Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Zeppelin! Återförening!

Bara för en kväll, men ändå. Avlidne trummisen John Bonham ersätts av vederbörandes son, Jason. De spelar i London. Undrar allt hur snabbt biljetterna kommer att gå åt?

Well, när jag fick reda på detta, startade jag ett eget litet Zeppelin-maraton. Så kvällens tips blir Led Zeppelin - D'Yer Mak'er. Från Houses of the Holy-skivan, som är deras näst bästa skiva, enligt mitt tyckte. (Led Zeppelin IV är favoriten om någon undrar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Zeppelin! Återförening!

Bara för en kväll, men ändå. Avlidne trummisen John Bonham ersätts av vederbörandes son, Jason. De spelar i London. Undrar allt hur snabbt biljetterna kommer att gå åt?

Well, när jag fick reda på detta, startade jag ett eget litet Zeppelin-maraton. Så kvällens tips blir Led Zeppelin - D'Yer Mak'er. Från Houses of the Holy-skivan, som är deras näst bästa skiva, enligt mitt tyckte. (Led Zeppelin IV är favoriten om någon undrar)

Seriöst? Herregud, det måste jag gå på, hur mycket än biljetterna kostar...

I mitt eget tycke Är Physical Graffiti bäst.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger

Sorry om jag tipsar två gånger, men jag har just funnit världens skönaste låt för tillfället :lol:

Mindless Self Indulgence - Straight To Video

Så här mycket har Qouad lyssnat på den sen jag skickade låten till honom ;)

Youtube-länk (Till låten)

Lyssna även på Shut Me Up. Väldigt härlig. In fact, hela "You'll Rebel To Anything" albumet är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry om jag tipsar två gånger, men jag har just funnit världens skönaste låt för tillfället :D

Mindless Self Indulgence - Straight To Video

Så här mycket har Qouad lyssnat på den sen jag skickade låten till honom :rolleyes:

Youtube-länk (Till låten)

Usch, hade en låt med Mindless Self Indulgence för ett bra tag sedan. I början av låten lät det som ett flygplan landade/lyfte om inte minnet sviker. Det var nog bland det värsta jag har hört (efter Xmetoths musiksmak).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

THE FLYING LIZARDS - SEX MACHINE

Världens bästa coverlåt. Orginalet är förstås James Browns klassiker Sex Machine. Och oj, vad det här är en bra cover! Oj, så bra! Så olik orginalet, dessutom. Den enda covern som är lika bra är Pet Shop Boys cover på Elvis Always On My Mind, som även den briljerar i sin totala olikhet mot föregångaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kiss - We Are One

"You are not alone and how long can you run

It's much to late if you dont know what you've got 'til it's gone

Once upon a time you were a child but that was yesterday

Believed that magic in your heart would never fade away

But hold your head up high and let your spirits fly

Keep hope alive yes deep inside and your dreams will never die"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor