Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Nationalteatern - Kolla Kolla

Jag har mest hört Nationalteatern i knarksamband där alla har stämt upp i kör och sjungit med.. förutom jag. Men för några månader sen började jag fingra på samlingsskivan "Livet Är En Fest" och jag älskar't. Texterna är härligt nutida för att vara så pass gamla och musiken är svensk progg i sin bästa form. Lyssna! Lyssna!

[youtube-old]GvguWb_l6-U[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill tipsa er om hela AC/DC Powerage skivan. Härligt studioalbum från 78 med många bra låtar från tiden då AC/DC var på topp. Låtlistan.

1. Rock n Roll Damnation

2. Down Payment Blues

3. Gimme A Bullet

4. Riff Raff

5 . Sin City

6 . What's next to the moon

7. Gone Shootin'

8. Up my neck in you

9. Kicked in the teeth

Acdc_Powerage_985565_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har som jag tidigare sade svårt att fastna för Snow Patrol, men nu är jag totalfast i dom. Dom har ju så fantastisk bra låtar. Denna är bara den underbar och har faktiskt fått mig på bättre humör. Lyssna!

Snow Patrol - You Could Be Happy

[youtube-old]i3eKB3oDWuU[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har som jag tidigare sade svårt att fastna för Snow Patrol, men nu är jag totalfast i dom. Dom har ju så fantastisk bra låtar. Denna är bara den underbar och har faktiskt fått mig på bättre humör. Lyssna!

Snow Patrol - You Could Be Happy

Hade du skrivit det där för ungefär ett år sen hade jag älskat dig, då var jag ju bara sååååååååååååå indie.

Gillar inte Snow Patrol, och speciellt inte deras Chasing Cars som man hör på radion hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor