Kiedis Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 (redigerad) Bob Hund - Düsseldorf Roten börjar utomjords rymden räcker inombords Syret ger min själ en plan bättre än avgaser från stan Flygplan lämnar Seattle landar nu i Düsseldorf Jag gillar sånt som ingen bryr sig om Stopp! Stopp! När jag blir nyfiken står tiden still då blir jag pigg och orkar lite till Rullband fångar radiobrus Rullband fångar radiobrus cykeltur i regnigt grus Jag gillar sånt som ingen bryr sig om Stopp! Stopp! När jag blir nyfiken står tiden still då blir jag pigg och orkar lite till x2 En enkel fråga: Varför är det så? -Jag har ingen aning men det roar mig ändå Jag gillar sånt som ingen bryr sig Jag går barfota i en affär tar en glassbåt jag är kär förut var jag sur och tvär kanske kan jag trivas här http://www.rockfoto.nu/image/20050505_190502_26144500.jpg En av deras bästa låtar. Röj när dom spelar live, sett dom 7 gånger tror jag. Redigerad 16 juli, 2007 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 (redigerad) The Stranglers - Golden Brown Golden brown texture like sun lays me down with my mind she runs. Throughout the night no need to fight never a frown with golden brown. Every time just like the last on her ship tied to the mast. To distant lands takes both my hands never a frown with golden brown. Golden brown finer temptress through the ages, she's heading west. From far away stays for a day never a frown with golden brown. Never a frown with golden brown. Never a frown with golden brown. Redigerad 16 juli, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 The Stranglers - Golden Brown *haderiddanhadera doppa kuken i choklad* Riktigt, riktigt bra låt. Ni som har sett Snatch känner förmodligen igen den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Moonsorrow - Jumalten Kaupunki / Tuhatvuotinen Perint Riktigt skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 (redigerad) Band: King Diamond Låt: A Mansion In Darkness Genre: Heavy Metal Album: Abigail Text: Riding up the alley in the rain, No lights to show the way. How could this ever be their home? Through the darkness you could only see A giant shadow that swells to be A house where evil rules at night And the shadows at the gate, they seemed to be alive. Yeah, the shadows at the gate -- alive. Everything inside was left untouched Except for what the rats had got, And the dust of time that showed its mark. Armed with candlelight and open eyes Through the dark they fought their way 'Til every room was lit again.... And the house began to breathe, it seemed to be alive. Yeah, the house began to breathe -- alive. As the candlelight began to fade, And Jonathan said, "Let's go to bed." The fireplace had ceased to burn.... Both were fast asleep before the dawn, Dreaming...Dreaming.... And they did not know about the shadow.... Yeah, the shadow on the wall, it really came alive. Yeah, the shadow on the wall -- Sunrise! Riktig skön Ockult Heavy Metal Redigerad 17 juli, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Riktigt, riktigt bra låt. Ni som har sett Snatch känner förmodligen igen den. Pfft.. Den kom ut 1982, och har hört den FLERTALET gånger innan den kom på Snatch 2000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Pfft.. Den kom ut 1982, och har hört den FLERTALET gånger innan den kom på Snatch 2000. Ja och? Om man har sett Snatch så kanske man skulle känna igen den. Det är ju ingen tävling om vem som har hört den först eller? Musiktips: John Mayer - Your Body Is A Wonderland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Linkin Park - What I've done Linkin Park - Bleed it out Linkin Park - Given up Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Eagles - Hotel California Go' låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Woods Of Infinity - Genever. Otroligt misantropisk black metal från Sverige. Riktigt, riktigt bra band! Med riktigt sjuka, perversa och sinnessjuka texter. Kan inte bli bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Good Charlotte - Hold on. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Pfft.. Den kom ut 1982, och har hört den FLERTALET gånger innan den kom på Snatch 2000. Nämnde bara en känd film som den har varit med i. Lugn och fin. NRBQ - Wacky Tobacky Wacky tobacky It made me feel so good Wacky tobacky Just like you said it would Everybody doin' it Smokin' and a-chewin' it They shippin' and buzzin' it And Congress is discussin' it Oh, listen to me 'Cause I wouldn't tell you no lie Some folks are tryin' it But then they're denyin' it A scientist is testin' But you might get arrested Jiminy Cricket I wouldn't tell you no lie But now, wacky tobacky Wacky tobacky Oh, wacky tobacky It made me feel so weird Wacky tobacky I had to shave my beard Yeah, the old they're tryin' it And then they're denyin' it It's wicked and it's graded But then it's confiscated It's crackers to slip a rozzer Oh, the dropsy in snide Hey boy, wacky tobacky Wacky tobacky I said Wacky tobacky Wacky tobacky Cha cha cha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Smashing Pumpkins - 7 Shades Of Black Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Ja och? Om man har sett Snatch så kanske man skulle känna igen den. Det är ju ingen tävling om vem som har hört den först eller? Musiktips: John Mayer - Your Body Is A Wonderland Menar att den låten inte ska asocieras med Snatch, som är 18 år efter att låten gjordes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 John Legend - Ordinary People Maybe we'll live and learn Maybe we'll crash and burn Maybe you'll stay, maybe you'll leave, maybe you'll return Maybe another fight, Maybe we won't survive But maybe we'll grow We never know baby youuuu and I Dang, vilka minnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Rage against the machines bästa album, någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Rage against the machines bästa album, någon? Deras första självbetitlade album är bäst, enligt mig, tätt följt av Battle Of Los Angeles. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Deras första självbetitlade album är bäst, enligt mig, tätt följt av Battle Of Los Angeles. Blir att skaffa båda då, till en början Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Blir att skaffa båda då, till en början Tack! En av mina favvoskivor genom tiderna, köp den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Menar att den låten inte ska asocieras med Snatch, som är 18 år efter att låten gjordes. Många låtar som är med i filmer blir ju ofta mer associerade till filmen än till låten i sig själv vilket kan vara lite jobbigt ibland, men också bra då man kan upptäcka bra musik. Gäller t.ex. många av låtarna som är med i Quentin Tarantinos filmer. ---- Mitt tips: Lee Marvin - Wandering Star. Rätt soft låt, manlig cowboyröst har han. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts