Tux Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Mycket nostalgitips från mig nu! Teddybears STHLM - Rock'n'Roll Highschool [youtube-old]bPO8YmC_F3Y[/youtube-old] Langa hit flera nostalgi klipps Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Konstigt nog tipsar ni inte on den bästa låten på hennes album.. Kate nash - We Get On Merry Happy är bäst. Ska se henne i Köpenhamn 4 april. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Merry Happy är bäst. Ska se henne i Köpenhamn 4 april. Foundations är ju lätt bäst. "Yeah, intelligent input, darling. Why don't you just have another beer then?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Foundations är ju lätt bäst. "Yeah, intelligent input, darling. Why don't you just have another beer then?" Uttjatad. Och ska vi snacka text är det Birds. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Regina Spektor - Samson And the bible didn't mention us, not even once... Regina Spektors bästa låt, tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Igår och idag har jag smyglyssnat på The Libertines, det var länge sen sist. De flesta har väl hört det mesta (fniss) med dem, men jag vill ändå tipsa om demo/b-sido-samlingen Legs 11. Mycket trevliga låtar, synd att de inte blev utgivna officiellt. Gillar särskilt Hooray For the 21st Century, Bucket Shop och France. Börjar längta lite efter Dirty Pretty Things nya nu, faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 (redigerad) Igår och idag har jag smyglyssnat på The Libertines, det var länge sen sist. De flesta har väl hört det mesta (fniss) med dem, men jag vill ändå tipsa om demo/b-sido-samlingen Legs 11. Mycket trevliga låtar, synd att de inte blev utgivna officiellt. Gillar särskilt Hooray For the 21st Century, Bucket Shop och France. Börjar längta lite efter Dirty Pretty Things nya nu, faktiskt! Nej nej nej. Legs 11 var det första de spelade in. Intressant hur annorlunda soundet på den är egentligen, lugnt och verkligen mjuk sång. De blev rockigare senare, kanske i ledet för att få skivkontrakt, med The Strokes-eran som kom. Jag älskar också skivan. Men hur du kan dissa Breck Road Lover är ett mysterium. För övrigt. Fyfasen vad bra det här är. [youtube-old]zReDDTpRi6g[/youtube-old] Redigerad 10 februari, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Jag tror inte jag har hört en enda låt med Kate Nash. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Jag tror inte jag har hört en enda låt med Kate Nash. Lyssna då. Hur mycket finns det egentligen du vet att du skulle gilla om du bara orkade lyssna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Jag tror inte jag har hört en enda låt med Kate Nash. Hörde på radion en gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Hon var med på SVT2 igår också. Något brittiskt program. Jättesöt var hon, det har jag inte tyckt innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Lyssna då. Hur mycket finns det egentligen du vet att du skulle gilla om du bara orkade lyssna? Mängder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 The Knife - Pass This On http://www.youtube.com/watch?v=_VLnLs_-Ez4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 Nej nej nej. Legs 11 var det första de spelade in. Intressant hur annorlunda soundet på den är egentligen, lugnt och verkligen mjuk sång. De blev rockigare senare, kanske i ledet för att få skivkontrakt, med The Strokes-eran som kom. Jag älskar också skivan. Men hur du kan dissa Breck Road Lover är ett mysterium. Fast det är ju fortfarande en demo-samling, så ett halvt rätt åt mig! Och jag dissade Breck Road Lover för att jag bara var på min andra genomlyssning, och hade bara hört den en gång. Mysig låt! ----- Pearl Jam - Dirty Frank är fet. Finns på Ten-skivan. Så skönt "gung" genom låten, lite funkeh. Skön avrundning på en superbra platta! [youtube-old]JLGuZaQCjmo[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 februari, 2008 De blev rockigare senare, kanske i ledet för att få skivkontrakt, med The Strokes-eran som kom. Läst boken än? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 (redigerad) Ill Nino - This is War [youtube-old]brRvCP2xZSo[/youtube-old] Metal med drag från bl.a flamenco Låter faktiskt bättre än vad man skulle kunna tro. Redigerad 11 februari, 2008 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 (redigerad) Through the eyes of the dead - Two inches from a main artery [youtube-old]KW-y6lrGY64[/youtube-old] Redigerad 11 februari, 2008 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Läst boken än? Jepp, och det var ju inte riktigt som du sa, vilket jag försökte få med det där. Visst, i Plan A som de kallade det, ingick det att bli lite rockigare och mer The Strokes-iga för att få ett skivkontrakt, men när de väl var där fortsatte de ju inte härmas. Right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Jepp, och det var ju inte riktigt som du sa, vilket jag försökte få med det där. Visst, i Plan A som de kallade det, ingick det att bli lite rockigare och mer The Strokes-iga för att få ett skivkontrakt, men när de väl var där fortsatte de ju inte härmas. Right? Precis. Var det inte så jag sa? Skulle förvåna mig annars för jag har aldrig trott något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2008 Precis. Var det inte så jag sa? Skulle förvåna mig annars för jag har aldrig trott något annat. Du sa väl att den andra plattan var det riktiga Libertines? Jag uppfattade det snarare som att de härmade Strokes litet för att få skivkontrakt, och sedan när de spelade in första var "sig själva" igen. Men egentligen var det ungefär så du sa, dumt av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts