Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Tjafflade ( B) B) B) ) lite låtar på iPoden och fick fram några kära minnen. The Pogues var det enda jag lyssnade på när jag var ungefär 5 år och några år framåt (laugh_1001158_0.gif). Men allvarligt talat, har fått berättat att jag nekade morfin för att istället lyssna på lite The Pogues när jag gjorde en höftledsoperation. Så det var fan grejer när jag var liten.yes_645834_0.gif

[youtube-old]98EWBKCHsd4[/youtube-old]

[youtube-old]9rQyAvTHFK0[/youtube-old]

[youtube-old]YVXyGbC86MA[/youtube-old]

[youtube-old]XNQpMCxh-ww[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjafflade ( B) B) B) ) lite låtar på iPoden och fick fram några kära minnen. The Pogues var det enda jag lyssnade på när jag var ungefär 5 år och några år framåt (laugh_1001158_0.gif). Men allvarligt talat, har fått berättat att jag nekade morfin för att istället lyssna på lite The Pogues när jag gjorde en höftledsoperation. Så det var fan grejer när jag var liten.yes_645834_0.gif

The Pogues, The Pogues! Ett av pappas favoritband, har många goda barndomsminnen ihopkopplade med dem. Hittade If I Should Fall From Grace with God på LP här för någon vecka sen, håller än idag. Julklassiskern Fairytale of New York är underbar. Favoritskivan får nog ändå vara Rum, Sodomy & The Lash.

Sally MacLennane.

[youtube-old]mUeeZK_FDsw[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shufflade alla låtar i iPoden igår kväll, och det blev då, efter en lång stunds tFL-tystnad

The Flaming Lips - The Yeah Yeah Yeah Song

Som är en... jättebra låt. Verkligen, skulle vilja hävda att de är underskattade. Galet bra liveband, också. Som ett barnkalas för vuxna. Sedan blev det första YouTube-tipset efter den låten

Yeah Yeah Yeahs - Maps

...som även den kickar arsle. Och Karen O är snygg. Två jättebra låtar, helt enkelt!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shufflade alla låtar i iPoden igår kväll, och det blev då, efter en lång stunds tFL-tystnad

The Flaming Lips - The Yeah Yeah Yeah Song

Som är en... jättebra låt. Verkligen, skulle vilja hävda att de är underskattade. Galet bra liveband, också. Som ett barnkalas för vuxna. Sedan blev det första YouTube-tipset efter den låten

The Yeah Yeah Yeahs - Maps

...som även den kickar arsle. Och Karen O är snygg. Två jättebra låtar, helt enkelt!

Heter dem inte bara Yeah Yeah Yeahs? B)

--

The Knife - She's having a baby.

Upptäckte igår att jag har fyra album av The Knife så jag lyssnade igen, Detta är en av många bra låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heter dem inte bara Yeah Yeah Yeahs? :confused:

Du har nog rätt; ändrat.

Jag vet att jag sa att Kate Nash inte var galet söt, vilket var heeelt fel av mig, men Karen O kan jag inte hålla med om är snygg. :wub: Men hennes röst är sjukt snygg.

Sure, hon är ingen klassisk skönhet, långt ifrån. Snygg var väl fel ord. Men hon är helt klart - för att citera Turk - strangely attractive. Det är något med den där smått förtvivlade blicken tillsammans med det få-procentigt... deformerade, långsmala ansiktet som gör det.

:P

Fula bilder finns på alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor