AngryAxel Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 The Kooks - Sway Till er som väntar med 'Konk' till sommaren: Grattis, ni har verkligen något att se fram emot! Själv tänkte jag göra samma sak, men byggde för varje dag som gick upp en massa förväntningar om hur det skulle låta. För att inte bli besviken, lyssnade jag, och... Well, förväntningarna motsvarades, med råge. Galet bra album, i sann 'The Kooks'-anda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 The Kooks - Sway Till er som väntar med 'Konk' till sommaren: Grattis, ni har verkligen något att se fram emot! Själv tänkte jag göra samma sak, men byggde för varje dag som gick upp en massa förväntningar om hur det skulle låta. För att inte bli besviken, lyssnade jag, och... Well, förväntningarna motsvarades, med råge. Galet bra album, i sann 'The Kooks'-anda. Fresta mig inte. Jag ska lyckas med att hålla mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 N a z a n i n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 The White Stripes - You're pretty good looking (for a girl) De Stijl är ett helt sjukt bra album, kanske inte i klass med Elephant eller Get Behind Me Satan med klar bättre än Icky Thump. Hatar mig själv för att jag inte upptäckt det tidigare. Bluesrock när den är som bäst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 Akustisk Sonata. [youtube-old]MT4VJ-n3hRc&NR=1[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 Till er som väntar med 'Konk' till sommaren: Grattis, ni har verkligen något att se fram emot! Själv tänkte jag göra samma sak, men byggde för varje dag som gick upp en massa förväntningar om hur det skulle låta. För att inte bli besviken, lyssnade jag, och... Well, förväntningarna motsvarades, med råge. Galet bra album, i sann 'The Kooks'-anda. Nejnejnej. 'Inside In/Inside Out' är ett riktigt bra album, kändes varierat, nytt och fräscht när det kom. 'Konk' är bara segt, veligt, repetitivt och en duktig besvikelse. Öppningsspåret och singeln är bra låtar, resten får nej-stämpel av mig. Jag ska dock ge det en till chans i sinom tid. De Stijl är ett helt sjukt bra album, kanske inte i klass med Elephant eller Get Behind Me Satan med klar bättre än Icky Thump. Hatar mig själv för att jag inte upptäckt det tidigare. Bluesrock när den är som bäst! De Stijl är sinnessjukt bra, ja. Gillar speciellt 'Death Letter' och 'Your Southern Can Is Mine', bra covers på riktigt gamla bluesdängor. Förstår dock inte hur du kan ranka GBMS över DS och Icky. GBMS är ju bara långtråkig. Glöm inte att lyssna på 'White Blood Cells' också. Elephant > DS > Icky > WBC > TWS > GBMS. ------- Tool - The Pot [youtube-old]R2F_hGwD26g[/youtube-old] Tool är underbara, 10,000 Days är en tokbra platta! Har lyssnat på den lite då och då i kanske... sex månader, men först i veckan trillade hela poletten ner. The Pot är nog den bästa låten från plattan, den basgången är inte att leka med. Har börjat kika lite på deras andra skivor nu också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 Muse - Map of the Problematique Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 De Stijl är sinnessjukt bra, ja. Gillar speciellt 'Death Letter' och 'Your Southern Can Is Mine', bra covers på riktigt gamla bluesdängor. Förstår dock inte hur du kan ranka GBMS över DS och Icky. GBMS är ju bara långtråkig. Glöm inte att lyssna på 'White Blood Cells' också. Elephant > DS > Icky > WBC > TWS > GBMS. Tycker GBMS är skitbra. Visst, det är annorlunda och nästan alla låtar är mer eller mindre ballader, så jag förstår ifall vissa inte gillar det. Icky däremot, var en riktig besvikelse för mig. Det fanns en låt som jag tyckte var riktigt bra på albumet (Rag and bone, eller äh, I'm slowly turning into you också) medan resten var ganska medikora (för att vara the white stripes alltså). Ska ta och lyssna på White Blood Cells också. Har haft det på datorn hur länge som hälst men aldrig haft tid att lyssna på det. Elephant toppar ju dock alla andra album, ett av mina favoritalbum någonsin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 Har inte tipsat någonting om Raconteurs senaste. Men det behövs verkligen inte. Man märker klart och tydligt att det faktiskt är ett album som slår Broken Boy Soldier med vissa längder. Dom har inte sina likheter, för mig är det alltså två olika album. Men jag lyssnade på albumet tre gånger i sträck på min hemresa från fjällen, och det var på bilvägarna någonstans ute i skogen bakom en 740 som gjorde satt jag älskade Raconteurs senaste mer än den första. Så mycket känsla, så mycket kärlek, så mycket passion, så mycket frihet. Så mycket Jack White, så mycket Brendan Benson, så mycket Greenhornes. Jag grät av lycka. Älska Raconteurs, världens för tillfället bästa rockband i varenda jävla kategori. Jag skulle kunna dö för den upplevelsen igen, först gången man fick in den riktiga känslan av skivan, och den känslan har jag inte fått sen första gången jag hörde Elephant. You Don't Understand Me kan mycket väl vara det bästa som kommit från Jack White och Brendan. De Stijl är sinnessjukt bra, ja. Gillar speciellt 'Death Letter' och 'Your Southern Can Is Mine', bra covers på riktigt gamla bluesdängor. Förstår dock inte hur du kan ranka GBMS över DS och Icky. GBMS är ju bara långtråkig. Glöm inte att lyssna på 'White Blood Cells' också. Elephant > DS > Icky > WBC > TWS > GBMS. Get Behind Me Satan har en annan känsla som jag inte fått av någon annan Stripes skiva, det gör att den sticker ut lite. När jag sätter på en Stripesplatta så sätter jag på Stripes för att lyssna på Stripes. När jag sätter på Get Behind Me Satan är det inte som att sätta på Stripes och bara må bra, det är en annan känsla. Jag kan hålla med om att den är lite tråkig, men dit jag vill komma är att det fan nog inte går att jämföra den med någon annan Stripes. Annars är De Stijl den bästa, den har någonting extra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 Kom på hur bra Leonard Cohen är, igen. Kända låtar såklart, men många har nog aldrig hört. Leonard Cohen - Suzanne [youtube-old]8x-OfkCEbWQ[/youtube-old] Leonard Cohen - The Partisan [youtube-old]wTwr7CLT5aU[/youtube-old] Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat [youtube-old]9aRKZFR5imM[/youtube-old] Leonard Cohen - The Stranger Song [youtube-old]wLz82UyzDE0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 (redigerad) Tool - The Pot Så ska det låta! Gå nu bara över till de mer "abstrakta" låtarna så kommer du vara helt fast! -- Tool - Parabola [youtube-old]RiV_ue-PbL4[/youtube-old] EDIT: Eller varför inte mina favoritlåtar: Tool - Wings for Marie pt 1 & pt 2 (10,000 days) Redigerad 5 april, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 The Kooks - Sway Till er som väntar med 'Konk' till sommaren: Grattis, ni har verkligen något att se fram emot! Själv tänkte jag göra samma sak, men byggde för varje dag som gick upp en massa förväntningar om hur det skulle låta. För att inte bli besviken, lyssnade jag, och... Well, förväntningarna motsvarades, med råge. Galet bra album, i sann 'The Kooks'-anda. Jag älskar dig. Äntligen någon som gör mig glad. Största anledningen till att jag väntar med The Kooks är inte sommarargumentet, det är för att jag vill ha fått ut all negativ kritik ur huvudet innan jag sätter på det. De Stijl är sinnessjukt bra, ja. Gillar speciellt 'Death Letter' och 'Your Southern Can Is Mine', bra covers på riktigt gamla bluesdängor. Förstår dock inte hur du kan ranka GBMS över DS och Icky. GBMS är ju bara långtråkig. Glöm inte att lyssna på 'White Blood Cells' också. White Blood Cells är deras bästa enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 5 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2008 Så ska det låta! Gå nu bara över till de mer "abstrakta" låtarna så kommer du vara helt fast! -- Tool - Parabola EDIT: Eller varför inte mina favoritlåtar: Tool - Wings for Marie pt 1 & pt 2 (10,000 days) Tool är grymma ja! Men jag förstår inte hur Wings for Marie pt 1 & pt 2 kan vara dina favoritlåtar. Det händer ju liksom inget i dem, förutom lite i slutet av pt 2. Nej nej, Rosetta Stoned, The Pot och Vicarious ska det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 Markus Krunegård - Se på mig nu, Vad tycker du? Underbar, helt jävla underbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ViolentLag Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 Kent-Ingeting, har säkert blivit sagd. Men låten är bra enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 (redigerad) Tool är grymma ja! Men jag förstår inte hur Wings for Marie pt 1 & pt 2 kan vara dina favoritlåtar. Det händer ju liksom inget i dem, förutom lite i slutet av pt 2. Nej nej, Rosetta Stoned, The Pot och Vicarious ska det vara. Budskapet i Wings pt 1 och 2 är väldigt starkt, och det är enormt fina låtar att bara ligga i sängen och lyssna på. Texterna i just de låtarna är grymma, men men..vilken låt av Tool har inte starka texter? Om man gillar Tool bör man även ta sig en titt på Puscifer som är Maynards soloprojekt. Han släpper även snart nytt album, någon gång i slutet av denna månad om jag inte misstar mig. Kul att det inte bara är jag och Mordos som gillar Tool här på forumet, för övrigt Redigerad 6 april, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 Marvin Gaye - Trouble Man Got SOUL?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 Marvin Gaye - Trouble Man Got SOUL?! Got SOUL! Otis Redding - Try a Little Tenderness Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 Flashbulb If Trees Could Talk [youtube-old]vya16fwER1g[/youtube-old] Akustisk gitarr varvad med drillnbase. Åhhhh, vad braaaaaaaaa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2008 Budskapet i Wings pt 1 och 2 är väldigt starkt, och det är enormt fina låtar att bara ligga i sängen och lyssna på. Texterna i just de låtarna är grymma, men men..vilken låt av Tool har inte starka texter? Om man gillar Tool bör man även ta sig en titt på Puscifer som är Maynards soloprojekt. Han släpper även snart nytt album, någon gång i slutet av denna månad om jag inte misstar mig. Kul att det inte bara är jag och Mordos som gillar Tool här på forumet, för övrigt Precis, Tool är mästare på texter. Jag har faktiskt inte hört Puscifer än. Får ta och göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts