Umberto Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 HEY! Mitt inlägg för några veckor ringde, de ville ha tillbaka det! Yeh? See ya in court buddy! For your information, de flesta är Django Reinhardt (en riktigt pärla bland sån här musik). "The Mooche" är dock Duke Ellington. Super! Skall kolla upp Reinhardt då. Chinatown är 'The Mills Brothers' om jag förstått det rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2008 (redigerad) MAFIA-special! Minor Swing, Countryside, The Mooche Dängor så det står härliga till. Nu vart jag sugen på att spela Mafia igen, underbart spel, underbar musik. Johnny Cash - Cocaine Blues [youtube-old]ITsvPjbEPtc[/youtube-old] edit* Ni får även River Phoenixs ypperliga tolkning av låten från filmen. [youtube-old]4M3WkDToKfY&NR=1[/youtube-old] Redigerad 17 april, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 Bone Thugs-N-Harmony - The Crossroads [youtube-old]Xpmr8Shy_UA[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 18 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 Bengt Pegefelt Köppöbävisan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 Johnny Cash - Cocaine Blues Ääälskar den där låten! Synd bara att Phoenix-versionen du postade slutar mitt i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 [youtube-old]xrOek4z32Vg[/youtube-old] Fine Young Cannibals - Good Thing 1989... då var man 1 år gammal. Kul låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 18 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2008 Belie my burial - Cannibal holocaust Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 Har fått upp ögonen för lite 'riktig' musik faktiskt. Mycket indie. Det värsta är att jag gillar det totalt. Bl.a Shitdisco, The Album Leaf, Mates Of States, Bright Eyes, The Legends m.fl. Men dagens tips blir en annan artist som jag fastnat för. Underbar. Coralie Clement- L'ombre et la lumière [youtube-old]qam1N13ZoIE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 (redigerad) Muse - Hyper Chondriac Music En mycket lugnare version av Hyper Music. Hur skön som helst. [youtube-old]ok4z1-IGIo0[/youtube-old] För er som vill lyssna så postar jag Hyper Music också. [youtube-old]5CRc30ynfd4[/youtube-old] Redigerad 19 april, 2008 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 (redigerad) [youtube-old]U0QWTHKeezQ[/youtube-old] Redigerad 19 april, 2008 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 [youtube-old]U0QWTHKeezQ[/youtube-old] Nämen! Lämnat hiphopen lite? Ironiskt att du postade låten som fick mig att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 (redigerad) Nämen! Lämnat hiphopen lite? Ironiskt att du postade låten som fick mig att göra det. Hehe, inte lämnat hiphopen, bara att inte mycket skönt har släppts. Men, jo. Det har varit lite mindre den sista tiden, hiphop dvs. Har iofs alltid lyssnat på olika sorters musik. Redigerad 19 april, 2008 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 Hehe, inte lämnat hiphopen, bara att inte mycket skönt har släppts. Men, jo. Det har varit lite mindre den sista tiden, hiphop dvs. Har iofs alltid lyssnat på olika sorters musik. Jo, det vet jag ju egentligen, du har tipsat om The Killers osv. Men har alltid varit mycket hiphop också. Varför är du så inaktiv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 Jo, det vet jag ju egentligen, du har tipsat om The Killers osv. Men har alltid varit mycket hiphop också. Varför är du så inaktiv? Varit mycket senaste tiden, körkort, jobb, flyttat och tränar mycket för att gå ner i vikt. Inte haft så mycket tid, mest läst när jag varit inne. -------------------------------------------------- [youtube-old]VqUiPtG_Rdw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 Pendulum - Hold Your Colour [youtube-old] [/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 W.A.S.P - Animal (Fuc* like a beast) Bad bad bad attityd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2008 Doktor Kosmos - Ante Bara för att. Finns på deras myspace: http://www.doktorkosmos.nu/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2008 MSI-I-2008.part1.rar MSI-I-2008.part2.rar Jag är inne på femte låten... allting låter underbart hittils. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 20 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2008 Portishead - The Rip Nya skivan Third är kanske ingen ny Dummy, men fortfarande värd att lyssnas igenom. Den här låten är skitbra när den väl drar igång på riktigt (~2.15). Tyckte att Ola på dagensskiva.com var lite väl hård. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2008 The Velvet Underground - Oh! Sweet Nothin' Denna lyssnade jag mycket på för några år sedan. Tycker fortfarande det är pärlan på Loaded-albumet från 1970. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts