Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag kikade igenom dina posts i den här tråden och minst en och en halv tredjedel består av att du klagar på andras tips, deras musiksmak och liknande. En halv sida gick åt att klaga på Xemtoth/Frenzy. Och bilder har du bara lagt till på ett par få låtar du har tipsat - såvida inte bilderna har tagit slut på deras tid och blivit borttagna från var du nu laddade upp dem från.

Om du bryr dig om musiktips så lär du även kunna acceptera att det inte behövs någon motivering. Vissa kanske inte ens tycker det behöver en motivering - det ger även lite spänning och mystik över del hela. "Kommer låten vara bra? Eller inte? Jag kikar *piratnedladdning*"

Skulle vi ha en logisk motivering bakom varje låt, skulle det verkligen bli lika roligt att lyssna på den låten? Det tror inte jag. Fast det kanske bara är jag som tänker som så, och du är ju självklart tillåten att ha dina åsikter.

Vi har alla våra vis att tipsa om låtar. Bara att försöka få folk i din sväng bara genom att tipsa som du gör - och du hoppas på att fler hakar på. Myes.

Av nyfikenhet: kan man söka på alla inlägg som jag har gjort eller satt du och bläddrade? Jag märkte iaf om man sökte på dude där nere som kom bara träffar upp när folk hade quotat mig.

Bråken med Xemtoth, BroDD, Frenzy var ju rätt länge sen. Man förändras ganksa mycket och hur jag var för mer än två år sen känns väl lite överflödigt att ta upp nu? Men om man ser kanske ett år tillbaka tycker jag ändå att jag gjort sånna tips som jag beskriv i mitt förra inlägg.

Om du bryr dig om musiktips så lär du även kunna acceptera att det inte behövs någon motivering..blalblaallblabala.

Nej.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av nyfikenhet: kan man söka på alla inlägg som jag har gjort eller satt du och bläddrade? Jag märkte iaf om man sökte på dude där nere som kom bara träffar upp när folk hade quotat mig.

Citationstecken är din vän. "The Dude"

Bråken med Xemtoth, BroDD, Frenzy var ju rätt länge sen. Man förändras ganksa mycket och hur jag var för mer än två år sen känns väl lite överflödigt att ta upp nu? Men om man ser kanske ett år tillbaka tycker jag ändå att jag gjort sånna tips som jag beskriv i mitt förra inlägg.

Man ändras - men det är fortfarande den här tråden. Men visst, det var ett tag sedan. Och så pratar du om låtar som folk har rekommenderat, rättar dem och liknande. I vilket fall är majoriteten inte musiktips.

Nej.

Trångsynthet gör dig impotent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Citationstecken är din vän. "The Dude"

Man ändras - men det är fortfarande den här tråden. Men visst, det var ett tag sedan. Och så pratar du om låtar som folk har rekommenderat, rättar dem och liknande. I vilket fall är majoriteten inte musiktips.

Trångsynthet gör dig impotent.

Hur mycket jag än försöker så lyckas jag inte hitta MINA inlägg i tråden. Det blir så gott som samma resultat att söka på dude som "The Dude", dvs när andra har quotat mig eller skrivit sökorden i fråga. Gief länk, inte för att det är viktigt i det här sammanhanget men kul att veta hur man gör.

---

Gör min trångsynthet att jag inte kan genomföra samlag? Fast nu ser jag mig själv inte som trångsynt, men det är ju möjligt att jag uppfattas så ifall du nu säger det.

---

Tips

Hermeto Pascoal - A Música Livre de Hermeto Pascoal

Galen jazz från en sinnessjuk brasilianare. Good stuff.

hermeto_968842_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MISS LI - GOTTA LEAVE MY TROUBLES BEHIND

Vilken röst! VILKEN MUSIK! AGH! Titta upp! Verkligen duktig artist! ^_^

Ja, hon är jättemysig! Tror hon spelat en del med Lars Winnerbäck. Hörde henne första gången när vi var på klassresa, eller snarare FN-rollspel, och jag var supertrött och hade diskuterat och pluggat hela dagen, och satte mig utmattad i en säng bredvid en tjej i min klass. Jag lånade ena hennes ena hörlur och la mig och blundade, och hon spelade Miss Li. :(

Miss Li - Ba Ba Ba

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Grape - Dadi Was A Badi

Grym låt, ska lägga vantarna på de två Black Grape-plattorna snarast!

Nu har jag fan prövat tre gånger att tipsa om hur mycket du ska köpa de där skivorna. Men varenda jävla gång har datorjäveln hängt sig eller det här forumet fuckat upp sig. Men jag ber dig en sista gång nu, köööööööööp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor