Spam Snuten Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Audio Bullys Get Myself on Track Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Ian Dury and The Blockheads- Hit me with your rhythm stick Är visst med i någon reklam för Ving tror jag. Bra låt från slutet av 70-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Fleetwood Mac - Don't Stop Lyssnade igenom albumet Rumours igår, var ett tag sedan jag lyssnade på plattan. Många bra låtar varav jag tipsar om en av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Skivtips: BILLY BRAGG - BACK TO BASICS Jag har stött på många bra skivor i mina dar. Bra skivor med bra artister med bra låtar. Problemet är att många (läs: 90%) inte håller samma kvalité rakt igenom. Liksom, jag tycker The Knife - Silent Shout eller Kanye West - Graduation är två apbra skivor men de håller inte hela vägen ut. Back To Basics gör dock det! En rakt igenom kanonbra skiva med 70-talets förskak till britpopen. Skivan har hela 23 spår men inte en enda tappar kvalitémässigt eller awesomemässigt. Billy Bragg - St. Swithin's Day [youtube-old]o9iCYysEOo8[/youtube-old] Billy Bragg - A New England [youtube-old]mgwU4zCEJtY[/youtube-old] Billy Bragg - To Have And To Have Not [youtube-old]2if5GYXOGyo[/youtube-old] Billy Bragg - Milkman of human kindness [youtube-old]8Goxm0x4dTw[/youtube-old] Billy Bragg - Lovers Town Revisited [youtube-old]ZMd-JH4QNno[/youtube-old] Ni behöver inte tacka mig. <3 Jag tänker tanka denna skiva nu bara för du la ner så mycket tid på posten. Tack tack tack tack tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Jag har den skivan och tänker lyssna en massa nu. Bra jobbat, P-C. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 The Subways - Oh Yeah [youtube-old]TLIquztdlnw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Yellowcard - Breathing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2008 Parken - Åt Helvete Med Himlen Mums! Svensk pop! <Ladda ner> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 N.W.A. - Straight outta Compton Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
1-Procent Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) Zion I & The Grouch - Trigger (http://www.youtube.com/watch?v=h5Yr7QaszXM) Redigerad 24 april, 2008 av 1-Procent Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 House of Pain- Jump Around Yes box, hip-hop var bra på 80-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Radiohead - Scatterbrain. Radiohead har gjort OK Computer. Sedan har dom gjort mycket skit. Och så har dom gjort Hail To The Thief som jag inte hade hört förrän nyligen. Den är verkligen bra. Lyssna. [youtube-old]pusFnx7fAwg[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 (redigerad) Kan det bli bättre? [youtube-old]y9LJ-72C9OU[/youtube-old] Redigerad 24 april, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 Ännu ett skivtips: The Flashbulb - Red Extensions Of Me Flashbulb är en artist jag lärde känna genom en sån där trippig elektronika-nörd som älskar att diskutera olika genrés (drill n' base, growlnoisesynth etc.) och hans musikstil har aldrig riktigt tilltalat mig. Men för några veckor sen tankade jag trots allt skivan Red Extensions Of Me och vart helt frälst. Jag säger inte att jag nu totalt älskar den här genrén men den här skivan är verkligen tokbra. En verkligen mångsidig skiva. T ex. så är låten Lawn Wake I hård och galen med filtrade synthar och tokiga trummor medans låten If Trees Could Speak har en mjuk akustisk gitarr varvad med hårda, elektroniska trummor. Det finns också två meditationsspår som funkar väldigt bra för avslappning.. utöver allt detta är skivan en hel parad av blandad, asbra elektronika. Ett måste! Litet smakprov. (väldigt svårt att hitta några videos på youtube men håll till godo) The Flashbulb - Sensual Data [youtube-old]JGnIT66_Hgg[/youtube-old] The Flashbulb - If Trees Could Speak [youtube-old]vCfWzAxIr_8[/youtube-old] The Flashbulb - The Son and the Star [youtube-old]Jw7gx3RA658[/youtube-old] The Flashbulb - Lawn Wake I [youtube-old]Qbd4od64neI[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 PORTISHEAD - ROADS [youtube-old]Vg1jyL3cr60[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 24 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2008 The Beatles Lucy In The Sky With Diamonds Denna låten är så ofantligt bra så att det inte finns. Den blir lite extra sentimental om man sett I am Sam. Lucy in the sky with diamonds Lucy in the sky with diamonds Lucy in the sky with diamonds Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 Yael Naim - New Soul [youtube-old]9EbO2rJXx_E[/youtube-old] Lalalalalalalala! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2008 The Legends - The Kids Just Wanna Have Fun Åh, detta måste ju nästan klassas som svensk indie? Så sjukt bra låt, helt underbar. Så sommar över den. Tweak, Kvaddad, P-C - lyssna på den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 Idag har jag BARA lyssnat på Gorky's Zygotic Mynci. Okej, det är inte sanning, men jag har i alla fall lyssnat väldigt mycket på dem. Det är så underba-ahrt. Lite trevlig tweefolkojpop på både walesiska och engelska. barafundle. LYSSNA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2008 Idag har jag BARA lyssnat på Gorky's Zygotic Mynci. Okej, det är inte sanning, men jag har i alla fall lyssnat väldigt mycket på dem. Det är så underba-ahrt. Lite trevlig tweefolkojpop på både walesiska och engelska. barafundle. LYSSNA Har bara Bwyd Time och The Blue Trees men det är = Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts