iweX Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Billie The Vision & The Dancers - Im Pablo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 LOUREED - Coney Island Baby. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Sneaker Pimps - Sick Svinbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Kent - Gravitation Jag ska aldrig göra dig illa igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 MANICSTREETPREACHERS Little Baby Nothing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Evert Taube - Kinesiska Muren Det var Chi-Huang-Ti, kung av Tsin Som lät bygga den kinesiska muren Och bränna alla böcker i Kina Detta hände på Hannibals tid, innan Jesus var född Det var kungen av Tsin, Chi-Huang-Ti Kring alla kungariken han besegrat Lät han bygga den kinesiska muren Muren blev 6000 kilometer lång, sex kungariken blev ett Det var kungen av Tsin, Chi-Huang-Ti Som blev orsak till kinesiska hostan Den svåra brandrökhostan i Kina Hostan spreds från miljoner bål Där Kinas böcker brann Det var kungen av Tsin, Chi-Huang-Ti Som lät bränna gula kejsardömets böcker Changs o Konfutses o Laotses böcker Kinas historia ska börja med mig, präntade Chi-Huang-Ti Det var tretusen åras kinesisk pränt Som Chi-Huang-Ti lät bränna på bålet För att historien skulle börja med honom Var och en som gömt någon bok Blev märkt med glödgat järn Den som blivit märkt med glödgat järn Blev sänd till den kinesiska muren Fick bära sten och mura stenar på muren Var och en som gömt undan en skrift Blev slav på Chi-Huang-Tis mur Ja, det var kungen av Tsin, Chi-Huang-Ti Som drev ut sin egen moder ur Kina Han tyckte att hon var för lätt på foten Det kan tänkas att Chi-Huang av Tsin Ville stryka ut ur minnet allt förgånget För att därmed döda minnet av sin moder För att dräpa en enda Messias Lät ju Herodes döda alla judebarn Eller ska man tro, om Chi-Huang-Ti Att det var evigt liv han önskade i Kina Och brände skrifterna för att själv bli början Och byggde muren för att utestänga döden Med trolleri för det finns inget slut på muren Gick allting ut på att stänga in och därmed stänga ut Över liv och död, tid och rum Ville Chi-Huang-Ti måhända regera Börjes har sagt i en märklig skrift Att skuggan av kinesiska muren Är skuggan av en härskare som ville Plåna ut sitt rikes hävder ur historien Stryka trettio seklers odling bort från jorden Bygga upp en mur omkring sej själv mot döden Med palatsets solvarvsrum betvinga tiden Och att den idén måhända var estetisk En skönhetssyn av motsättning emellan Att bränna upp och utplåna från jorden En världskultur, att låta den försvinna Som rök och fjun, fin aska i monsunen Och istället bygga upp en mur kring intet Och innanför den muren göra något Som hette Chi-Huang-Ti, kung av Tsin Chi-Huang-Ti.................. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 MANICSTREETPREACHERS Little Baby NothingALLTSÅ DEN ÄR SÅ BRA SÅ JAG INTE VET VAD SOM ÄR BRA LÄNGRE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Led Zeppelin - Kashmir (Live från O2 Arena igår) Den som hittat någon bootleg i .mp3 får gärna dra iväg ett PM. Här finns länkar till fler videos, bilder och setlist. World Tour '08, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Breaking Benjamin - Evil Angel Put me to sleep, Evil Angel. Open your wings, Evil Angel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 cLOUDDEADs Peel Session-skiva det bästa jag hört sedan korna kom hem! Så jäkla underbara. Det finns en anledning till mina 397 last.fm-scrobblingar och alla timmar med dem i iPoden (utan iPod-scrobbling på den tiden). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 BandofHorsesTheGreatSaltLake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Breaking Benjamin - Evil Angel Put me to sleep, Evil Angel. Open your wings, Evil Angel. Sååå bra! Den framkallar dock minnen som gör mig väldigt deppig. Breaking Benjamin - Dance With The Devil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 (redigerad) Fratellis - Whistle for the Choir Alltid bra! Redigerad 11 december, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Fratellis - Whistle for the Choir Alltid bra! The Fratellis The Fratellis - For The Girl Början är wub. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Åh, Fratellis! Minns fortfarande första gången jag hörde dem. Du tipsade, Axel. Du skrev att de påminde om Arctic Monkeys Jag pm:ade KalleR om ställe att skaffa ifrån. Jag fick hem det snabbt. Jag satte igång och Henrietta var första spåret.. inte helt fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Åh, Fratellis! Minns fortfarande första gången jag hörde dem. Du tipsade, Axel. Du skrev att de påminde om Arctic Monkeys Jag pm:ade KalleR om ställe att skaffa ifrån. Jag fick hem det snabbt. Jag satte igång och Henrietta var första spåret.. inte helt fel THE Fratellis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 THE Fratellis! Haha det vet jag mycket väl, såg inte att du hade rättat Axel om det. I den meningen jag skrev är det ju inte helt ovanligt att skippa the:et. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 THE Fratellis-skivan slängde jag för ett tag sen. Så bra är den faktiskt inte Mest slätstruken och tråkig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 Usch vad jag är trött på The Fratellis.. Gillade dem starkt efter att ha hört några låtar.. Skaffade en hel skiva som jag lade in på mp3-spelaren. Nu för tiden bläddrar jag förbi dem fort som attan, har inte hört på en hel låt på många månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 11 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2007 THE Fratellis-skivan slängde jag för ett tag sen. Så bra är den faktiskt inte Mest slätstruken och tråkig. Nog är de allt annat än slätstrukna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts