KvaddadPadda Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Modest Mouse - Dashboard Inleder 2008 med deras We Were Dead Before the Ship Even Sank. The Smiths-räven Johnny Marr spelar ju gitarr i MM nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 (redigerad) Modest Mouse - Dashboard Inleder 2008 med deras We Were Dead Before the Ship Even Sank. The Smiths-räven Johnny Marr spelar ju gitarr i MM nu. Äntligen ett musiktips som faller mig i smaken. Tummen upp, din padda som är kvaddad. Lemon Jelly - Closer Redigerad 1 januari, 2008 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Fastball - The Way Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Nu kommer ni få se någonting som inte händer ofta. Eminem - Lose Yourself Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Nu kommer ni få se någonting som inte händer ofta. Eminem - Lose Yourself Har du och Eudoros tappat någon skruv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Har du och Eudoros tappat någon skruv? Den är bra. Även om du inte gillar hiphop. --- Tips: The Jimi Hendrix Experience (Disks 1-4 flac) Disc one 1. "Purple Haze" (Hendrix) – 3:26 2. "Killing Floor" (Burnett) – 3:05 3. "Hey Joe" (Roberts) – 2:52 4. "Foxy Lady" (Hendrix) – 3:27 5. "Highway Chile" (Hendrix) – 3:40 6. "Hey Joe" (Roberts) – 3:06 7. "Title #3" (Hendrix) – 2:12 8. "Third Stone from the Sun" (Hendrix) – 9:18 9. "Taking Care of No Business" (Hendrix) – 3:42 10. "Here He Comes (Lover Man)" (Hendrix) – 3:02 11. "Burning of the Midnight Lamp" (Hendrix) – 1:30 12. "If 6 Was 9" (Hendrix) – 5:57 13. "Rock Me Baby" (Josea, King) – 3:20 14. "Like a Rolling Stone" (Dylan) – 6:48 * Tracks 7, 9 and 10 are previously unreleased recordings. * Tracks 1, 4, 5, 6, 8, 11 and 12 are previously unreleased alternate recordings. * Tracks 2 and 3 recorded live at Olympia Theatre, Paris, France, October 18 1966. * Tracks 13 and 14 recorded live at the Monterey International Pop Festival, June 18 1967. Disc two 1. "Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band" (Lennon, McCartney) – 1:51 2. "Burning of the Midnight Lamp" (Hendrix) – 4:06 3. "Little Wing" (Hendrix) – 3:23 4. "Little Miss Lover" (Hendrix) – 2:21 5. "The Wind Cries Mary" (Hendrix) – 4:11 6. "Catfish Blues" (Petway) – 5:26 7. "Bold as Love" (Hendrix) – 7:09 8. "Sweet Angel" (Hendrix) – 4:12 9. "Fire" (Hendrix) – 2:43 10. "Somewhere" (Hendrix) – 3:48 11. "Have You Ever Been (To Electric Ladyland)" (Hendrix) – 1:28 12. "Gypsy Eyes" (Hendrix) – 3:43 13. "Room Full of Mirrors" (Hendrix) – 1:26 14. "Gloria (Morrison, Hendrix) – 8:53 15. "It’s Too Bad" (Hendrix) – 8:52 16. "The Star Spangled Banner" (Key, Smith) – 4:12 * Track 15 is a previously unreleased recording. * Tracks 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 13 and 14 are previously unreleased alternate recordings. * Track 16 is a studio recording. * Tracks 1 and 2 recorded live at Stockholm, Sweden, September 5 1967. * Tracks 5 and 6 recorded live at Olympia Theatre, Paris, France, October 9 1967. * Track 9 recorded live at Clark University, Worcester, MA, March 15 1968. Disc three 1. "Stone Free" (Hendrix) – 3:43 2. "Spanish Castle Magic" (Hendrix) – 5:50 3. "Hear My Train a Comin’" (Hendrix) – 6:58 4. "Room Full of Mirrors" (Hendrix) – 7:56 5. "I Don’t Live Today" (Hendrix) – 6:33 6. "Little Wing" (Hendrix) – 3:16 7. "Red House" (Hendrix) – 13:07 8. "Purple Haze" (Hendrix) – 4:03 9. "Voodoo Child (Slight Return)" (Hendrix) – 7:53 10. "Izabella" (Hendrix) – 3:40 * Tracks 1, 2, 3, 4 and 10 are previously unreleased alternate recordings. * Track 5 recorded live at Los Angeles Forum, CA, April 26 1969. * Tracks 6 and 9 recorded live at the Royal Albert Hall, London, February 24 1969. * Tracks 7 and 8 recorded live at San Diego Sports Arena, CA, May 24 1969. Disc four 1. "Message to Love" (Hendrix) – 3:35 2. "Earth Blues" (Hendrix) – 4:08 3. "Astro Man" (Hendrix) – 4:11 4. "Country Blues" (Hendrix) – 8:27 5. "Freedom" (Hendrix) – 3:52 6. "Johnny B. Goode" (Berry) – 4:46 7. "Lover Man" (Hendrix) – 2:57 8. "Blue Suede Shoes" (Perkins) – 4:28 9. "Cherokee Mist" (Hendrix) – 6:02 10. "Come Down Hard on Me" (Hendrix) – 3:18 11. "Hey Baby/In from the Storm" (Hendrix) – 8:56 12. "Ezy Ryder" (Hendrix) – 3:43 13. "Night Bird Flying" (Hendrix) – 4:24 14. "All Along the Watchtower" (Bob Dylan) – 4:22 15. "In from the Storm" (Hendrix) – 4:21 16. "Slow Blues" (Hendrix) – 1:46 * Tracks 4, 7, 9 and 16 are previously unreleased recordings. * Tracks 1, 2, 3, 5, 10, 12 and 13 are previously unreleased alternate recordings. * Tracks 6 and 8 recorded live at Berkeley Community Theatre, Berkeley, CA, May 30 1970. (First Show) * Track 11 recorded live at Maui, Hawaii, July 30 1970. * Tracks 14 and 15 recorded live at the Isle of Wight, England, August 30 1970.[/codebox] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Upptäckte precis In Flames - Abnegation. What to say, inte bästa låten som dom gjort, men den är inte dålig! Återstår att se på resten av albumet, April here we come. Även fast In Flames aldrig gör en besviken.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Den är bra. Även om du inte gillar hiphop. Jag har inget emot Eminem. Det är bara det att både Lajnux och Eudoros har nästan spytt när man nämnt honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 MANSUN-FALL OUT I know you're purely Marxist Your philosophy's so cool With your tranquillizers, Valium and gin You talk of euthanasia And your breakdown was so cool Did Stanley Kubrick fake it with the moon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Jag har inget emot Eminem. Det är bara det att både Lajnux och Eudoros har nästan spytt när man nämnt honom. Den är inte lite tung heller. His palms are sweaty, knees weak, arms are heavy There's vomit on his sweater already, mom's spaghetti He's nervous, but on the surface he looks calm and ready To drop bombs, but he keeps on forgettin What he wrote down, the whole crowd goes so loud He opens his mouth, but the words won't come out He's chokin now, everybody's jokin now The clock's run out, time's up over, bloah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Stone Sour - Through The Glass I'm looking at you through the glass Don't know how much time has passed Oh God it feels like forever But no one ever tells you that forever feels like home Sitting all alone inside your head Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Idiotförklarad - Min Tur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 Låt nummer 3 på den här jukeboxen har jag lyssnat på hela dagen. Vad ska jag leta efter om jag vill köpa liknande? http://www.gamemusicjukebox.com/?id=123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 http://www.gamemusicjukebox.com/?id=123 Åh, Mafia's soundtrack är underbart. ----- Hot Chip - Tchaparian I'm looking for a face to attack. It could be there, a kiss and you're licked. You will not know, because I'm laid back. So watch yourself, I come with a smack. Ska bli kul att höra nya skivan, Made in the Dark. Kommer i februari. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 suede -Trash Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 (redigerad) Låt nummer 3 på den här jukeboxen har jag lyssnat på hela dagen. Vad ska jag leta efter om jag vill köpa liknande? http://www.gamemusicjukebox.com/?id=123 I backen upp mot Mosebacke/Södra Teatern (Götgatsbacken) ligger det en skivaffär, liten och trång är den, men dom har en massa cd skivor och desto mer vinyler, såg iaf några Django Reinhardt plattor där. Django Reinhardt är 30-40-tals rökig-pub-jazz-musik, musiken finns även med i Mafia. Ex: http://www.youtube.com/watch?v=AEzsPGHsi90 Redigerad 3 januari, 2008 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 I backen upp mot Mosebacke/Södra Teatern (Götgatsbacken) ligger det en skivaffär, liten och trång är den, men dom har en massa cd skivor och desto mer vinyler, såg iaf några Django Reinhardt plattor där. Django Reinhardt är 30-40-tals rökig-pub-jazz-musik, musiken finns även med i Mafia. Ex: http://www.youtube.com/watch?v=AEzsPGHsi90 T. A. C. K. ! Tror faktiskt att jag har varit där. Desto bättre med vinyl, min "nya" (restauerad till en audiofilmaskin) spelare går varm nuförtiden. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/ajipitrohgsd.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 David Gray - This Years Love This years love had better last Heaven knows it's high time I've been waiting on my own too long But when you hold me like you do It feels so right oh now I start to forget How my heart gets torn When that hurt gets thrown Feeling like you can't go on Åååh-hå-hå-hå, förlåt, men jag älskar den här låten så sjukt mycket. Underbar ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 David Gray - This Years Love This years love had better last Heaven knows it's high time I've been waiting on my own too long But when you hold me like you do It feels so right oh now I start to forget How my heart gets torn When that hurt gets thrown Feeling like you can't go on Åååh-hå-hå-hå, förlåt, men jag älskar den här låten så sjukt mycket. Underbar ju! Ja. Babylon med honom är också super. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Rise Against - Prayer of the Refugee Dir en Grey - ¹ª°Ê The Haunted - 99 Cinder - Soul Creation KoRn - Here It Comes Again Här kommer jag och postar regnbågen. Varför? Jag tyckte en låt var lite för lite idag. Så jag gick på fullsprut och ger en massa intressanta val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts