P-C Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 (redigerad) Band: Patrick Wolf Låt: The Magic Position Genré: Pink Indie Album: The Magic Position Text: So let the people talk It's Monday morning walk Right past the fabulous mess we're in It's gonna be a beautiful day So do the bluebirds sing As I take your hand And you take my kiss And I take the world 'Cause out of all the people I've known The places I've been The songs that I have sung The wonders I've seen Now that the dreams are all coming true Who is the one that leads me on through It's you Who puts me in the magic position, darling now You put me in the magic position To live, to learn, to love in the major key Redigerad 28 juli, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Funkadelic - Mommy, What's a Funkadelic Nio minuter och sju sekunder raw funk...tung funk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Pakito - Are You Ready Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 (redigerad) Ojoj, originellt tips comin' up. Frank Zappa - Joe's Garage Precis "återupptäckt" låten och egentligen vet jag att det inte går att utnämna den enda och bästa låten, men just nu är detta min. It wasn't very large There was just enough room to cram the drums In the corner over by the Dodge It was a fifty-four With a mashed up door And a cheesy little amp With a sign on the front said "Fender Champ" And a second hand guitar It was a Stratocaster with a whammy bar We could jam in Joe's Garage His mama was screamin' His dad was mad We was playin' the same old song In the afternoon 'n' sometimes we would Play it all night long It was all we knew, 'n' easy too So we wouldn't get it wrong All we did was bend the string like ... Hey! Down in Joe's Garage We didn't have no dope or LSD But a coupla quartsa beer Would fix it so the intonation Would not offend yer ear And the same old chords goin' over 'n' over Became a symphony We would play it again 'n' again 'n' again 'Cause it sounded good to me ONE MORE TIME! We could jam in Joe's Garage His mama was screamin', "TURN IT DOWN!" We was playing' the same old song In the afternoon 'n' sometimes we would Play it all night long It was all we knew, and easy too So we wouldn't get it wrong Even if you played it on a saxophone We thought we was pretty good We talked about keepin' the band together 'N' we figured that we should 'Cause about this time we was gettin' the eye From the girls in the neighborhood They'd all come over 'n' dance around like ... (orkade inte ta hela texten) Redigerad 28 juli, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Harold Melvin & The Blue Notes - I Miss You Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Men nej!! NEJ NEJ, hur fan kan du tipsa om den? RixFM är den enda jävla kanalen som går in på radion på mitt jobb, och alla som nånsin lyssnat på radio vet vad det är för skit jag talar om. Så kommer du och TIPSAR om en av årets plågor (han TIPSAR(!!) om den), det borde fan vara skottpengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Men nej!! NEJ NEJ, hur fan kan du tipsa om den? RixFM är den enda jävla kanalen som går in på radion på mitt jobb, och alla som nånsin lyssnat på radio vet vad det är för skit jag talar om. Så kommer du och TIPSAR om en av årets plågor (han TIPSAR(!!) om den), det borde fan vara skottpengar. RixFM är värdelöst. Kommer ihåg förut då "You're Beautiful" med James Blunt var ny och RixFM började på att spela den... Har nog aldrig varit med om att en låt blivit så uttjatad. Den enda radiostationen (Här omkring) med bra musik är P3 då dom har sommartoppen, vilken brukar kunna vara bra ibland. Bara för det så tipsar jag väl om en låt från sommartoppen då också - Hardcore Superstar - Bastards Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Men nej!! NEJ NEJ, hur fan kan du tipsa om den? RixFM är den enda jävla kanalen som går in på radion på mitt jobb, och alla som nånsin lyssnat på radio vet vad det är för skit jag talar om. Så kommer du och TIPSAR om en av årets plågor (han TIPSAR(!!) om den), det borde fan vara skottpengar. Har en kompis som går och sjunger den hela tiden.. på svenska! "Vet du det känns att, vara kär i någon som har bråttom att kasta iväg dig?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Barcode - Fuck What You Say Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Men nej!! NEJ NEJ, hur fan kan du tipsa om den? RixFM är den enda jävla kanalen som går in på radion på mitt jobb, och alla som nånsin lyssnat på radio vet vad det är för skit jag talar om. Så kommer du och TIPSAR om en av årets plågor (han TIPSAR(!!) om den), det borde fan vara skottpengar. Jag tror det var menat att vara 'kul'. Precis lika 'kul' som Kebabs kärleksrelation med Günther. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Fortsätter med artister som börjar med 'Fran'. Franz Ferdinand - 40' Ny platta snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 The Used - With Me Tonight Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Kanye West ft. Daft Punk - Stronger Fyfanfyfanfyfan vad bra! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 (redigerad) Lily Allen - Smile When you first left me I was wanting more But you were fucking that girl next door What'cha do that for? (What'cha do that for?) When you first left me I didn't know what to say Never been on my own that way Just sat by myself all day I was so lost back then But with a little help from my friends, I found the light in the tunnel at the end And now you're calling me up on the phone So you can have a little whine and a moan It's only because you're feeling alone At first when I see you cry Yeah, it makes me smile Yeah, it makes me smile At worst I feel bad for a while But then I just smile I go ahead and smile Whenever you see me You say that you want me back And I tell you it don't mean jack (it don't mean jack) No it don't mean jack (no it don't mean jack) I couldn't stop laughing No I just couldn't help myself I see you messed up my mental health I was quite unwell I was so lost back then But with a little help from my friends, I found the light in the tunnel at the end And now you're calling me up on the phone So you can have a little whine and a moan It's only because you're feeling alone At first when I see you cry Yeah, it makes me smile Yeah, it makes me smile At worst I feel bad for a while But then I just smile I go ahead and smile At first when I see you cry Yeah, it makes me smile Yeah, it makes me smile At worst I feel bad for a while But then I just smile I go ahead and smile At first when I see you cry Yeah, it makes me smile Yeah, it makes me smile At worst I feel bad for a while But then I just smile I go ahead and smile Redigerad 29 juli, 2007 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 New Order - Temptation Up, down, turn around Please don't let me hit the ground Tonight I think I'll walk alone I'll find my soul as I go home Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Amesoeurs - Bonheur Amputé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Iron maiden - The trooper Älskar denna låt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Fortsätter med artister som börjar med 'Fran'. Franz Ferdinand - 40' Ny platta snart? Kollade upp på wikipedia när du skrev det, och den heter ju faktiskt 40'! Jag har alltid trott att den hetat 40 ft. älskar att spela den på Frets on Fire hursomhelst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Before the Dawn - Undone Helvete vad jag gillar detta band nu, det är helt perfekt för min smak. Och denna låt, helt underbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts