Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Är rätt fruktansvärt mainstream och tipsar om Coldplay - The Hardest Part.

Brukar inte lyssna så mycket på Coldplay annars, men denna gillar jag.

Coldplay - Don't Panic

Öppningsscenen i Garden State ;)

Annars har jag rätt svårt att förhålla mig till Coldplay. Jag tror jag gillar dem rätt bra, ändå, mest för gamla dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen! Elizaar och KalleR är värst, de tipsar om bra saker men går ändå obemärkt förbi. Skärp er!

Bajskorv. Folk vet ungefär vad jag lyssnar på, sympaterar ni med min musiksmak och ni inte känner igen bandet kan det vara värt att kolla upp. Annars gör man det inte. Svårare än så är det inte. Brukar faktiskt lägga till en youtubelänk för eran bekvämlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag vet att den tipsats om nyligen. Men efter att ha kollat på 8-mile samt nött alla battles så kan jag inte låta bli.

Eminem - Lose Yourself

Enligt mig en av de bättre låtar han gjort. Inte riktigt den bästa, men en i mäng den. Jag kan hela introt utantill samt mer än 80% av texten.

När raderna;

"I've got to formulate a plot fore I end up in jail or shot

Success is my only motherfucking option, failure's not

Mom, I love you, but this trailer's got to go

I cannot grow old in Salem's lot

So here I go is my shot.

Feet fail me not cause maybe the only opportunity that I got"

Pumpar ut ur högtalarna så får jag ståpäls som Gunde Svan skulle sagt. :)

Det är lite så jag känner nu, eller rättare sagt, måste tänka nu. Det stämmer in så bra på mig just nu!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag vill jag tipsa om live-skivan How the West Was Won med Led Zeppelin. Finns en saftig version av Over the Hills and Far Away och en 25 minuter lång Dazed and Confused att uppmärksamma särskilt.

Annars har jag fattat tycke för Modest Mouse på sistone. "Good News for People..."-skivan växer och växer på mig.

Owmagad, jag är efter men sug min röv. Denna platta äger.

Woke this morning and it seemed to me,

that every night turns out to be

a little bit more like Bukowski.

And yeah, I know he's a pretty good read, but God, who'd want to be...

God, who'd want to be such an asshole?

- Bukowski.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars har jag fattat tycke för Modest Mouse på sistone. "Good News for People..."-skivan växer och växer på mig.

Woke this morning and it seemed to me,

that every night turns out to be

a little bit more like Bukowski.

And yeah, I know he's a pretty good read, but God, who'd want to be...

God, who'd want to be such an asshole?

- Bukowski.

Den låten är faktiskt helt "fakking" underbar. Att du inte har upptäckt dom tidigare är synd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är alldels för många tråkiga tips i den här tråden. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag ignorerar ALLA som bara innehåller bandnamn - titel av en artist jag inte känner igen. Lägg dit en motivering, en bild eller nåt annat trevligt och försök få folk att faktiskt bry sig om tipset så kommer trådstandarden höjas!

An Endless Sporatic - Impulse

Här har vi ett bra exempel. Vilka fan är An Endless Sporatic liksom?!?!?!?! Och vem fan bryr sig?!?!?!?!

No offence.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ulf Ekberg and Commit suicide - Rör inte vårat land

Dom kommer hit till vårat land och bara lever på oss, sen går dom ut på gatorna och super, börjar och slåss

Rör inte vårat land, nej, nej, nej

Dom torkar ej på flaggan vår och den är gul o blå, de är bara sånna svartingar som vi ska börja att slå.

Det är alltid dom jävla svartingarna som börjar dom stora bråcken, sen äre bara svenska folk som åker in på kåken

Dom kommer till socialen och ska lura oss igen, men hela svenska folket säjer: Åk hem!

Dom kommer till socialen och ska lura oss igen, men hela svenska folket säjer: Åk hem!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ulf Ekberg and Commit suicide - Rör inte vårat land

Dom kommer hit till vårat land och bara lever på oss, sen går dom ut på gatorna och super, börjar och slåss

Dom torkar ej på flaggan vår och den är gul o blå, de är bara sånna svartingar som vi ska börja att slå.

Det är alltid dom jävla svartingarna som börjar dom stora bråcken, sen äre bara svenska folk som åker in på kåken

Haha, fruktansvärt komiskt. Tyvärr stämmer inte det där grabben, inse det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi ett bra exempel. Vilka fan är An Endless Sporatic liksom?!?!?!?! Och vem fan bryr sig?!?!?!?!

No offence.

Det är musiktips. Om du nu inte bryr dig om musiktips, varför är du då här? Nästan alla skriver bara band - låt och dessutom så är du själv inte så vidare bra på att motivera dig. Du har mest bara klagat i den här tråden. En fördel till att få andra att ändra sig efter "din" standard är väl att du håller den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi as är ganska fåordiga.

Var du för skärrad efter bannen för att se att jag var ganska ironisk i "Tråden om saker du alltid velat veta men"?

Kan även meddela att StellHell bannade P-C fram till 2021 utan någon speciell anledning. Kul va?

Giiivande. Tur att forumet är så bra nu, när han är borta. Marky också förstås, riktigt as det med.

Jag har inget emot dig :)

Mordos: Jag har inte alls mest klagat i den här tråden. Jag har mest kommit med musiktips. Min standard är att åt minstone lägga till en bild till tipset och gärna skriva ännu en rad om det.

Om du nu inte bryr dig om musiktips, varför är du då här?

Det var väl ganska korkat sagt? Om jag hade inte brytt mig om musiktips så hade jag inte gjort det där inlägget från första början. Jag gjordet det FÖR ATT jag bryr mig om musiktips. Många här verkar bara bry sig om +1 postcount när det gör sina "tips".

---

Tips

För er som gillar som gillar jazz och hiphip är Guru's JazzMatazz-skivor en varm rekomendation. Inte den bästa hiphopen som finns men helt klart skön att lyssna på om man är into that.

jazzmatazz_968816_0.jpg

Youtube: http://www.youtube.com/results?search_quer...p;search=Search

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mordos: Jag har inte alls mest klagat i den här tråden. Jag har mest kommit med musiktips. Min standard är att åt minstone lägga till en bild till tipset och gärna skriva ännu en rad om det.

Jag kikade igenom dina posts i den här tråden och minst en och en halv tredjedel består av att du klagar på andras tips, deras musiksmak och liknande. En halv sida gick åt att klaga på Xemtoth/Frenzy. Och bilder har du bara lagt till på ett par få låtar du har tipsat - såvida inte bilderna har tagit slut på deras tid och blivit borttagna från var du nu laddade upp dem från.

Det var väl ganska korkat sagt? Om jag hade inte brytt mig om musiktips så hade jag inte gjort det där inlägget från första början. Jag gjordet det FÖR ATT jag bryr mig om musiktips. Många här verkar bara bry sig om +1 postcount när det gör sina "tips".

Om du bryr dig om musiktips så lär du även kunna acceptera att det inte behövs någon motivering. Vissa kanske inte ens tycker det behöver en motivering - det ger även lite spänning och mystik över del hela. "Kommer låten vara bra? Eller inte? Jag kikar *piratnedladdning*"

Skulle vi ha en logisk motivering bakom varje låt, skulle det verkligen bli lika roligt att lyssna på den låten? Det tror inte jag. Fast det kanske bara är jag som tänker som så, och du är ju självklart tillåten att ha dina åsikter.

Vi har alla våra vis att tipsa om låtar. Bara att försöka få folk i din sväng bara genom att tipsa som du gör - och du hoppas på att fler hakar på. Myes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor