Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Heey, ny Raconteurs-skiva släpptes idag. Var är dina kommentarer om den?

Tackar som frågar. Har inte lyssnat igenom den än och ska faktiskt åka in idag. Blir lite irriterad på att dom inte har marnadsfört skivan ett skit, finns den ens i skivbutikerna?

Omslaget är guld, och att 5 on the 5 är med gör inte saken sämre. Jag hoppas den klår den första.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Raconteurs nya låter bra. Inte riktigt lika bra som Broken Boy Soldiers ännu, men jag känner på mig att den kommer att växa. Favoriten på plattan är Many Shades of Black.

Nog om det.

Igår fick jag ett musiktips av en god vän. Hon har normalt sett rätt... dålig musiksmak (Fall Out Boy :) (oj, förlåt DrStupid)), men nu har det skett en förbättring. Rodrigo y Gabriela är en gitarrduo från Mexico, som spelar snabbt, akustiskt och allmänt bra. Ingen sång, enbart två gitarrer. Det känns... spanskt, nytt och fräscht. Deras självbetitlade album är riktigt intressant och jävligt bra. Innehåller en bra cover på Led Zeppelin's utnötta, uttjatade Stairway to Heaven. Även Metallica's Orion finns med.

Stairway to Heaven (live)

Diablo Rojo

Ixtapa

Ursäkta om det är "olDdD newwwwsss! :( :( :> ".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blood Red Shoes är jättebra. De släpptes till Hultsfred idag så jag kollade upp det, och jag gillar det verkligen! En ljusglimt i ett bajs-släpp, helt enkelt. :)

Såhär skrev Rockparty:

Det är rått och elakt och punkigt. Samtidigt är det indie och dansant.

Blood Red Shoes är som ett The White Stripes som, i stället för att hamra retrodoftande bluesrock, försöker piska upp dansgolvet ordentligt med en outtröttlig trummaskin i ryggen.

Och exakt så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SLEEP - DRAGONAUT.

[youtube-old]zj9IAvv32wE[/youtube-old]

Ride the dragon toward the crimson eye

Flap the wings under Mars red sky

The reptile pushes itself out into space

Leaving behind, the human race

Swim inside the solar seas

The Nebula cries out to me

Passing where I've gone before

I fly through the crimson door

Ride the dragon toward the crimson eye

Flap the wings under Mars red sky

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara återtipsa om den här låten, den är så förbannat ösig. Hela skivan "Hold Your Colour" är asskön. Som bakgrundsmusik om inte annat.

Pendulum - Slam

Förbannat skön låt det här. Videon är lite fucked up, men ganska rolig. :o

(Vet i och för sig inte ens om det är den riktiga musikvideon till den här låten)

Hur som helst, den är seg i början, så spola fram till 1.15 ungefär. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara återtipsa om den här låten, den är så förbannat ösig. Hela skivan "Hold Your Colour" är asskön. Som bakgrundsmusik om inte annat.

The Prodigy - Voodoo People (Pendulum Remix)

[youtube-old]zkqYYFFgY3E[/youtube-old]

Edit: Ok, videon var inte den bästa men det är låten som jag vill lyfta fram! :o

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En låt jag diggar som bakgrundsmusik är "In The Waiting Line" utav Zero 7. :)

http://www.youtube.com/watch?v=Jj6yXxVc21Y

Okej, det var en helt annan sorts bakgrundsmusik än vad jag syftade på, men den var bra! :o

The Prodigy - Voodoo People (Pendulum Remix)

Edit: Ok, videon var inte den bästa men det är låten som jag vill lyfta fram! :D

Ja, den är också bra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor