Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Får ännu en gång tipsa om ett band, men denna gången är det inte punkpop som gäller, nu är det dansk Rock'n roll!

Bandet heter Volbeat. Fick höra talas om dom genom min storebror som såg dom på Roskilde iår. Han var påväg att se ett band, när han gick förbi scenen där Volbeat spelade. Enligt honom var det inte mer än rätt att stanna, då han tycker dom var skitcoola. Han bad mig skaffa lite musik med dom, och jag fastnade direkt! Ni borde verkligen lyssna på något dom har gjort, och jag kan starkt rekommendera en av deras låtar- Pool of booze.

Over and out!

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får ännu en gång tipsa om ett band, men denna gången är det inte punkpop som gäller, nu är det dansk Rock'n roll!

Bandet heter Volbeat. Fick höra talas om dom genom min storebror som såg dom på Roskilde iår. Han var påväg att se ett band, när han gick förbi scenen där Volbeat spelade. Enligt honom var det inte mer än rätt att stanna, då han tycker dom var skitcoola. Han bad mig skaffa lite musik med dom, och jag fastnade direkt! Ni borde verkligen lyssna på något dom har gjort, och jag kan starkt rekommendera en av deras låtar- Pool of booze.

Over and out!

Riktigt nice! :lol:

Till alla som inte har lyssnat än: LYSSNA!!

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Green Day - Working Class Hero

Brukar inte lyssna mycket på radio och brukar inte lyssna mycket på Green Day, idag när jag jobbade så hade vi på Bandit Rock, och denna låt spelades ca 10 gånger innan jag gick hem, och jag tyckte den var lika bra varje gång, dom gör en jävligt bra cover på John Lennons låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bandet heter Volbeat

Volbeat! *slår sig för bröstet och gör ett V-tecken med fingrarna*

Ack, minnen. Skulle gå och se The Killers på Orangea, så me and Gustav gav oss iväg tidigt, och när vi kom fram stod inga mindre än Volbeat där och spelade. Vilka stod framför scenen? Runt 30,000 överförfriskade danskar, alla lika exalterade av att Danmarks stolthet, Volbeat, invigde Orangea. Det dröjde inte länge innan en stor, tjock dansk med dåliga tänder och en ful keps klämde in sig mellan mig och Gustav, som moshade oss längre och längre fram. Han hade en ölburk i samma hand med vilken han tog dragkrok om min hals, och då det säkerligen inte var den första ölburken för dagen, rockade han loss, med oss under varsin arm, och spillde öl över hela min regnponcho.

Verkligen lugnt, sånt får man ta - Trots den fula kepsen och de dåliga tänderna var han en kramgo' kille - Som en stor björn. Konserten började närma sig sitt slut, och den sista låten bandet i fråga spelade var inget mindre än en hårdrocksversion av Danmarks nationalsång. Nationalistblodet började rinna varmt i alla Anders Fogh-Rasmussen-anhängare, och vår nye vän var en sådan, minst sagt. Han tog i så att det stod härliga till, och gestikulerade även till oss att vi skulle sjunga med, då vi såg ganska danska ut, och man vill ju inte vanhedra danskarna, så jag tänkte "Fö'heerlvede" i äkta dansk stil, och började vråla med, och återigen befann vi oss under samma danska armar som för någon minut sedan. Han var lycklig - Han uppskattade vårt tappra försök till att sjunga den danska nationalsången, och han brydde inte sig om att hålla tillbaka de danska tårarna som uppenbarade sig i ögonvråarna; han tycktes snarare ta i mer, samt började spela luftgitarr.

När konserten var slut tycktes jublet aldrig ta slut, och det gällde även vår danske vän, som hedrande tog av sig sin fula keps, och satte den på mitt huvud. Jag ville inte ha den, så han fick tillbaka den, vilket gjorde honom glad.

Jag gillar inte Volbeats musik, men konserten var en rolig upplevelse. The Killers var bra, också.

Laakso - Norrkoeping

Länk till kommentar
Dela på andra sidor