Adriian Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 (redigerad) http://www.lastfm.se/music/The+Mars+Volta/_/Cavalettas The Mars Volta - Cavalettas måste ha last.fm's bästa användartagg: Acceptable use of flute (Sitter här och småfnissar för mig själv ) Redigerad 14 maj, 2008 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 14 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2008 [youtube-old]GPfU-nnqlX4[/youtube-old] Sjukt bra version av en av de vackraste rockballader som någonsin skrivits. Myspys! Synd att det är VHS-rip bara! Mark Knopflers röst är något av det mysigaste som finns att lyssna på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 The Fratellis - Flathead Gammal? Javisst! Men The Fratellis är ett band som jag inte har direkt lyssnat sönder mig på, så denna låt är fortfarande rätt ljuv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Och jag hade precis en liten nostalgitripp till dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Och jag hade precis en liten nostalgitripp till dem. Tall men think alike. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 TELEVISION-MARQUEEMOON Från skivan med samma namn. Jättebra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Egentligen skulle jag väl kunna tipsa om vilken jävla reggaelåt som helst, sommaren är här och det spritter i min kropp efter att få höra härlig reggae. Men då Ras Cricket uppträdde i lördags så tänkte jag ta en Cricketlåt. Hade innan i lördags bara hört Polisen slår, men när jag kom hem från konserten så tog jag hem alla album som Ras Cricket gjort. Egentligen skulle jag vilja tipsa om alla album och alla låtar då alla är otroligt bra. Men jag tar bara en låt som jag just nu har fastnat för. Ras Cricket - Eye Red [youtube-old]PNdUPS4Y3Sg[/youtube-old] Jag gillar rösten i låten som är aningen förvrängd. Sedan gillar jag att det är riktigt högt tempo hela låten igenom. Låter ibland nästan som rap med reggaemusik, mina två favoritgenrer inom musiken. Win-win. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Nick Cave & The Bad Seeds - Night of the Lotus Eaters [youtube-old]FvkNLMnTHjw[/youtube-old] Jag har fastnat rejält för senaste plattan Dig Lazarus Dig!, riktigt bra, han kommer till Sthlm på lördag, om biljetter finns så ska jag nog banne mig gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Level 42 - The Sun Goes Down (Livin It Up) [youtube-old]TryRvFOA7r4[/youtube-old] Lyrics: Though I live on the edge time is on my side all the doors to my life are open wide just as long as the wheels keep on turning 'round I will live for the groove 'til the sun goes down living it up, living it up I can feel it living it up is it a crazy notion? living it up, living it up I can feel it living it up I got forward motion I don't wanna go to war, I don't wanna go to war I said I know what I want and I don't wanna go war do you follow me? I saw a soldier standing in a bar looked so tired he'd come so far he said "I need to love someone, before they drop the atom bomb" there's a girl at the back making eyes at me and her hair long and black is a sight to see but I get kind of scared when love's around I just live for the groove 'til the sun goes down living it up, living it up I can feel it living it up is it a false emotion? living it up, living it up I can feel it living it up I got forward motion so I'm a-taking you out but I'm a-faking I'm married to the beat but to the music I gave the heart I could have given you still there's something 'bout the way that you move and the way that people stare it's the shock of the new I want my friends to see me standing next to you the sun goes down . . . time is on my side I don't care what they say I'll enjoy the ride but I get kind of scared when I turn around so I'll stay with the groove 'til the sun goes down living it up living it up I can feel it living it up I got forward motion ooh - watch her dance there must be one like her in every club in every town but I don't mind if that the way she wants to be there's something 'bout her that reminds me of me she's my soulmate we'll be together 'til the sun goes down the sun goes down living it up living it up I can feel it living it up I got forwand motion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 3 Doors Down - Kryptonite. [youtube-old]PdubINqgzig[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Atmosphere - Your Glass House [youtube-old]1U5vLX-QUfg[/youtube-old] Jäklgt stark låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) Måste bara tipsa om f.d bandet Death From Above 1979, för er som inte har hört dem. Ascoolt band som endast bestog av en trummis (som är sångaren) och en bassist. Lyssna först och främst på Romantic Rights och Little Girl. Albumet You're A Woman, I'm A Machine's fodral måste vara bland de snyggast i världen. (Fodralet till höger för er som behöver glasögon) Romantic Rights [youtube-old]tzNrYRqH35Q[/youtube-old] Little Girl [youtube-old]QNNng9ZiYV4[/youtube-old] Redigerad 15 maj, 2008 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 (redigerad) Sry för dubbel, men... Jag rotade bland gamla filer och hittade en låt som jag och en kompis spelade in när vi var 11-12 bast. Vi gjorde allt på ett försök så det må låta hur dåligt som helst, men jag blir extremt nostalgisk. Beware miditrummorna! Till mästerverket... (Varning! Allt är ruskigt otight, och slutet hör inte till låten) Redigerad 15 maj, 2008 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2008 Blancmange - Living On The Ceiling 80-tals synth-pop. Är även med i VCS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Jag har inte en aning om vad de sjunger om. Men jäklar vad intressant. < Глюк’oza - Швайне > Aka. Glukoza - Shvayne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 (redigerad) @Adriian: Little Girl är med i TH:AW. Skön låt för övrigt. EDIT: Är det ett riktigt spel de kör i videon? Vill spela det Redigerad 16 maj, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Jag har inte en aning om vad de sjunger om. Men jäklar vad intressant. < Глюк'oza - Швайне > Aka. Glukoza - Shvayne Kan inte annat än hålla med, mycket intressant. < Glukoza - Glukoza Nostra > Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 Liam Lynch - My United States of Whatever [youtube-old]Qr1znArj0cQ[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 @Adriian: Little Girl är med i TH:AW. Skön låt för övrigt. EDIT: Är det ett riktigt spel de kör i videon? Vill spela det Om du menar Little Girl, så ja. Audiosurf. Här är texten till Glukoza - Schweine på engelska: Flow of cars, I arrived peacefully Without control and with obstacles in my head I'm going home Step, step, step - I ended up in the dark again For the third time I was completely deceived Already by you I won't forgive, and the head goes* I want to choose the words for them One, two, three Swanky-swanky pigs Oh-oh One, two, three Swanky-swanky pigs Quid pro quo - now a strike for the honest** I'm in motion top center Now you aren't mine Piggy boy, I in no way expected That I'm flying into a bum deal again Now with you Chorus [Man speaking Russian in background:] Attention! Attention! To all cheaters of girl's hearts, You are ordered to gather together and go on... Or try to turn from pigs into people And not cheat on those who love you. [Woman speaking German in background:] Attention! Attention! This is for all liars who broke the heart of a woman, You are given the order to stick close together, and, erm, oh-oh, or try to turn from pigs into people and never lie again to the ones who love you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 16 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2008 @Adriian: Little Girl är med i TH:AW. Skön låt för övrigt. EDIT: Är det ett riktigt spel de kör i videon? Vill spela det Ja, Audiosurf. Det är inte den officiella videon (vet inte om det finns någon) utan bara någon jag tog för att posta låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts