Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

TSP-maraton idag och igår. Mycket härligt, Billy Corgan har en av världens härligaste röster. Tipsar om lite godingar från diverse skivor:

The Smashing Pumpkins - Crestfallen

The Smashing Pumpkins - Bury Me

The Smashing Pumpkins - This Time

The Smashing Pumpkins - Lucky 13

The Smashing Pumpkins - Stumbleine

Har ni aldrig hört dem - då är det dags! Mellon Collie and the Infinite Sadness och Siamese Dream bör alla ha i sina skivsamlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TSP-maraton idag och igår. Mycket härligt, Billy Corgan har en av världens härligaste röster. Tipsar om lite godingar från diverse skivor:

The Smashing Pumpkins - Crestfallen

The Smashing Pumpkins - Bury Me

The Smashing Pumpkins - This Time

The Smashing Pumpkins - Lucky 13

The Smashing Pumpkins - Stumbleine

Har ni aldrig hört dem - då är det dags! Mellon Collie and the Infinite Sadness och Siamese Dream bör alla ha i sina skivsamlingar.

Ska du se dom i vår?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du se dom i vår?

Det skulle vara fantastiskt roligt, men jag vet inte. Jag är sugen på The Mars Volta också, som spelar den 20 februari (dvs. 12 dagar före TSP). Hade jag inte bott så pass långt bort ifrån Sthlm hade jag sett båda, men nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra. :D

Själv då?

*edit*

Datum.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gorky's fick jag låna en vinyl av en kompis, och cLOUDDEAD tipsade du om.

Tihihihi.

Camera Obscura - Lets get out of this country

Eller... blev den just tipsad om... Eller...

Camera Obscure - HEY LLOYD, I'M READY TO BE HEARTBROKEN är bland det finaste att skriksjunga till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle vara fantastiskt roligt, men jag vet inte. Jag är sugen på The Mars Volta också, som spelar den 20 februari (dvs. 12 dagar före TSP). Hade jag inte bott så pass långt bort ifrån Sthlm hade jag sett båda, men nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra. :mf_doof:

Själv då?

*edit*

Datum.

99% säkert :unsure:

Hittade Zentrix - God Hjul av en ren slump underst i en skivhög när jag letade efter någon annan skiva. Där låg den och skräpade sen ett år tillbaka tillsammans med steven seagull's album och nåt album med Monkey Swallows The Universe också från 06. Nu spelas skivorna flitigt i bilen (bortsett från seagull såklart). MSTU hade jag helt glömt bort under året som gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor