pKz Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 ...eftersom, enligt mig, så ger det inte särskilt mycket. Fast visst, dom kanske tycker att det är jättegivande ämnen. Plus att det var texterna vi skrev om, musiken kan jag förstå att ni gillar (även fast jag personligen har rätt mycket emot det). Men det är, som sagt, en annan femma... Trollsnacket känns inte riktigt som något man kan ta till sig, om du förstår =) Jag vill inte riktigt beblanda mig och lyssna på musiker som sjunger om...ja...troll. Hela den där kulturen känns lite fel... ...fast det hela är ju en personlig åsikt. Allt det där är helt enkelt inget som tilltalar just moi. Du får lyssna på vad du vill, jag får lyssnar på vad jag vill. Livet är underbart (fuck, jag har inte set den filmen än =/. Bugga') Grrreat. Puss (?). Om du inte förstått detta, så all rock, metal, och glamrock sjunger dom om kärlek, hat, mord och 'övernaturligt.' T.ex några exempel. Kiss - God of thunder (Mord, och övernaturligt) Kiss - Strutter (En tjej, en kille) Manowar - Warriors of the world (Krig, kärlek, mord, övernaturligt.) Manowar - House of death (Du hör på namnet, övernaturligt och mord och hat.) Sen t.ex går vi helt plötsligt till t.ex Bob Dylan (EXEMPEL!!) han sjunger om frihet och sån't. Så.. Rockens 4 'ord' är Kärlek, Hat, Mord, Övernaturligt. Got it? Puss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Bob Dylan - Desolation Row. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Om du inte förstått detta, så all rock, metal, och glamrock sjunger dom om kärlek, hat, mord och 'övernaturligt.' T.ex några exempel. Kiss - God of thunder (Mord, och övernaturligt) Kiss - Strutter (En tjej, en kille) Manowar - Warriors of the world (Krig, kärlek, mord, övernaturligt.) Manowar - House of death (Du hör på namnet, övernaturligt och mord och hat.) Sen t.ex går vi helt plötsligt till t.ex Bob Dylan (EXEMPEL!!) han sjunger om frihet och sån't. Så.. Rockens 4 'ord' är Kärlek, Hat, Mord, Övernaturligt. Got it? Puss Visst visst, jag nekar inte att det finns "vettiga" texter (observa situationstecken, eftersom a) så vettigt är det inte då det innehåller övernaturliga ting och B ) så har jag ingen koll på om det verkligen stämmer. Tihi)... ...hela genren känns dock som om den - liksom hiphopen - är nere i ett träsk. Svårt att förklara ytterligare, men genren känns nersölad och förstörd av den uppfattning folk har utav den. Vad den utger sig och ger för bild av att vara. Hela denna "sex, rock n roll och sprit"-kulturen (ehm, fult beskrivet men..) känns förpestad av ointelligens. Det är en fördom, o ja, och jag vet att det inte stämmer, men det hela (genren, dvs) har blivit smått förstört eftersom det känns som om man tar en del i allt det där då man lyssnar på det. Det var en anledning till att hiphop blev för mig helt ointressant... ...förhoppningsis har du förståelse för den åsikten =) Jag bryr mig dock inte alls i vad du lyssnar på för musik - bara så du vet - rather the opposit - det är bra att du är intresserad av musik in general! Hehe. Tihi. Hoho. Redigerad 6 oktober, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Visst visst, jag nekar inte att det finns "vettiga" texter (observa situationstecken, eftersom a) så vettigt är det inte då det innehåller övernaturliga ting och B ) så har jag ingen koll på om det verkligen stämmer. Tihi)... ...hela genren känns dock som om den - liksom hiphopen - är nere i ett träsk. Svårt att förklara ytterligare, men genren känns nersölad och förstörd av den uppfattning folk har utav den. Vad den utger sig och ger för bild av att vara. Hela denna "sex, rock n roll och sprit"-kulturen (ehm, fult beskrivet men..) känns förpestad av ointelligens. Det är en fördom, o ja, och jag vet att det inte stämmer, men det hela (genren, dvs) har blivit smått förstört eftersom det känns som om man tar en del i allt det där då man lyssnar på det. Det var en anledning till att hiphop blev för mig helt ointressant... ...förhoppningsis har du förståelse för den åsikten =) Jag bryr mig dock inte alls i vad du lyssnar på för musik - bara så du vet - rather the opposit - det är bra att du är intresserad av musik in general! Hehe. Tihi. Hoho. Good fight, but don't try to beat the master. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Bob Dylan - Desolation Row. *two thumbs up* För trött och grötig i skallen för att göra fylla i något HIV-smittat formulär, men; Maceo Parker - Inner City Blues. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Good fight, but don't try to beat the master. ...ursäkta, men vad i hela friden var det där..? ?! ?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 ...ursäkta, men vad i hela friden var det där..? ?! ?!?! Haha, sant. Jaja, jag antar att det slår "Din mamma!"... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 ...ursäkta, men vad i hela friden var det där..? ?! ?!?! Hmm, du skrev Jag bryr mig dock inte alls i vad du lyssnar på för musik - bara så du vet - rather the opposit - det är bra att du är intresserad av musik in general! Hehe. Tihi. Hoho. Så då trodde jag lilla du inte villa ha mer Metal låtar innan för hjärnan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Lindsay Lohan - Confessions of a Broken heart Punkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Haha, sant. Jaja, jag antar att det slår "Din mamma!"... Ohh... det kanske är vad man från början kan tro. Men sanningen är den att inget, absolut inget kan slå "Din mamma". Anthrax my ass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Chamber - Blind From Light Gooooooo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Hmm, du skrev Jag bryr mig dock inte alls i vad du lyssnar på för musik - bara så du vet - rather the opposit - det är bra att du är intresserad av musik in general! Hehe. Tihi. Hoho. Så då trodde jag lilla du inte villa ha mer Metal låtar innan för hjärnan. Jag har aldrig velat ha metallåtar i hjärnan. Då du skrev "can't beat the master" kändes det som om du hoppade ner till lågstadienivå. Det jag menade med vad jag skrev var att jag inte är, liksom många på detta forum har en tendens att vara, lite inskränkta och klanka ned på andra musikstilar och anse att allt annat än vad än själv lyssnar på är baaad. Baaad, baaad baaaad.... Who's bad!! *Plong, plong, plongeliplongplong* *ritch ritch (liveljud i videon. Kedjor skrammlar)* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 Ohh... det kanske är vad man från början kan tro. Men sanningen är den att inget, absolut inget kan slå "Din mamma". Anthrax my ass. Nee, orka "Din mamma", får nog av det i skolan, tror mig. Fast vi svenskar driver med det. Thin Lizzy - Whiskey In The Jar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2005 (redigerad) Låt: Fuck The Pain Away Artist: Peaches Kommentar: En gammal klassiker... Text: Sucking on my titties like you wanted me Calling me, all the time like Blondie Check out my chrissy behind It's fine all of the time Like sex on the beaches What else is in the teaches of peaches? Huh? What? Sucking' on my titties like you wanted me Calling me, all the time like Blondie Check out my chrissy behind It's fine all of the time What else is in the teaches of peaches? Like sex on the beaches, Huh? What? Huh? Right. What? Uhh Huh? What? Right. Uhh Huh? What? Right. Uhh Huh? What? Right. Uhh SIS IUD, stay in school ‘cause it's the best IUD SIS, stay in school ‘cause it's the best IUD SIS, stay in school ‘cause it's the best IUD SIS, stay in school ‘cause it's the best Sucking' on my titties like you wanted me Calling me, all the time like Blondie Check out my chrissy behind It's fine all of the time Like sex on the beaches What else is in the teaches of peaches? Huh? What? Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Huh? What? Right. Uhh Huh? What? Right. Uhh What else in the teaches of peaches? Like sex on the beaches Huh? What? Right. Uhh Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Fuck the pain away. Fuck the pain away Redigerad 6 oktober, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Queens of the Stone Age - How to handle a rope Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Band:System of A Down. Skiva:Steal this album Låt:Chic´n stu Pizza pizza paj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Whoa... du brukade ju tjafsa om metalkategorier, du har ingen talan. Förvisso tror jag på botgörelse och sådant där, så det är A-OK. Att kunna placera ett band i rätt kategori har väl ingenting att göra med vilken musik man "ska" lyssna på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Låt: Sonne Artist: Rammstein Kommentar: Ännu en favoritlåt med Rammstein! Text: Eins, zwei, drei, vier, fünf, sechs, sieben, acht, neun, aus Alle warten auf das Licht Fürchtet euch, fürchtet euch nicht Die Sonne scheint mir aus den Augen sie wird heut Nacht nicht untergehen und die Welt zählt laut bis zehn Eins Hier kommt die Sonne Zwei Hier kommt die Sonne Drei Sie ist der hellste Stern von allen Vier Hier kommt die Sonne Die Sonne scheint mir aus den Händen kann verbrennen, kann euch blenden wenn sie aus den Fäusten bricht legt sich heiss auf das Gesicht sie wird heut Nacht nicht untergehen und die Welt zählt laut bis zehn Eins Hier kommt die Sonne Zwei Hier kommt die Sonne Drei Sie ist der hellste Stern von allen Vier Hier kommt die Sonne Fünf Hier kommt die Sonne Sechs Hier kommt die Sonne Sieben Sie ist der hellste Stern von allen Acht, neun Hier kommt die Sonne Die Sonne scheint mir aus den Händen kann verbrennen, kann dich blenden wenn sie aus den Fäusten bricht legt sich heiss auf dein Gesicht legt sich schmerzend auf die Brust das Gleichgewicht wird zum Verlust l ässt dich hart zu Boden gehen und die Welt zählt laut bis zehn Eins Hier kommt die Sonne Zwei Hier kommt die Sonne Drei Sie ist der hellste Stern von allen Vier Und wird nie vom Himmel fallen Fünf Hier kommt die Sonne Sechs Hier kommt die Sonne Sieben Sie ist der hellste Stern von allen Acht , neun Hier kommt die Sonne 4. Ich Will Ich will Ich will dass ihr mir vertraut Ich will dass ihr mir glaubt Ich will eure Blicke spüren Ich will jeden Herzschlag kontrollieren Ich will eure Stimmen hören Ich will die Ruhe stören Ich will dass ihr mich gut seht Ich will dass ihr mich versteht Ich will eure Fantasie Ich will eure Energie Ich will eure Hände sehen Ich will in Beifall untergehen Seht ihr mich? Versteht ihr mich? Fühlt ihr mich? Hört ihr mich? Könnt ihr mich hören? Könnt ihr mich sehen? Könnt ihr mich fühlen? Ich versteh euch nicht Ich will Wir wollen dass ihr uns vertraut Wir wollen dass ihr uns alles glaubt Wir wollen eure Hände sehen Wir wollen in Beifall untergehen - ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Låt: Evil and a Heathen Band: Franz Ferdinand Album: You Could Have It So Much Better Kommentar: Intensiv låt med ett av de bästa gitarr- riff jag har hört. Texten uppskattas också. Streama låten gratis och lagligt från min signatur! Words fall from my mouth Like plates from shaking hands Smash upon the silence Of the smooth naked canal I'm evil and a heathen I'm evil and a heathen I'm a heathen and evil like you There's not a lot Not a lot I couldn't do I like how you pretend That the end will be the end So fill your thirst Drink a curse To the death of death instead I'm evil and a heathen I'm evil and a heathen I'm a heathen and evil like you There's not a lot Not a lot I wouldn't do Utrecht led me to the Sacre Coeur Where the smoke curled round Now the ice blows of Lake Michigan When the ice blows The ice flows knocks you down Your teeth are black with wine As you place those lips on mine And the moon hangs heavy and forbidden high On the night of our lives I'm evil and a heathen I'm evil and a heathen I'm a heathen and evil like you There's not a lot Not a lot we couldn't do Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 7 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2005 Band:System of A Down. Skiva:Steal this album Låt:Chic´n stu Pizza pizza paj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAH!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts