P-C Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Cat Power - New York [youtube-old]cA4TxB1d01k[/youtube-old] Öppningsspåret på den eminenta skivan Jukebox som släpptes i år. Det är som att ha en stor godispåse i fickan. Betoning på 'stor', då den är sjutton låtar lång. Sjutton BRA låtar lång. Det är mysigt, stundtals mystiskt, lågmält, fint, och bara jättebra. Jag var nästan beredd att kapa alla band med indiepop/-rock efter första lyssningen av skivan. Men bara nästan. Edit: Ful formulering blev fin. Det är ju 'bara' en cover på Frank Sinatras - New York ju. Inte så jättebra cover heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2008 Det är ju 'bara' en cover på Frank Sinatras - New York ju. Inte så jättebra cover heller. Texten må kanske vara samma, men jag vet inte om jag skulle kalla det 'bara' en cover, då den skiljer sig så pass från orginallåten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Bullet For My Valentine - Heart Bursts Into Fire Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Draconian - Seasons Apart Gothic doom metal från Säffle. Låt från deras kommande skiva, riktigt bra! [youtube-old]WPqy56fetjs[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Kent - Saker Man Ser Sveriges genom tidernas bästa rockband med en gammal hit. Behöver inte säga mer. Längtar tills 28:e [youtube-old]_Yk3y6MXwBw[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Saul Williams - List of Demands Här har vi en hårt jobbande musiker, har har vart med på en mängd bra bands skivor och turnerad med en massa tex Rage Against The Machine, The Hives, The Mars Volta, Nine Inch Nails och The Fugees, har själv en bra solokarriär och blivit proddad av dom bästa som tex Rick Rubin och Trent Reznor. [youtube-old]l1llNYAlYrc[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 The Kidneythieves - Zer0space [youtube-old]1q5e7d7GKw0[/youtube-old] Det är såna här tillfällen jag hatar att de ska censurera skit. Bra låt, skit text i låten men ändå en bra industrial alternative metal låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Yeah Yeah Yeahs - Pin Blir smått nostalgisk vid lyssnandet av denna. Riktigt, riktigt bra. En bra inkörsport till 'Yeah Yeah Yeahs', tror jag. [youtube-old]WTG55ML3e_4[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Modest Mouse - Bury Me With It Jag lyssnade sjukt mycket på Good News For People Who Love Bad News i somras. Hade glömt helt. De fyra låtarna som börjar på B är de bästa på albumet: Bukowski, Blame It On The Tetons, Black Cadillacs och ovan nämnda. Plus att de i denna får in albumnamnet i själva låten, sånt är jag svag för. Och då lämnar jag låtar som The View, Float On och The World At Large utanför. Redigerad 26 januari, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Modest Mouse - Bury Me With It Jag lyssnade sjukt mycket på Good News For People Who Love Bad News i somras. Hade glömt helt. De fyra låtarna som börjar på B är de bästa på albumet: Bukowski, Blame It On The Tetons, Black Cadillacs och ovan nämnda. Plus att de i denna får in albumnamnet i själva låten, sånt är jag svag för. Ohohohohoho! Underbar skiva! Var skeptisk vid första lyssningarna, men efter ett tag så... Vet jag inte vad jag ska lyssna på så blir det ofta den här skivan. I mina ögon är Float On, Bukowski, The View och Ocean Breathes Salty bäst. Puss! Nu över till en annan underbar skiva. http://cdn.last.fm/coverart/300x300/1427391.jpg John Frusciante - Shadows Collide With People Detta är fan bättre än vad Red Hot Chili Peppers har presterat efter Californication. Hans röst är så underbar. 60 minuter musik man måste höra - RHCP-fan eller inte! Skivan är som bäst i början; Carvel, Omission och I Regret My Past är fantastiska. Finns en akustisk version av skivan som nästan är ännu mysigare. Men bara nästan. Och Axel: Pin är min favorit med YYY, kort men ack så bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Charlie Baltimore - Lose It [youtube-old]CUTYYzU-VTc[/youtube-old] Detta är nån cover av nån låt som heter Body Language Redigerad 26 januari, 2008 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) John Frusciante - Shadows Collide With People Detta är fan bättre än vad Red Hot Chili Peppers har presterat efter Californication. Hans röst är så underbar. 60 minuter musik man måste höra - RHCP-fan eller inte! Skivan är som bäst i början; Carvel, Omission och I Regret My Past är fantastiska. Finns en akustisk version av skivan som nästan är ännu mysigare. Men bara nästan. Och Axel: Pin är min favorit med YYY, kort men ack så bra! Man tackar för det tipset! John Frusciante - Carvel "Aaaaaaaah" Redigerad 26 januari, 2008 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Tiger Lou - You can't say no to me Helt fruktansvärt bra låt. Är kär. Svensk halvindieaktigt, typ? Lyssna på den! Skit i videon dock, det är låten som skall höras! [youtube-old]bKB7RBBZ5R0[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Tiger Lou - You can't say no to me Helt fruktansvärt bra låt. Är kär. Svensk halvindieaktigt, typ? Lyssna på den! Skit i videon dock, det är låten som skall höras! Tiger Lou är najs. Speciellt Functions och Albino Apparel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Arctic Monkeys - Mardy Bum Svängig låt, jag ger den tre wannabes av fyra möjliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Timo Räisänen - Sixteen [youtube-old]1Gu32G0k[/youtube-old] Fantastiskt bra låt, och bra framträdande! Timo är helt fantastiskt bra live och är helt fantastisk på att vara en sådan hitmaskin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Arctic Monkeys - Mardy Bum Svängig låt, jag ger den tre wannabes av fyra möjliga. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/h31edaehzzk7n.jpg Men.. men... Jag spelar ju basen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Pink Floyd - The Gnome [youtube-old]1hyiWu9qyo0[/youtube-old] Bästa på The Piper at the Gates of Dawn, IMO. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Boat - (I'm a ) Donkey For Your Love Fanns inte på YT Men det är indie iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2008 Just D - Vart tog den söta lilla flickan vägen. Nostalgi på hög nivå, ville tipsa och visa Hubbabubba men den finns inte som bra video någonstans. [youtube-old]pvD54m0p3io[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts