Tweak Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Nu blev jag ganska så caps lockad att lyssna på låten Haha, du har riktigt torra ordvitser lite då och då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Mando Diao - Killer KaczynskiMando Diao - Song For Aberdeen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 (redigerad) Mando Diao - Song For Aberdeen Mando Diao - Before Rock'N'Roll Edit:Stavfel. Redigerad 31 augusti, 2007 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Enya - Braveheart Theme Grymt vacker låt från en ännu grymmare film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 http://blogimage.roodo.com/galeer/9ae450b4.jpg Ibland händer det. Man stöter på de där artisterna som revolutionerar hela ens musikaliska synsätt. För mig hände det för någon natt sedan. Jag hade gett Beirut några tveksamma försök tidigare, i hopp om att finna en indieakt att ta till hjärtat: det enda jag visste var att han var hyllad av Rough Trade-staffen. Jag hade ingen aning om vad jag hade framför mig, det enda jag anade var indiepop fast med bergsgetter istället för popsnören. Första gångerna gjorde det hela dock inget intryck: varför vet jag inte. Jag var väl inte tillräckligt koncentrerad. Men för en natt sedan hände det. Det var länge sedan jag blev så störtförälskad i en musikakt. The Clash när jag var åtta år. Final Fantasy när jag var sexton. Arcade Fire när jag var sjutton. NEU! när jag var sexton. För ibland händer det, första tonen slår en omkull. På något vis öppnar den nya dörrar. Indie, jovisst, men det är så oerhört mycket mer: förutom bergsgetter är det sagolika popmelodier framförda av denna enmannaorkester som spelar den mest underbara musikstyckena denna sida av tjugohundratalets första decennie. Hans bräckliga men ändå bestämda röst ger en känsla som är... Obeskrivbar. Musikarrangemangen - rotat i vad som är typ jag vet inte riktigt, någonting främmande kulturellt, iallafall, Beirut, helt enkelt - spelar dessa redan nämnda sagolika popmelodier med en kraft och träffsäkerhet som är mumma för öronen. Åh, jag vill gå i spagat, så bra det är. Ett alldeles osannolikt soundtrack till åtminstone en episod i sitt liv: det är det minsta man kan ge i gengäld. Att någonting nyskapande kan ha så starka rötter... BEIRUT - GULAG ORKESTAR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Ibland händer det. Man stöter på de där artisterna som revolutionerar hela ens musikaliska synsätt. För mig hände det för någon natt sedan. Jag hade gett Beirut några tveksamma försök tidigare, i hopp om att finna en indieakt att ta till hjärtat: det enda jag visste var att han var hyllad av Rough Trade-staffen. Jag hade ingen aning om vad jag hade framför mig, det enda jag anade var indiepop fast med bergsgetter istället för popsnören. Första gångerna gjorde det hela dock inget intryck: varför vet jag inte. Jag var väl inte tillräckligt koncentrerad. Men för en natt sedan hände det. Det var länge sedan jag blev så störtförälskad i en musikakt. The Clash när jag var åtta år. Final Fantasy när jag var sexton. Arcade Fire när jag var sjutton. NEU! när jag var sexton. För ibland händer det, första tonen slår en omkull. På något vis öppnar den nya dörrar. Tack för att jag fick vara före dig för en gångs skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Tack för att jag fick vara före dig för en gångs skull. Haha, jo, jag vet att han är en 2006-akt, men han är så otroligt underbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Mando Diao - Before Rock'N'Roll Edit:Stavfel. Blev inte rätt efter edit heller. Long Before Rock 'N' Roll, skall det vara. ------------------ The Jimi Hendrix Experience - Crosstown Traffic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 John Frusciante - Murderers Lyssnade på den hela tiden under skolresan till.. vafan, jag minns inte.. i sexan var det i alla fall! Hade ingen aning om vem han var då, men var kul senare när jag fick reda på det. Sjukt bra intrumental låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Hard-Fi - The King I've been thinking of you, every waking hour, Staring at the wall, trying to find the nerve to call... Look at your photo and I wonder, Are you still on this number? But In my heart I know, You changed that number long ago, Nowhere is home, and I feel old, My clothes are worn, My heart is cold, But with you my heart would sing, With you I was The King, But now my story's done, Now I'm no one... But once I was The King Nya plattan är ju otrolig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 (redigerad) DJ Zamli - The Basshunter Song. Basshunter gjorde en "instruktionsvideo" där han visar hur han gör sina låtar i FL Studio för ett bra tag sen. Låten han gjorde har sedan dess kopierats av rätt så många personer. "DJ Zamli" lyckades göra den till en rätt bra låt. Redigerad 31 augusti, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Underneath the gun - Romanian with a glass eye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 (redigerad) Blink 182 - All The Small Things Den här borde alla gilla Redigerad 1 september, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Säkert - Ditt Kvarter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 VAPNET - KALLA MIG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Whitesnake - Here I Go Again "And Here I Go Again on my own, down the only road I've ever known!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 David Bowie - Life on Mars Älska! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Daft Punk - One More Time Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Lé Bandmask - Deck Inte helt fel att dra igång det såhär mitt i natten och kastas tillbaka till förra vintern/våren.. fan, det var tider det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Lé Bandmask - Deck Inte helt fel att dra igång det såhär mitt i natten och kastas tillbaka till förra vintern/våren.. fan, det var tider det. Lé Bandmask - Plocka dill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts