Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag spelar inte dum, men vet du vad han menar så berätta gärna.

Precis som när du eller Xemtoth postade bilder på Shinings sönderskurna metalsnubbar så tycker The Dude att det är en konstig kultur och förstår inte vad som skulle vara det roliga med att skära sönder sig på scen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som när du eller Xemtoth postade bilder på Shinings sönderskurna metalsnubbar så tycker The Dude att det är en konstig kultur och förstår inte vad som skulle vara det roliga med att skära sönder sig på scen.

Aha, vet inte om det är lönt att förklara det i och för sig, för jag tror inte att någon här hade förstått... för trångsynta helt enkelt.

King Diamond - Never Ending Hill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, vet inte om det är lönt att förklara det i och för sig, för jag tror inte att någon här hade förstått... för trångsynta helt enkelt.

Om du inte förklarar så kommer ingen sluta vara trångsynt heller. Du postade ju bilden för att få reaktioner, då är det ju självklart att du måste bemöta dom också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte förklarar så kommer ingen sluta vara trångsynt heller. Du postade ju bilden för att få reaktioner, då är det ju självklart att du måste bemöta dom också.

Alrighty.

Inom den depressiva black metal-scenen handlar allt om känslor, som vi har pratat om på MSN innan.

Hypothermia sjunger om negativitet, självmord, depression och ångest och allt det där. Varför? Det är ett motgift för honom, han häller in alla sina känslor i musiken.. Och av de som är deprimerade uppskattas det eftersom vi kan känna igen oss i det... Och det jag menar är.. om man då sjunger om sånt här och de känslora genomsyrar musiken, kan man då stå på scenen med ett stort leende? Jag tror inte det hade funkat precis. Han är självdestruktiv, hans musik handlar en del om självdestruktivitet, då är det väl rätt naturligt att han är självdestruktiv på scenen också? Och sen så är det ju klart för att förstärka känslorna hos publiken... En image skulle jag inte kalla det, för det är så personligt som det kan bli. Jag vet inte om det finns något mer att förklara egentligen. Hoppas åtminstonde någon kan förstå....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alrighty.

Inom den depressiva black metal-scenen handlar allt om känslor, som vi har pratat om på MSN innan.

Hypothermia sjunger om negativitet, självmord, depression och ångest och allt det där. Varför? Det är ett motgift för honom, han häller in alla sina känslor i musiken.. Och av de som är deprimerade uppskattas det eftersom vi kan känna igen oss i det... Och det jag menar är.. om man då sjunger om sånt här och de känslora genomsyrar musiken, kan man då stå på scenen med ett stort leende? Jag tror inte det hade funkat precis. Han är självdestruktiv, hans musik handlar en del om självdestruktivitet, då är det väl rätt naturligt att han är självdestruktiv på scenen också? Och sen så är det ju klart för att förstärka känslorna hos publiken... En image skulle jag inte kalla det, för det är så personligt som det kan bli. Jag vet inte om det finns något mer att förklara egentligen. Hoppas åtminstonde någon kan förstå....

Tack, kunde inte berätta det bättre själv, då jag suger så hårt på att argumentera.

Xasthur - Summoning the end of time

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frenzy: Du lyssnar väl på Death med tanke på din bild..?

Jo, visst gör jag det. Favoritbandet, helt klart. ^_^

Frenzy: Jodå, jag tror jag förstår, men det utesluter knappast det jag sa: stackars människa...

Svår uppväxt? Missbrukare? Psykiskt sjuk? Det är ju synd om någon som mår så dåligt att denna måste skada sig själv.

Psykiskt sjuk är väl rätt klart att han är... Alla vi människor genomgår väl en del faser som inte är alltför lyckliga, en del fastnar i dem och kommer aldrig därifrån... Det är oftast dessa människor som skapar sådan här musik, för människor som är likadana helt enkelt. Om man vill kunna förstå sig på sån här musik så måste man ha varit där nere själv och kännt alla dessa känslorna som musiken fångar.. för folk som inte har varit det är det helt klart förståeligt att dem inte förstår sig på den här sortens musik. Medans för folk som varit där, känner igen sig själv och alla känslor. Missbrukare har jag även hört att han är... men det är väl mycket möjligt att det är förknippat med hans depression.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shining - Ren Djävla Ångest

Bitter winds embraces my naked body

With it's eternal charm

I'm forced towards this eternal DARKNESS

With it's eternal pain

For what is the meaning of life?

If not... Suffering

I wonder what's the meaning of this weak existance

If not... Sorrow

Länk till kommentar