Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

I och med att dangerboy hårdrockare(alt. blackmetalkille) i högstadiet så lyssnade han aldrig på broder daniel. men nu när han vidgat sina musikalsika vyer vill han på stå att broder daniel är oerhört bra. detta trots henrik berggrens lite smått borliga attityd. håkan hellström lirar bas på klippet för övrigt.

saknar sen kväll med luuk, det va ett bra program.

http://youtube.com/watch?v=Zzcj2IW-24U

Redigerad av dangerboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är underbart att upptäcka olika band som man har haft länge men inte uppmärksammat. Jag själv sitter totalt framklistrad framför The Sounds två absolut fantastiska album just nu. Finns så jättemånga bra låtar så det inte är sant.

Och Ego är ju fantastisk. Varje gång jag hör henne säga de två-tre inledningsfraserna så ryser jag bara hur fin röst och hur bra det är.

The Sounds - Ego

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I och med att dangerboy hårdrockare(alt. blackmetalkille) i högstadiet så lyssnade han aldrig på broder daniel. men nu när han vidgat sina musikalsika vyer vill han på stå att broder daniel är oerhört bra. detta trots henrik berggrens lite smått borliga attityd. håkan hellström lirar bas på klippet för övrigt.

saknar sen kväll med luuk, det va ett bra program.

http://youtube.com/watch?v=Zzcj2IW-24U

Kan du skriva dina topp 10 absoluta favoritband? har fått för mig att du har grym smak.

Älskar Broder Daniel. det är här dock det bästa jag vet http://youtube.com/watch?v=WY3CF0ehT6U det gör en rejält sugen på Way Out West

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

John Frusciante - Omission

Johnny Cash - Jackson

ELO - Mr- Blue Sky och Evil Woman

The Mars Volta - Roulette Dares (This Is The Haunt)

Moby - Lift Me Up

A Perfect Circle - The Noose

Lyssna!

Jag får väl fortsätta...

ELO - Last Train To London

[youtube-old]3v6MBHpzZg8[/youtube-old]

ELO - Calling America

[youtube-old]uE6RqGgmPZA[/youtube-old]

ELO - Wild West Hero

[youtube-old]lHDiLa7QDr8[/youtube-old]

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gnarls Barkley - Storm Coming.

Den här skivan är nästan en tiopoängare. Det är synd att den är så bortglömd. Den ger mig också massor av minnen, upptäckte skivan under en bra period i livet.

Bara för det var jag tvungen att lyssna igenom nya skivan, The Odd Couple. Jättebra plugg-skiva, intressant nog!

Gnarls Barkley - Run (I'm a Natural Disaster).

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där (om man nu kan klassa det där som samma sorts musik, vilken man nog inte kan) har jag faktiskt lyssnat på ganska länge. :unsure: Mycket bra skit, ja!

Well, det var första gången någon annan än Kiedis och jag tipsade om The Mars Volta så det är ett lyft i sig. :)

Väldigt, väldigt mys. Har lyssnat på den där låten i 30 minuter nu. ;D tack!

The pleasure is all mine. Varsågod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor