Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Den är grym rakt igenom, den näst bästa på "den andra" och detta gör den möjligtvis till deras näst bästa låt dom någonsin gjort, eller kanske tredjeplats, eller fjärde.

*sen reply*

Vilken är deras bästa då?

-------

Pink Floyd - P.U.L.S.E. (Live-DVD, finns även i CD-format)

Pulse_DVD_948763_0.jpg

Inspelad på Earls Court i London, oktober 1994. Sjukt snygga effekter, bra urval av låtar. Första delen av konserten består främst av senare låtar, från A Momentary Lapse of Reason och The Division Bell. Under andra delen spelar de hela (!) Dark Side of the Moon i ett kör, samt tre avslutningslåtar. Jäklar vilket drag det var på den absolut sista låten, Run Like Hell. :doh:

Tillsammans med lite bootleggade videor, screen films, musikvideor och en smått fjantig video som visar lite backstage-material, blir den här DVD:n alldeles underbar! Det enda minus jag hittar är bilden, den är bitvis suddig, men ingenting man stör sig alltför mycket på. Eller förresten, ett till minus är ju att Roger Waters inte var med på den här turnén. :lol:

Första musik-DVD:n jag har sett, blir garanterat fler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blubblubb, jag lyssnar fortfarande på Oasis otroligt mycket.

Oasis - Hello

We live in the shadows and we had the chance and threw it away

And it's never gonna be the same

Cos the years are following by like the rain

And it's never gonna be the same

'Til the life I knew comes to my house and says

Hello

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

C.Lööw - Förlåt Mig För Fan

Min polare är nära vän med han som sjunger. Han skickade låtarna idag och jag är fullkomligt förälskad. Tyvärr har dom lagt ner. Vad tycker ni om dom? Rösten låter som Håkan Hellström och musiken låter som...? Typ vet inte. Men lyssna! Riktigt bra!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalle Baah - You Are My Angel

3:e låten på Baahs underbara skiva Natural, har ni aldrig hört Kalle Baah så har ni fan inte hört Reggae. Tipsar om en lite mer känd låt från Baahs sida, och ja, det är lätt att förstå varför den är mer omtyckt än de flesta andra. Låten är helt enkelt helt underbart bra. Den ger mig finna minnen från min första Kalle Baah-konsert med. Jublet hade precis lagt sig efter den senaste låten och det var helt knäpptyst, Pelle börjar lite tyst, mjukt och sakta att sjunga: "You are my angel..." Längre kommer han inte innan publiken bryter ut i världens jubel som mynnar ut i att hela publiken sakta och högt sjunger med honom när han börjar om på refrängen. post-9459-1195429986_thumb.png :doh:

"You are my angel and you light up

You are the queen in all the race"

post-9459-1195429986_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kalle Baah - You Are My Angel

3:e låten på Baahs underbara skiva Natural, har ni aldrig hört Kalle Baah så har ni fan inte hört Reggae. Tipsar om en lite mer känd låt från Baahs sida, och ja, det är lätt att förstå varför den är mer omtyckt än de flesta andra. Låten är helt enkelt helt underbart bra. Den ger mig finna minnen från min första Kalle Baah-konsert med. Jublet hade precis lagt sig efter den senaste låten och det var helt knäpptyst, Pelle börjar lite tyst, mjukt och sakta att sjunga: "You are my angel..." Längre kommer han inte innan publiken bryter ut i världens jubel som mynnar ut i att hela publiken sakta och högt sjunger med honom när han börjar om på refrängen. post-9459-1195429986_thumb.png ^_^

"You are my angel and you light up

You are the queen in all the race"

post-9459-1195429986_thumb.png

... :whistling:

Du har aldrig hört riktig reggae om du tror att Kalle Baah är riktig reggae.

UB40 och Alborosie är dom enda non-jamaicaner som har lyckats göra BRA reggae. Kalle Baah må vara ett bra svenskt reggae band, men våga inte säga att det ÄR raggae.

Warrior King är Raggae. Mums!

----------------------------

Death From Above 1979 - Go Home, Get Down

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... :whistling:

Du har aldrig hört riktig reggae om du tror att Kalle Baah är riktig reggae.

UB40 och Alborosie är dom enda non-jamaicaner som har lyckats göra BRA reggae. Kalle Baah må vara ett bra svenskt reggae band, men våga inte säga att det ÄR raggae.

Warrior King är Raggae. Mums!

Haha, jag menar ju självklart inte så bokstavligt talat. Det är bara ett uttryck, självklart är många band bättre, annars hade ju Kalle Baah varit internationellt kända och hela köret om de hade varit absolut bästa bandet.

Det är bara enligt min åsikt (Eller pja, någon mer kanske tycker. ^_^ ) att Kalle Baah är med bland top 10 bland alla reggaeband jag hört. Men då är det inte så konstigt när man är uppväxt med Kalle Baah.

Det jag vill ha sagt är att uttrycket var överdrivet, precis som en del här säger att låten de tipsar om är den bästa de någonsin hört, för att nästa dag ha en ny låt som är den bästa de någonsin hört. Bara att jag uttryckte mig på ett helt annat sätt som inte beskrev att det bara var så jag tyckte.

Men visst, kan ta bort den understrukna texten. Tyckte själv att det räckte med den efter den första posten.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angels And Airwaves nya är underbart kung, me like! Lika luftiga och sköna som sist, lite deprimerande men samtidigt känns det som att man får hopp. Underbar musik till omväxling.

Äntligen någon som upptäckt deras nya förutom dom vanliga här som lyssnar på dom. Deras nya är ett mästerverk skulle jag vilja påstå. Lyssnar på det ofta och det är lika fantastiskt varje gång :whistling:

---

C.Lööw - Varje Dag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min polare är nära vän med han som sjunger. Han skickade låtarna idag och jag är fullkomligt förälskad. Tyvärr har dom lagt ner. Vad tycker ni om dom? Rösten låter som Håkan Hellström och musiken låter som...? Typ vet inte. Men lyssna! Riktigt bra!

Underbart! :whistling:

C.Lööw - Varje Dag

GIEF! ^_^

Edit:

Mitt musiktips:

Daft Punk - Around The World / Harder Better Faster Stronger

@ Alive 2007.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor