Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag, Paddan och Axel med. Kanske inte Axel. Men tror det.

Jag har inte gjort det. Tror jag. Jag minns att jag tipsade om någon 'Wombats', men inte riktigt vilken. Det kan ha varit 'Let's Dance to Joy Division'. På tal om Joy Division, har jag också sett 'Control', och lyssnat på bandet i fråga, så nu tipsar jag om dem. Nej, förresten, det gör jag inte alls.

M.Ward - Chinese Translation

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Albert Hammond, Jr - 101

Though it took me by surprise

One by one, I realized

There was somethin I could do

I lost my way

That’s what she said

Back to the 101

If we don’t know

Somewhere to go

Back to the 101

I never said to feel relaxed

I never said to love me back

What was I next to you?

And in my mind, it all goes back

Lost control of what I had

All my thoughts left one by one

I lost my way

That’s what she said

Back to the 101

Back to the one

Another one

Back to the 101

I count the one

I count the one

I count the 101

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

THE MARS VOLTA - THE BEDLAM IN GOLIATH

Vet att Kiedis redan har nämnt den, men... men, jag vill också. :ermm: Efter deras debutskiva, så är detta nog deras bästa. Skivan är, som alla andra album från Volta, ett konceptalbum. För ett tag sen köpte gitarristen Omar Rodríguez-López en ouija-bräda (någon slags paranormal anslagstavla, någon som kan förklara bättre?) åt sångaren Cedric Bixler-Zavala. Efter brädans uppkomst så började det hända massa konstiga saker. En trummis hoppade av, Bixler-Zavala blev tvungen att opereras, Rodríguez-López's hemmastudio svämmades över.

Albumet handlar inte om "olyckorna", utan om en kärlekshistoria som inspirerades av ord från brädan. Självklart tror jag inte på vidskepligt trams, och det hela är nog bara ett sätt att marknadsföra skivan.

Lite bakgrundshistoria skadar aldrig, men egentligen kan ni ignorera allt trams jag skrev - lyssna istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joey Dee and the Starliters - The Peppermint Twist

En "upptempo" twist-klassiker inspelad live från tidigt 1960-tal, en av mina personliga favoriter från den eran. Orginalutgåvan på vinylsingel var uppdelad i två delar och det svänger bra om båda delar, fast något mer budskap än att dansa och ha kul finns det ju inte i låten, men ibland är det allt som behövs.

Damn måste hitta nån tjej att twista med! :ermm:

post-343-1200690315_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor