mr_tobbe Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Jason Molina med sitt album Let Me Go, Let Me Go, Let Me Go är ett riktigt mästerverk, samt ett riktigt deppalbum, magen knyter sig såfort jag lyssnar på Molinas verk, även hans gamla band Songs: Ohia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Fall Out Boy - Thnks fr th Mmrs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Solid_X Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Max Romeo - Chase The Devil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 (redigerad) Får ännu en gång tipsa om ett band, men denna gången är det inte punkpop som gäller, nu är det dansk Rock'n roll! Bandet heter Volbeat. Fick höra talas om dom genom min storebror som såg dom på Roskilde iår. Han var påväg att se ett band, när han gick förbi scenen där Volbeat spelade. Enligt honom var det inte mer än rätt att stanna, då han tycker dom var skitcoola. Han bad mig skaffa lite musik med dom, och jag fastnade direkt! Ni borde verkligen lyssna på något dom har gjort, och jag kan starkt rekommendera en av deras låtar- Pool of booze. Over and out! Redigerad 20 augusti, 2007 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 (redigerad) Machinae Supremacy - I Know The Reaper Redigerad 20 augusti, 2007 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Machinae Supremacy - I Know The Reaper Åh, den är riktigt bra. Faktist en av Machinae Supramacys bästa låtar. Alcest - Souvenirs d'un autre monde Helt klart utan tvekan hittills den bästa låten från 2007, denna är så otroligt grym. Lyssna!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Alcest - Souvenirs d'un autre monde Helt klart utan tvekan hittills den bästa låten från 2007, denna är så otroligt grym. Lyssna!! Den var ju faktiskt riktigt skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Gipsy Kings - Hotel California Kikade lite på The Big Lebowski idag (skitbra film förresten, får aldrig nog). Hursomhelst så innehåller filmen en underbar cover på Eagles som är otroligt skön med sina spanska inslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Eftersom jag inte tipsat om nån låt på ett tag är jag lite busig och tipsar om två! *Pere Ubu - Heart of Darkness *Pere Ubu - Cloud 149 Det är något speciellt med Pere Ubu, man bör höra dem själv för att kunna bilda sig en uppfattning om soundet. Jag gillar dem i alla fall, de är annorlunda minst sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 (redigerad) Får ännu en gång tipsa om ett band, men denna gången är det inte punkpop som gäller, nu är det dansk Rock'n roll! Bandet heter Volbeat. Fick höra talas om dom genom min storebror som såg dom på Roskilde iår. Han var påväg att se ett band, när han gick förbi scenen där Volbeat spelade. Enligt honom var det inte mer än rätt att stanna, då han tycker dom var skitcoola. Han bad mig skaffa lite musik med dom, och jag fastnade direkt! Ni borde verkligen lyssna på något dom har gjort, och jag kan starkt rekommendera en av deras låtar- Pool of booze. Over and out! Riktigt nice! Till alla som inte har lyssnat än: LYSSNA!! Redigerad 20 augusti, 2007 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Sean Kingston - Kingston Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Ill Niño - Unframed Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Manu Chao - Rainin in Paradize Inget fel på Manu Chaos nya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Green Day - Working Class Hero Brukar inte lyssna mycket på radio och brukar inte lyssna mycket på Green Day, idag när jag jobbade så hade vi på Bandit Rock, och denna låt spelades ca 10 gånger innan jag gick hem, och jag tyckte den var lika bra varje gång, dom gör en jävligt bra cover på John Lennons låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Bandet heter Volbeat Volbeat! *slår sig för bröstet och gör ett V-tecken med fingrarna* Ack, minnen. Skulle gå och se The Killers på Orangea, så me and Gustav gav oss iväg tidigt, och när vi kom fram stod inga mindre än Volbeat där och spelade. Vilka stod framför scenen? Runt 30,000 överförfriskade danskar, alla lika exalterade av att Danmarks stolthet, Volbeat, invigde Orangea. Det dröjde inte länge innan en stor, tjock dansk med dåliga tänder och en ful keps klämde in sig mellan mig och Gustav, som moshade oss längre och längre fram. Han hade en ölburk i samma hand med vilken han tog dragkrok om min hals, och då det säkerligen inte var den första ölburken för dagen, rockade han loss, med oss under varsin arm, och spillde öl över hela min regnponcho. Verkligen lugnt, sånt får man ta - Trots den fula kepsen och de dåliga tänderna var han en kramgo' kille - Som en stor björn. Konserten började närma sig sitt slut, och den sista låten bandet i fråga spelade var inget mindre än en hårdrocksversion av Danmarks nationalsång. Nationalistblodet började rinna varmt i alla Anders Fogh-Rasmussen-anhängare, och vår nye vän var en sådan, minst sagt. Han tog i så att det stod härliga till, och gestikulerade även till oss att vi skulle sjunga med, då vi såg ganska danska ut, och man vill ju inte vanhedra danskarna, så jag tänkte "Fö'heerlvede" i äkta dansk stil, och började vråla med, och återigen befann vi oss under samma danska armar som för någon minut sedan. Han var lycklig - Han uppskattade vårt tappra försök till att sjunga den danska nationalsången, och han brydde inte sig om att hålla tillbaka de danska tårarna som uppenbarade sig i ögonvråarna; han tycktes snarare ta i mer, samt började spela luftgitarr. När konserten var slut tycktes jublet aldrig ta slut, och det gällde även vår danske vän, som hedrande tog av sig sin fula keps, och satte den på mitt huvud. Jag ville inte ha den, så han fick tillbaka den, vilket gjorde honom glad. Jag gillar inte Volbeats musik, men konserten var en rolig upplevelse. The Killers var bra, också. Laakso - Norrkoeping Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 *Jag heter AngryAxel och gillar inte Volbeat Du var måhända inte med min bror då kanske? Han heter bestämt Gustav Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Du var måhända inte med min bror då kanske? Han heter bestämt Gustav Nein, min Gustav har ingen bror. Kom på att min Wall of Text skulle kunna översättas, redigeras lite, lägga till brass, och bli en "Billie the Vision"-låt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 The Killers - The ballad of Michael Valentine Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Bloodhound Gang - Along Comes Mary Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Bloodhound Gang - Along Comes Mary Lyssnade jag på i ettan/tvåan. Och Bomfunk MC's Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts