R2D2 Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 OLDDDDDDDDD! D: Se honom med mig och Axel på 44:an imorgon, vetja! Kommer man in om man är under 18? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Kommer man in om man är under 18? Jahhh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Jahhh! Jag är på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Jag avbryter Markuskalaset med en gammal goding, nämligen... Song for Bob Dylan med David Bowie. Rysligt bra låt från en ganska 'flawless' skiva, Hunky Dory anno 1971. Handlar om att Bowie vill att Dylan ska gå tillbaka till sin gamla stil, antar jag. Oh, hear this Robert Zimmerman I wrote a song for you About a strange young man called Dylan With a voice like sand and glue His words of truthful vengeance They could pin us to the floor Brought a few more people on And put the fear in a whole lot more Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Gör en meningslös lista på låtar jag tycker har något extra. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out Bob Dylan - I Threw It All Away Bob Dylan - Tell Me That It Isn't True Beirut - Nantes The Beatles - Hello Goodbye The Band - It Makes No Difference Belle & Sebastian - Another Sunny Day Django Reinhardt - Coucou Elliott Smith - No Name #3 Explosions in the Sky - Welcome, Ghosts Ghettosocks - Read-A-Book Jason Molina - Pyramid Electric Co My Morning Jacket - Steam Engine Pet Shop Boys - Can You Forgive Her? Gorky's Zygotic Mynci - Fresher Than The Sweetness In Water Sigur Rós - Glosoli Simon & Garfunkel - The Only Living Boy In New York Songs: Ohia - Nervous Bride. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 OLDDDDDDDDD! D: Se honom med mig och Axel på 44:an imorgon, vetja! Där var jag i fredags. Annars tipsar jag om: Coca Carola - Min Tröja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Där var jag i fredags. Vem/vilka såg du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 ZEIGEIST - BLACK MILK Zeigeist! Åh, hörde black milk för ett tag sen men och letade febrilt efter artisten i tron om att de hette Zeitgeist eller Zeitgast .. men nu .. nu vet jag! <3 http://www.myspace.com/thezeigeist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Vem/vilka såg du? Tictox. Skön ska-musik som man dansade friskt till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 The Animal Five - Demon Fire Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 (redigerad) Björk - Declare Independence [youtube-old]igOWR_-BXJU[/youtube-old] Redigerad 19 maj, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 YES! Jag tycker om Konk. The Kooks alltså. Sway, See the sun och Stormy weather är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Tipsar om Frank Zappa-albumet The Best Band You Never Heard In Your Life, alla måste tanka det! Disc one 1. "Heavy Duty Judy" – 6:04 2. "Ring of Fire" (Merle Kilgore, June Carter) – 2:00 3. "Cosmik Debris" – 4:32 4. "Find Her Finer" – 2:42 5. "Who Needs the Peace Corps?" – 2:40 6. "I Left My Heart in San Francisco" (George C. Cory, Jr., Douglas Cross) – 0:36 7. "Zomby Woof" – 5:41 8. "Boléro" (Maurice Ravel) – 5:19 9. "Zoot Allures" – 7:07 10. "Mr. Green Genes" – 3:40 11. "Florentine Pogen" – 7:11 12. "Andy" – 5:51 13. "Inca Roads" – 8:19 14. "Sofa No. 1" – 2:49 Disc two 1. "Purple Haze" (Jimi Hendrix) – 2:27 2. "Sunshine of Your Love" (Peter Brown, Jack Bruce, Eric Clapton) – 2:30 3. "Let's Move to Cleveland" – 5:51 4. "When Irish Eyes Are Smiling" (Ernest Ball, George Graff, Chancellor Olcott) – 0:46 5. ""Godfather Part II" Theme" (Nino Rota) – 0:30 6. "A Few Moments with Brother A. West" (Brother A. West, Zappa) – 4:00 7. "The Torture Never Stops, Pt. 1" – 5:19 8. "Theme from "Bonanza"" (Ray Evans, Jay Livingston) – 0:28 9. "Lonesome Cowboy Burt" (Swaggart version) – 4:54 10. "The Torture Never Stops, Pt. 2" – 10:47 11. "More Trouble Every Day" (Swaggart version) – 5:28 12. "Penguin in Bondage" (Swaggart version) – 5:05 13. "The Eric Dolphy Memorial Barbecue" – 9:18 14. "Stairway to Heaven" (Jimmy Page, Robert Plant) – 9:19 Hittade inte så mycket på youtube men Stairway To Heaven fanns: [youtube-old]W7Ynkpp290g[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 (redigerad) The Mars Volta - Goliath FAN, va bra det här är! "Does it make you feel alriiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAiiiiight?" (2:30, 3:45) Redigerad 19 maj, 2008 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 GROOVE ARMADA _ AT THE RIVER :) :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2008 Mycket bra stämning som börjar på bokstaven 'K' i denna tråd! Krunegård, Kooks, och Kafé 44! Och mer ska det bli! KINGSOFLEON-KINGOFTHERODEO Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 YES! Jag tycker om Konk. The Kooks alltså. Sway, See the sun och Stormy weather är bäst. Mr. Maker är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Mr. Maker är bäst. Love it All är bäst. ------------ Caesers - Boo Boo Goo Goo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 http://www.myspace.com/followhimtotheendofthedesert Första låten. Den är helt härlig rakt igenom. Henry Bowers och FHTEOD gör ett bra jobb i en 'duett'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 20 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2008 Jag avbryter Markuskalaset med en gammal goding, nämligen... Song for Bob Dylan med David Bowie. Rysligt bra låt från en ganska 'flawless' skiva, Hunky Dory anno 1971. Handlar om att Bowie vill att Dylan ska gå tillbaka till sin gamla stil, antar jag. Oh, hear this Robert Zimmerman I wrote a song for you About a strange young man called Dylan With a voice like sand and glue His words of truthful vengeance They could pin us to the floor Brought a few more people on And put the fear in a whole lot more Ah, den jag avgudar den låten. Here she comes, here she comes again. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts