mr_tobbe Skrivet 1 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 Belle & Sebastian - Push Barman To Open Old Wounds (skiva) Allvarligt talat, finns inte en enda dålig låt. Rekommenderas STARKT. "Bumpar" den här då någon random retard förstörde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 1 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2008 Det är med grymma mängder av nostalgi jag sitter och lyssnar på Nordman. Laddar väl upp lite för min favorit inför kvällens melodifestival. Han var den första artist jag lyssnade mycket på som liten, minns fortfarande hur lycklig jag blev efter att jag fick min första Nordman-skiva hos mormor i julklapp. Låten jag fastnat för just nu är reservat. Alltså, Nordman - Reservat. Lyssna - njut. Haha, det var min första riktiga artist med. Vi hade ett kasett med en massa Nordmanlåtar som jag alltid ville att mamma och pappa skulle dra igång när vi satt i bilen. Sedan var det någon som uppträdde som Nordman på småstjärnorna, då gjorde jag likadant fast för familjen. Jag hade ett tag en Nordmantext i signaturen från min favoritlåt med honom. Jag kan väl ta och tipsa om den nu när jag ändå är igång. Nordman - Under Norrskenet! Om du blir evig - vad händer då? När du sett allt - vart ska du gå? Fattar du allt - så blir inget kvar. Frågorna kvävs av alla svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Smashing Pumpkins - Zero Vet att jag tipsat om den här låten tidigare, men det börjar närma sig konsert på Hovet och jag sticker ut hakan och säger att detta är Pumpkins bästa låt, och jag kräver...ja kräver att dom spelar Zero imorgon, annars kommer jag söka upp Billy & Co och kräva pengarna tillbaka. Fick du tillbaka dina pengar? Jag saknade "Bodies", "Rocket" och "Tear", annars var det en skitnajs spelning även om Corgans outfit såg lite gay ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 "Bumpar" den här då någon random retard förstörde. Massive Attack - Risingson [youtube-old]QUXVw_YngoA[/youtube-old] Coolare musik finns inte. ~1:50, meeeeeeeeega. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 (redigerad) Heidi Montag - Body Language Härligt beat, bra club. Redigerad 2 mars, 2008 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 (redigerad) Mysigt chillalbum av Pink Floyd-gitarristen. Inte lika proggigt som Animals, inte lika magiskt som Wish You Were Here och inte lika fulländat som Dark Side of the Moon. Men gillar man Pink Floyd's två sista skivor gillar man nog det här. Det gör i alla fall jag. *edit* Småfix. Redigerad 2 mars, 2008 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 (redigerad) Le Tigre NANNY NANNY BOO BOO IT'S JUST A JOKE, MAAAAAAAAN. Redigerad 2 mars, 2008 av Spam Snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 Fick du tillbaka dina pengar? Jag saknade "Bodies", "Rocket" och "Tear", annars var det en skitnajs spelning även om Corgans outfit såg lite gay ut. Ska skicka ett argt mail till dom, det var liksom deras sista arenaturne, sen ska dom bara spela på små ställen (typ crikus, annexet osv)....nåja är som sagt besviken, men lämnar det där, dom hade väl säkert skäl att hoppa låten, men hoppas att dom kommer tillbaka och då jävlar........så ska dom spela den. [youtube-old]EsZYqaSc4cU&feature=related[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Kooks - Always Where I Need To Be En riktigt Kooks-ig låt, man känner igen dem direkt och inte helt fel att få återse Lukes röst! Blir härligt med ett nytt album som soundtrack till sommaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Kooks - Always Where I Need To Be En riktigt Kooks-ig låt, man känner igen dem direkt och inte helt fel att få återse Lukes röst! Blir härligt med ett nytt album som soundtrack till sommaren. Jag hörde den på P3 i veckan, grym, längtar efter Konk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 Jag hörde den på P3 i veckan, grym, längtar efter Konk. Sannerligen! Albumet är för övrigt uppkallat efter studion de spelade in det i. Rätt lamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Who - Baba O'Riley [youtube-old]4yX57LvxDko[/youtube-old] Så otroligt skön låt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Kooks - Always Where I Need To Be En riktigt Kooks-ig låt, man känner igen dem direkt och inte helt fel att få återse Lukes röst! Blir härligt med ett nytt album som soundtrack till sommaren. Härlig låt, jag älskar The Kooks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Kooks - Always Where I Need To Be En riktigt Kooks-ig låt, man känner igen dem direkt och inte helt fel att få återse Lukes röst! Blir härligt med ett nytt album som soundtrack till sommaren. The Kooks - Matchbox [youtube-old]eLiFseXw-z4[/youtube-old] Lite utlyssnad är den (dom) väl vid det här laget, men fortfarande ytterst trevlig låt! Längtar starkt efter det nya albumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Haha, oj, jag hade tänkt göra nåt snyggt men det blev visst bara The som blev rött. Matchbox är deras bästa låt, kommer bli forumhysteri, i stil med Dylan (okej kanske inte) och Bloc Party, när albumet släpps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 The Kooks - Always Where I Need To Be Helt okej, tror inte att skivan blir någon ny Inside In/Inside Out, men det ska bli kul att höra. The Who - Baba O'Riley Så otroligt skön låt! Someone's got it right. Roger Daltrey's röst är underbar i den låten. Har sagt det förut, men; perfekt start på en perfekt skiva. ----- Laura Marling's debutskiva Alas, I Cannot Swim är faktiskt riktigt bra. Night Terror är den bästa låten tycker jag. I woke up and he was screaming. I'd left him dreaming. I roll over and shake him tightly, and whisper "If they want you, then they're gonna have to fight me." Oh, fight me... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 Jag ska lyssna igenom The Mars Voltas senaste nu. Men fan, jag hatar album med ett-ords-låtnamn. Typ som den där Sterephonics-plattan. Klarar inte av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 2 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 mars, 2008 Men fan, jag hatar album med ett-ords-låtnamn. Typ som den där Sterephonics-plattan. Klarar inte av det. Bara för du inte tål bra musik. - !!!- Take Ecstasy With Me Fortfarande den bästa covern någonsin, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Bad Religon - Only Entertainment [youtube-old]rPdAgtZb4_A[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 José Gonzáles - Love Will Tear Us Apart [youtube-old]bfwm2qKPDZg[/youtube-old] Okej, LWTUA är inte den bästa Joy Division låten ever men José lyckas verkligen här. Helt underbart sound. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts