Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Stalingrad cowgirls - Let me make it real.

De var förband till Muse i höstas, usch vad dåliga de var. Sångerskan var oerhört förkyld, vilket hon passade på att säga mellan varje låt. Dessutom slutade hon sjunga då och då, och mumlade "I can't sing that, I have a cold", på finlands-engelska, och hade små dialoger med de övriga bandmedlemmarna. Hon var dock väldigt snygg, vilket jag antar kompenserade lite grann.

Anyway, jag åker till Italien i en vecka, så jag tipsar om sju låtar. Eller nej, jag tipsar om en, som är lika bra som sju låtar. Typ.

LOU REED - PERFECT DAY

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De var förband till Muse i höstas, usch vad dåliga de var. Sångerskan var oerhört förkyld, vilket hon passade på att säga mellan varje låt. Dessutom slutade hon sjunga då och då, och mumlade "I can't sing that, I have a cold", på finlands-engelska, och hade små dialoger med de övriga bandmedlemmarna. Hon var dock väldigt snygg, vilket jag antar kompenserade lite grann.

Anyway, jag åker till Italien i en vecka, så jag tipsar om sju låtar. Eller nej, jag tipsar om en, som är lika bra som sju låtar. Typ.

LOU REED - PERFECT DAY

Haha, Inte sett dem live än ska nog se dem live i sommar såja, Får väll lyssna då..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var nu ett tag sedan The Pidgeon Detectives släppte sitt realesealbum Wait For Me, och det har väl börjat falla i glömska och blivit utlyssnat by now.

Men visst rullar fortfarande Wait For Me i åtminstone min Winamp playlist, även om det inte händer lika ofta som förut. Glad musik! :teehee:

The Pigeon Detectives - You Know I Love You

The Pigeon Detectives - Take Her Back

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla fulländat!

Menar ju det.

Tool - Right In Two

Menar ju det.

-----

Jag är förkyld, missade träningen, min näsa gör ont, har skolarbete och göra och det snöar så jag är egentligen inte sugen på att musiktipsa, men okej då.

I lördags hittade jag (läs: mamma) massa av pappas gamla LP-skivor på vinden. Tog ner hela bunten och gick igenom. Fanns lite godingar, bl.a. tre st Dire Straits (t.ex. Communique som R2 lovordat), Cat Stevens och Electric Light Orchestra. Lyssnade på ELO-skivan igår kväll, och den var ganska bra faktiskt. Vet inte hur jag ska beskriva det, men electro-symfoni-rock-swing-it får duga. Time heter den.

ELO_Time_expanded_album_cover_997117_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor