Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Counting Crows - A Long December

[youtube-old]PNF1a-ZG1uc[/youtube-old]

Verkar inte, efter en snabb sökning, vara särskilt populära här. Bara Matteus som tipsat om dem. :( Jag lyssnade mycket på dem i sexan-sjuan, och det är ett kärt återseende nu. :D

Om ni vill börja gilla dem kan ni skaffa Mr. Jones, Colorblind och Hanginaround också.

Helt sjukt bra låt, har lyssnat på den _nästan_ hela dagen! :)

------------------

Men bara för att inte få ont i huvudet av all "And one more night in Hollywood..." blandar jag in lite annat musikaliskt blod i form av Albert Hammond Jr - Scared

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket fruktansvärt ovanligt musiktips. Jag kan faktist inte se det någonstans i din post. Menar du att du har gått offtopic bara sådär?

Förlåt StellHell.

Eudoros: Mr. Jones är grym med. Lyssna! :D [youtube-old]WYN74ZW4k_E[/youtube-old]

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

John Cale - Hallelujah, dom flesta har säkert hört den, eller känner igen delar av den från olika tv-serier, men faktum kvarstår att det är en riktigt fin låt och den passar undertecknad just nu när det är lite trubbel i kärlekslivet....man vill tycka synd om sig själv osv..

Sällan en cover är bättre än orginalet, men så är det med den här låten.

[youtube-old]vEOZLQ3d1FI[/youtube-old]

*bonus*

Sitter och lyssnar igenom Jack Johnsons nya platta Sleep Through The Static och gillade If I Had Eyes skarpt, hela skivan är riktigt bra.

[youtube-old]qsYKlNi4UXI[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

John Cale - Hallelujah, dom flesta har säkert hört den, eller känner igen delar av den från olika tv-serier, men faktum kvarstår att det är en riktigt fin låt och den passar undertecknad just nu när det är lite trubbel i kärlekslivet....man vill tycka synd om sig själv osv..

Åh, något du vill berätta om?

Death From Above 1979 - Blood On Our Hands

Asbra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, något du vill berätta om?

Death From Above 1979 - Blood On Our Hands

Asbra! :)

Det är ju inte reltionstråden, men kort och gott, en som jag gillar (tror hon gillar mig med) har åkt iväg och jobbat på annan ort och är borta några månader, hann aldrig riktigt säga som jag tyckte, men hon kommer väl hem snart....hoppas jag.

Och JA DFA1979 är riktigt jävla äckel bra, jag värderar en comeback med dom nästan lika högt som en comeback med Led Zeppelin och Pink Floyd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte reltionstråden, men kort och gott, en som jag gillar (tror hon gillar mig med) har åkt iväg och jobbat på annan ort och är borta några månader, hann aldrig riktigt säga som jag tyckte, men hon kommer väl hem snart....hoppas jag.

Och JA DFA1979 är riktigt jävla äckel bra, jag värderar en comeback med dom nästan lika högt som en comeback med Led Zeppelin och Pink Floyd.

Åh, tråkigt. ;)

Ja-ah, jag har ju aldrig hört innan men det är sjukligt bra, perfekt tungt utan att gå till överdrift. Gillar de här raderna på wikipedia: "Refusing to employ a lead guitarist, they played loud synth-infused dance-punk on the drum and bass combination" samt "Although they reportedly met at a Sonic Youth concert, Keeler and Grainger sometimes jokingly claimed to have met in prison, on a pirate ship, or in a gay bar, leading some journalists and fans to believe these hoaxes. They also claimed to have lived in a funeral home at one time." :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att en återförening hade varit kul, särskilt eftersom de bara hann spela in en studioskiva, riktigt kul om de hade spelat in mer. Men Jesse tramsar ju runt med sitt techno-mstrkrft-trams, så... rant_835417_0.gif

Oh, by the way - Led Zeppelin & Pink Floyd - World Tour '09. yes_645834_0.gif

-----

Neil Young - Alabama

Harvest-plattan är en skiv-klassiker som jag har missat. Riktigt bra platta, kommer ligga i playlisten hela veckan tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God morgon! Det är en fin dag (bildligt sätt, vädret suger), och vilken låt är bättre att starta den med, om inte:

The Cure - Friday I'm In Love

[youtube-old]TSmfNxmaQHc[/youtube-old]

Inte världens "Hej, här är en okänd, men ack så bra låt"-tips, snarare ett "Hej, det kanske var ett tag sedan ni lyssnade på denna låt, men det tycker jag ni ska göra, för att man mår bra av den"-tips.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor