Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Hm. Vill först bara säga att Arctic Monkeys mycket väl kan vara mitt overall-favoritband, men på något sätt jag inte riktigt kan sätta fingret på, föredrar jag The Fratellis (notera att jag inte helt föredrar The Fratellis framför Arctic Monkeys, jag gör det som sagt bara på något enstaka sätt), och det sättet får mig att fortsätta lyssna på dem. Jon Fratellis röst är verkligen speciell, och har mer karaktär än Alex's. Men det går i vågor. För lite drygt halvår sedan lyssnade jag inte alls på Fratellis, kände sån där avsmak man kan få av musik. Men sedan blev det bra igen. Vore kul om de släppte en ny skiva snart.Finns också dagar då jag kan tycka att Arctic Monkeys låter för.. välproducerade. Äsch, nog med prat. Dagens tips platsade inte på Costello Music, men som finnes på 'The Fratellis EP'.

The Fratellis - Stacie Anne

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The White Stripes - I'm Slowly Turning Into You

Äntligen! Det tog ett tag, men efter lite möda så började jag älska den här också. Mer än ett halvår sen skivsläppet. Ibörjan var den mest tjatig, men nu är det en riktig guldlåt. Så nur skivan officiellt en grymgångare som jag kallar det. Alltså en skiva med bara grymma spår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wheatus - Teenage dirtbag. Det känns på nåt sätt som att det inte alls var länge sen den här låten var aktuell, trots att jag säkert måste ha varit tolv år eller nåt när den var aktuell. Kom att tänka på den igår och har säkert lyssnat igenom den fem gånger i sträck nu :( Bra låt, men till synes urtöntig grupp, IMO.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wheatus - Teenage dirtbag. Det känns på nåt sätt som att det inte alls var länge sen den här låten var aktuell, trots att jag säkert måste ha varit tolv år eller nåt när den var aktuell. Kom att tänka på den igår och har säkert lyssnat igenom den fem gånger i sträck nu ;) Bra låt, men till synes urtöntig grupp, IMO.

Den lyssnade jag på under min cs-period i åttan, återlyssning då. Svinskön ju. :(

Kalle Baah - Tvivlan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wheatus - Teenage dirtbag. Det känns på nåt sätt som att det inte alls var länge sen den här låten var aktuell, trots att jag säkert måste ha varit tolv år eller nåt när den var aktuell. Kom att tänka på den igår och har säkert lyssnat igenom den fem gånger i sträck nu :) Bra låt, men till synes urtöntig grupp, IMO.

Ah den gillade jag med :D

De repade i en av killarnas mormors källare. Tror jag. Fråga inte hur jag minns ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor