanske förstår en 'cover' på O, Brother Where Art Thou?. GRYMT beat och GRYM text med GRYM refräng. P-C approves!

Bubba Sparxxx - Deliverance

[youtube-old]qDKCXh0xJt4[/youtube-old]

lewl.

90-tals noja!

Semisonic - Closing Time

1998

Marcy Playground - Sex and Candy

1997

[youtube-old]CKl_7zK3fbI[/youtube-old]

Kan faktist inte säga hur många gånger jag lyssnat på dessa två låtar under dom sista åren av 90-talet.

Och för att komma med ett nytt tips för dagen.

Billie the Vision & The Dancers - Groovy

Länk till kommentar
Dela på andra sidor