Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Har ett kapitel kvar. Det står i alla fall i början på boken att dom kände varandra som små...om jag minns rätt.

De spelade väl tillsammans, med Borrell på bas, i Libertines typ 2 spelningar, när bandet precis börjat ta form? Men sen gick de skilda vägar? Och detta var väl runt 2000, och då var de ju inte barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Lost Patrol Band - Golden Times

"You’re just what I want

You’re everything that I’m not

Don’t worry about explanations

I just want you to call me up

And tell me its gonna be ok (its gonna be ok)

I just want you to call me up

And tell me you’re on you’re way

Because now I found

Just what I want and I say

Now I found

Just what I needed"

[youtube-old]hlMsGLCRfiM[/youtube-old]

Denna låt blir man glad av! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

| Nickelback - Next Contestant |

[youtube-old]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=LMk-S8bA-mA&rel=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6&border=0"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=LMk-S8bA-mA&rel=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6&border=0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=LMk-S8bA-mA&rel=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6&border=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ante säger:

musiktips nästa?

jakob säger:

Jo. :rolleyes: Caesars Palace! (de hette i alla fall så när detta släpptes)

Allting man gillade i sexan på samma skiva: Jerk It Out, Over 'Fore It Started, Candy Kane med flera. :huh:

Jag minns i åttan när jag och min kompis Kasper var de enda av mina kompisar som var på Sandra, diskotek här i Kalmar. 7-9. Vi skulle bli slagna av några i nian. Vi var jätterädda och gick mest runt och våndades. Sen kom Jerk It Out och vi glömde allt och bara dansade. :lol:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ante säger:

musiktips nästa?

jakob säger:

Allting man gillade i sexan på samma skiva: Jerk It Out, Over 'Fore It Started, Candy Kane med flera. :huh:

Oh, ja! OH, ja! :lol:

Minns att jag hatade dem bara för att min syster spelade dem så äckligt mycket back in the -02. Fast nu här om dagen fick jag upp "Jerk It Out" i skallen och fick sådan härlig nostalgi-mys-känsla så jag var tvungen att få tag på den skivan. Och jag gillar det starkt.

Just idag tipsar jag om Jerk It Out, även fast de flesta låtarna på skivan ligger på samma nivå. :)

[youtube-old]i4h9HBn8Q60[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fniss, den skivan köpte jag när den var ny. 2003 eller något i den stilen. Helt okej faktiskt.

Idag har jag lyssnat på Cold War Kids fina debutskiva Robbers & Covards för första gången på länge. Bluesindie, typ. Jättemysig skiva! Rekommenderar främst Hospital Beds, Hang Me Up to Dry och Tell Me in the Morning från skivan. Den kom 2006, så något nytt kanske är på G?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor