Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Finns det någon typ av musik du inte gillar!?

Det finns massor av musik som jag avskyr men om man talar i genrer/typer av musik i stort som rock, pop, jazz, hiphop, klassiskt, reggae osv så finns det nog ingen man inte kan hitta guldkorn i. Men vill knappast kalla mig "allätare", det klingar inte bra i mina öron. Hiphop är dock min favvo-genre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns massor av musik som jag avskyr men om man talar i genrer/typer av musik i stort som rock, pop, jazz, hiphop, klassiskt, reggae osv så finns det nog ingen man inte kan hitta guldkorn i. Men vill knappast kalla mig "allätare", det klingar inte bra i mina öron. Hiphop är dock min favvo-genre.

Kej. gillar själv annat än hiphop också, kanske inte lika mycket som du, men jag lyssnar även på annat.

Men inte techno/trance/house :naughty: värsta jag vet.... t.o.m malaria ligger bättre till i min lista av saker som är dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Division of Laura Lee - Black City

[youtube-old]L3kjVp2WVRc&feature=related[/youtube-old]

Underskattat Svenskt alternativeband som släpper ny platta snart, riktigt bra.

Dom tillhör den rätt så stora skaran band som är rätt kända utomlands med rätt så okända i sitt hemland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa nya albumet DIRR!

Hårdare regler på warez. Läs regel §1.1 igen. All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet! Detta är på blodigt allvar nu.

1. All "mygling" av warez kommer numera att vara straffbart. Inget busk-snack eller pirat-snack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hårdare regler på warez. Läs regel §1.1 igen. All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet! Detta är på blodigt allvar nu.

1. All "mygling" av warez kommer numera att vara straffbart. Inget busk-snack eller pirat-snack.

"Skaffa" kan lika gärna betyda "köpa". :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är.. du.. störd?

"Skaffa dig nya hörlurar"

"Skaffa dig ett liv"

"Skaffa serieboxen"

"Skaffa albumet"

"Skaffa filmen"

Warez.. Gå och lägg dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkadelic - Red Hot Mama

[youtube-old]xzEJvHE_rEg&feature=related[/youtube-old]

Råtungt funkband, några kanske känner igen låten då både Snoop Dogg och Chili Peppers har gjort en cover på den, både tillsammans och själva, men detta är orginalet, låten ligger på Standing on the Verge of Getting It On plattan, som enligt mig är deras bästa, så gillar ni bra funk så kolla in dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde du inte gillade Queens of the Stone Age?

Har hört 7-8 låtar med dem, och inte gillat något av det egentligen. Men när Alex Turner hela tiden tjatar om dem som sitt favoritband just nu, och du, KvaddadPadda med flera gillar det så måste jag väl ge det en riktig chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor