Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Cat Power - New York

[youtube-old]cA4TxB1d01k[/youtube-old]

Öppningsspåret på den eminenta skivan Jukebox som släpptes i år. Det är som att ha en stor godispåse i fickan. Betoning på 'stor', då den är sjutton låtar lång. Sjutton BRA låtar lång. Det är mysigt, stundtals mystiskt, lågmält, fint, och bara jättebra. Jag var nästan beredd att kapa alla band med indiepop/-rock efter första lyssningen av skivan. Men bara nästan.

Edit: Ful formulering blev fin.

Det är ju 'bara' en cover på Frank Sinatras - New York ju. Inte så jättebra cover heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saul Williams - List of Demands

Här har vi en hårt jobbande musiker, har har vart med på en mängd bra bands skivor och turnerad med en massa tex Rage Against The Machine, The Hives, The Mars Volta, Nine Inch Nails och The Fugees, har själv en bra solokarriär och blivit proddad av dom bästa som tex Rick Rubin och Trent Reznor.

[youtube-old]l1llNYAlYrc[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Modest Mouse - Bury Me With It

Jag lyssnade sjukt mycket på Good News For People Who Love Bad News i somras. Hade glömt helt. :rolleyes: De fyra låtarna som börjar på

B är de bästa på albumet: Bukowski, Blame It On The Tetons, Black Cadillacs och ovan nämnda. Plus att de i denna får in albumnamnet i själva låten, sånt är jag svag för. :sick:

Och då lämnar jag låtar som The View, Float On och The World At Large utanför.

post-8449-1201366231_thumb.png

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Modest Mouse - Bury Me With It

Jag lyssnade sjukt mycket på Good News For People Who Love Bad News i somras. Hade glömt helt. :rolleyes: De fyra låtarna som börjar på

B är de bästa på albumet: Bukowski, Blame It On The Tetons, Black Cadillacs och ovan nämnda. Plus att de i denna får in albumnamnet i själva låten, sånt är jag svag för. :)

Ohohohohoho! Underbar skiva! Var skeptisk vid första lyssningarna, men efter ett tag så... :sick: Vet jag inte vad jag ska lyssna på så blir det ofta den här skivan. I mina ögon är Float On, Bukowski, The View och Ocean Breathes Salty bäst. Puss!

Nu över till en annan underbar skiva.

John Frusciante - Shadows Collide With People

Detta är fan bättre än vad Red Hot Chili Peppers har presterat efter Californication. Hans röst är så underbar. 60 minuter musik man måste höra - RHCP-fan eller inte! Skivan är som bäst i början; Carvel, Omission och I Regret My Past är fantastiska. Finns en akustisk version av skivan som nästan är ännu mysigare. Men bara nästan.

Och Axel: Pin är min favorit med YYY, kort men ack så bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

John Frusciante - Shadows Collide With People

Detta är fan bättre än vad Red Hot Chili Peppers har presterat efter Californication. Hans röst är så underbar. 60 minuter musik man måste höra - RHCP-fan eller inte! Skivan är som bäst i början; Carvel, Omission och I Regret My Past är fantastiska. Finns en akustisk version av skivan som nästan är ännu mysigare. Men bara nästan.

Och Axel: Pin är min favorit med YYY, kort men ack så bra!

Man tackar för det tipset! :doh:

John Frusciante - Carvel

"Aaaaaaaah" :)

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor