Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Det är med grymma mängder av nostalgi jag sitter och lyssnar på Nordman. Laddar väl upp lite för min favorit inför kvällens melodifestival. Han var den första artist jag lyssnade mycket på som liten, minns fortfarande hur lycklig jag blev efter att jag fick min första Nordman-skiva hos mormor i julklapp.

Låten jag fastnat för just nu är reservat. Alltså, Nordman - Reservat. Lyssna - njut.

Haha, det var min första riktiga artist med. <_< Vi hade ett kasett med en massa Nordmanlåtar som jag alltid ville att mamma och pappa skulle dra igång när vi satt i bilen. Sedan var det någon som uppträdde som Nordman på småstjärnorna, då gjorde jag likadant fast för familjen. :lol:

Jag hade ett tag en Nordmantext i signaturen från min favoritlåt med honom. Jag kan väl ta och tipsa om den nu när jag ändå är igång. :lol:

Nordman - Under Norrskenet! :D

Om du blir evig - vad händer då?

När du sett allt - vart ska du gå?

Fattar du allt - så blir inget kvar.

Frågorna kvävs av alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Smashing Pumpkins - Zero

Vet att jag tipsat om den här låten tidigare, men det börjar närma sig konsert på Hovet och jag sticker ut hakan och säger att detta är Pumpkins bästa låt, och jag kräver...ja kräver att dom spelar Zero imorgon, annars kommer jag söka upp Billy & Co och kräva pengarna tillbaka.

Fick du tillbaka dina pengar? :D

Jag saknade "Bodies", "Rocket" och "Tear", annars var det en skitnajs spelning även om Corgans outfit såg lite gay ut. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

David_Gilmour_On_An_Island_984611_0.jpg

Mysigt chillalbum av Pink Floyd-gitarristen. Inte lika proggigt som Animals, inte lika magiskt som Wish You Were Here och inte lika fulländat som Dark Side of the Moon. Men gillar man Pink Floyd's två sista skivor gillar man nog det här. Det gör i alla fall jag.

*edit*

Småfix.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick du tillbaka dina pengar? :D

Jag saknade "Bodies", "Rocket" och "Tear", annars var det en skitnajs spelning även om Corgans outfit såg lite gay ut. <_<

Ska skicka ett argt mail till dom, det var liksom deras sista arenaturne, sen ska dom bara spela på små ställen (typ crikus, annexet osv)....nåja är som sagt besviken, men lämnar det där, dom hade väl säkert skäl att hoppa låten, men hoppas att dom kommer tillbaka och då jävlar........så ska dom spela den.

[youtube-old]EsZYqaSc4cU&feature=related[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kooks - Always Where I Need To Be

En riktigt Kooks-ig låt, man känner igen dem direkt och inte helt fel att få återse Lukes röst! Blir härligt med ett nytt album som soundtrack till sommaren. :D

The Kooks - Matchbox

[youtube-old]eLiFseXw-z4[/youtube-old]

Lite utlyssnad är den (dom) väl vid det här laget, men fortfarande ytterst trevlig låt! Längtar starkt efter det nya albumet. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kooks - Always Where I Need To Be

Helt okej, tror inte att skivan blir någon ny Inside In/Inside Out, men det ska bli kul att höra.

The Who - Baba O'Riley

Så otroligt skön låt!

Someone's got it right. Roger Daltrey's röst är underbar i den låten. Har sagt det förut, men; perfekt start på en perfekt skiva.

-----

Laura Marling's debutskiva Alas, I Cannot Swim är faktiskt riktigt bra. Night Terror är den bästa låten tycker jag.

I woke up and he was screaming.

I'd left him dreaming.

I roll over and shake him tightly, and whisper "If they want you, then they're gonna have to fight me."

Oh, fight me...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor