Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Duktigt, Kiedis!

(Jag gillade inte låten, men detsåg så häftigt ut när AA och Tweak sa sådär båda två, så jag var tvungen att dra det hela ett steg längre. Shoot me.)

-------

The Mars Volta - Ileyna

Gillar hur låten börjar med några konstiga sound och någon läskig röst, och sen PANG så är det igång. En av de bästa från nya skivan. Fantastiskt musikarrangemang som vanligt när det gäller Volta.

If you could see where I've been,

you'd touch the hand that's touching sin.

Entity ingredient.

A mass of blackened scapes begins,

Cypher is filled with a blanket of clots,

taking everything I've got,

please let me in.

*edit*

Na.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nouvelle Vague Bande - Dancing With Myself

[youtube-old]2fwh-9T8oD0[/youtube-old]

LA Inks intro musik, vilket även råkar vara en riktigt bra jazz-låt och ontop of that så är hon som sjunger ruggigt vacker.

Och vill även påpeka att jag ursäktar för kvalitéten på musiken, det är rätt kasst i jämförelse med .mp3n. Men jag kan fixa upp mp3n om någon råkar gilla låten (var inte så lätt att få tag på precis.)

Ha det. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den låten är sjukt bra. Jag hoppas jag också får chans att se dom i sommar (igen :) )

Själv var jag stendum nog att missa dom då de uppträdde här i Edsbyn på Woxstockfestivalen, om det var nu i somras eller året före det. Men i sommar ska jag söka upp dom. :ermm: Fantasier om att höra Norrköping live resulterar i våta drömmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den låten är sjukt bra. Jag hoppas jag också får chans att se dom i sommar (igen :) )

Instämmer till fullo att låten är bra, Euroros Jag har missat dem två gånger :).

Först på Storsjöyran sen på Klub Corazon (+18 var det) :ermm:.

Hoppas att jag kan komma se dem i sommar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv var jag stendum nog att missa dom då de uppträdde här i Edsbyn på Woxstockfestivalen, om det var nu i somras eller året före det. Men i sommar ska jag söka upp dom. :ermm: Fantasier om att höra Norrköping live resulterar i våta drömmar.

Åh, den var så underbar live. Jag stog och dansade med ett gäng topplessgrabbar som hade skrivit NORRKÖPING (Alltså en bokstav på varje rygg) och fullkomligt flippade när den sattes igång. In my blood är också helt galen live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cat Power - New York

[youtube-old]cA4TxB1d01k[/youtube-old]

Öppningsspåret på den eminenta skivan Jukebox som släpptes i år. Det är som att ha en stor godispåse i fickan. Betoning på 'stor', då den är sjutton låtar lång. Sjutton BRA låtar lång. Det är mysigt, stundtals mystiskt, lågmält, fint, och bara jättebra. Jag var nästan beredd att kapa alla band med indiepop/-rock efter första lyssningen av skivan. Men bara nästan.

Edit: Ful formulering blev fin.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor