Tweak Skrivet 21 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2008 Åhh, cooling! Öh. Alltså. Att vara sådär PRETTO liksom det är grejen. W0rd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2008 Promoe - These Walls Don't Lie [youtube-old]YLAcO3r5Xjs[/youtube-old] Skön svensk hip-hop som jag numera har lyssnat på i ett par timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2008 Såg Kebab lyssna på den häromdagen och bad honom skicka direkt. Nostalgi! skitbra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 Jamie T - If You Got The Money [youtube-old]hd-rYRYaOhQ[/youtube-old] Lyssna, lyssna lyssna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 Jamie T - If You Got The Money Lyssna, lyssna lyssna! Vi har redan hört, för ett år sen. Lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 (redigerad) Vi har redan hört, för ett år sen. Lite mer. [youtube-old]Luci7PNs8j0[/youtube-old] Redigerad 22 maj, 2008 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 N.W.A - Dope man Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 Beirut - Nantes [youtube-old]jc3ZAs17uAg[/youtube-old] Åh, minnen. Minns när jag var i Täby på en fest och stog med en flaska vin i spöregnet och sjöng denna högt mot månen. Ahh, summer night. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 Boomtown Rats - I Don't Like Mondays [youtube-old]POl4vFp-5os[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Infected Mushroom - Becoming Insane Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 MAIAHIRASAWA-CRACKERS Jag tänker sol, jag tänker gräs, jag tänker sommar i P1... Jag tänker 'Though, I'm Just Me' med Maia Hirasawa. Bra skiva, ypperligt förknippad med sommaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Infected Mushroom - Becoming Insane Åh ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Tipsar om något som säkert blivit postat förut men ändå. Skönt sväng i denna! Arctic Monkeys- Leave Before The Lights Come On http://youtube.com/watch?v=SEukS2YN9B8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Alla har släppt två skivor. Bäst av Bloc Party, Arctic Monkeys, The Kooks och Milburn? Vet inte riktigt varför jag gör detta, hur svårt som helst för mig. Klart är i alla fall att Milburn kommer sist, deras andra var till en början väldigt, väldigt bra men utvecklades till en stor besvikelse. I de andras fall fullkomligt älskar jag både ettan och tvåan. Just nu har ju The Kooks lite fördel också eftersom Konk precis kommit ut. Men det får bli såhär: 1. Arctic Monkeys 2. Bloc Party 3. The Kooks 4. Milburn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Alla fyra debutplattor är riktigt bra. Alla fyra uppföljare var mer eller mindre besvikelser. 1. Arctic Monkeys 2. The Kooks 3. Bloc Party 4. Milburn ------ Idag har jag lyssnat igenom 'Stadium Arcadium' med RHCP för första gången på väldigt länge. Den är inte så tokig faktiskt, vissa spår är väldigt bra. Men jag vill istället tipsa om en skiva som landade i brevlådan, i onsdags - Metropolis Pt. II: Scenes from a Memory med Dream Theater. Jag trodde verkligen inte att Dream Theater skulle vara något för mig. Men det var det. Progressiv metal heter det, men det säger kanske inte så mycket. Riktigt tung musik (för mig) hur som helst. Det är en ständig röra med John Petrucci's shred-grejer på gitarren, James LaBrie's ovanliga (och faktiskt lite opassande) röst och Portnoy's trumkavalkader. Scenes from a Memory är en riktigt välgjord skiva, ett konceptalbum som handlar om ett mord på 1920-talet. Första gången jag lyssnade så var det verkligen intressant att lyssna på texterna och följa med, jag ville veta hur storyn skulle sluta. Både musiken och texterna är fenomenala, och ni som gillar Tool kanske gillar Dream Theater. Men bara kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 1. Arctic Monkeys. Mest för att deras andr skiva var mycket bättre än Bloc Partys dito. 2. Bloc Party. Första skivan är dock bättre än Arctic Monkeys första. 3. Milburn. Första skivan var bra. 10. The Kooks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 1. Arctic Monkeys. Mest för att deras andr skiva var mycket bättre än Bloc Partys dito. 2. Bloc Party. Första skivan är dock bättre än Arctic Monkeys första. 3. Milburn. Första skivan var bra. 10. The Kooks. 4, 5, 6, 7, 8, 9? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 4, 5, 6, 7, 8, 9? Icke-definierade artister som är bättre än The Kooks? --- Atmospheres senaste When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold är asbra. Tanka Painting eller Yesterday, eller om ni klarar youtube-kvalle: [youtube-old]3XYa5CyvIpQ[/youtube-old] [youtube-old]79w-9xANLRU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Atmospheres senaste When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold är asbra. Tanka Painting eller Yesterday, eller om ni klarar youtube-kvalle: [youtube-old]3XYa5CyvIpQ[/youtube-old] [youtube-old]79w-9xANLRU[/youtube-old] TACK! Jag hade helt glömt bort att de hade nytt på G. Som Dude säger, tanka! Sen kan ni ju ta en kik på Sage Francis om ni inte redan gjort det. Sage Francis - Makeshift Patriot Edit: Förresten måste jag bara påpeka hur förbannat söt den korthåriga tjejen är i videon till Shoulda Known. Hon påminner om en... ja... tjej jag var kär i... Väldigt, väldigt kär i... Första tjejen jag var kär i på riktigt riktigt till och med. [youtube-old]YEZseJ1Wuq8[/youtube-old] Redigerad 23 maj, 2008 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Alla har släppt två skivor. Bäst av Bloc Party, Arctic Monkeys, The Kooks och Milburn? 1. Arctic Monkeys 2. The Kooks 3. Bloc Party 4. Milburn Ugh, galet svårt. Blir dock som ovan, är fullkomligt kär i allt som The Kooks har gjort just nu. Men AM är fortfarande nummer ett. Gillar Milburns debut galet mycket, finns knappt ett svagt spår, men tyckte uppföljaren var rätt blek. Bloc Party... Ja, galet bra band kan man börja med. Men det går i vågor; sommaren är på intågande, och just nu tänker jag 'blä' när jag hör bandnamnet. Okej, inte riktigt så illa, men jag använder hellre min lyssningstid åt annat. Typ The Kooks. edit: kvot-fix Redigerad 23 maj, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts