Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Skivtips:

BILLY BRAGG - BACK TO BASICS

billy-bragg_999827_0.jpg

Jag har stött på många bra skivor i mina dar. Bra skivor med bra artister med bra låtar. Problemet är att många (läs: 90%) inte håller samma kvalité rakt igenom. Liksom, jag tycker The Knife - Silent Shout eller Kanye West - Graduation är två apbra skivor men de håller inte hela vägen ut. Back To Basics gör dock det! En rakt igenom kanonbra skiva med 70-talets förskak till britpopen. Skivan har hela 23 spår men inte en enda tappar kvalitémässigt eller awesomemässigt.

Billy Bragg - St. Swithin's Day

[youtube-old]o9iCYysEOo8[/youtube-old]

Billy Bragg - A New England

[youtube-old]mgwU4zCEJtY[/youtube-old]

Billy Bragg - To Have And To Have Not

[youtube-old]2if5GYXOGyo[/youtube-old]

Billy Bragg - Milkman of human kindness

[youtube-old]8Goxm0x4dTw[/youtube-old]

Billy Bragg - Lovers Town Revisited

[youtube-old]ZMd-JH4QNno[/youtube-old]

Ni behöver inte tacka mig. <3

Jag tänker tanka denna skiva nu bara för du la ner så mycket tid på posten. Tack tack tack tack tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu ett skivtips:

The Flashbulb - Red Extensions Of Me

9198ea450704fec9ab8031c9295d0834_full_1000365_0.jpg

Flashbulb är en artist jag lärde känna genom en sån där trippig elektronika-nörd som älskar att diskutera olika genrés (drill n' base, growlnoisesynth etc.) och hans musikstil har aldrig riktigt tilltalat mig. Men för några veckor sen tankade jag trots allt skivan Red Extensions Of Me och vart helt frälst. Jag säger inte att jag nu totalt älskar den här genrén men den här skivan är verkligen tokbra. En verkligen mångsidig skiva. T ex. så är låten Lawn Wake I hård och galen med filtrade synthar och tokiga trummor medans låten If Trees Could Speak har en mjuk akustisk gitarr varvad med hårda, elektroniska trummor. Det finns också två meditationsspår som funkar väldigt bra för avslappning.. utöver allt detta är skivan en hel parad av blandad, asbra elektronika. Ett måste!

Litet smakprov. (väldigt svårt att hitta några videos på youtube men håll till godo)

The Flashbulb - Sensual Data

[youtube-old]JGnIT66_Hgg[/youtube-old]

The Flashbulb - If Trees Could Speak

[youtube-old]vCfWzAxIr_8[/youtube-old]

The Flashbulb - The Son and the Star

[youtube-old]Jw7gx3RA658[/youtube-old]

The Flashbulb - Lawn Wake I

[youtube-old]Qbd4od64neI[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor