Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Yetis demos är så jäkla mycket bättre än allt som hamnade på slutliga albumet. Även om det är också är bra. John Hassall är så himla mysig. :w000t:

Demoversionerna av Last Time You Go, Merry Go Round, Never Lose Your Sense Of Wonder och Midnight Flight är underbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Recenserad i metro idag. 4 "solar". Ska såklart skaffa, rippade myspacelåtar är ingen hit.

Fick en fyra av stockholm city också. Jag är i alla fall inte besviken!

"Det Är Ett Idogt Jobb Att Driva Ut Ungdomen Ur Sin Kropp" är nog mitt favoritspår på skivan hittils. :>

Men curse you iweX! rant_835417_0.gif

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markus nya är på ingång, ska ju se honom i sommar och allt. :>

Annars vill jag tipsa om How I Became The Bomb som är ett amerikanskt, osignat band som är väldigt, väldigt bra. Någonstans inom mig påminner det om The Wombats, med tanke på lekfullheten och glädjen i musiken. Fast det är inte lika rockigt, så låt er inte avskräckas om ni nu skulle ha något emot The Wombats. De har hittills bara gett ut en skiva/demo/EP som heter Let's Go och innehåller 7 superba låtar. Ni borde lyssna på dem!

Bästa låtarna av alla de asbra är Fat Girls Talkin' Bout Cardio, Secret Identity och Minute Romance.

Här är Secret Identity. Men skaffa allt. [youtube-old]V8fFx8c3TJI[/youtube-old]

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håkan Hellström - För Sent För Edelweiss

Du säger; har du tändstickor?

Ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm.

Åh, Håkans nya är fantastisk. Men jag har inte ens gett alla andra låtar en chans pga denna pärla. Så underbar ballad så det inte är sant, underbar!

[youtube-old]MECSABi-QGI[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor