Spam Snuten Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Menswear - Stardust Bobby Boy wears leather trousers, Look so sexy they arouse us Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Kent - Nu är kungen död Nu är kungen död & hans drottning är fri går jag före i kön Återuppfinner mitt liv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Nu har jag missat något igen. Att jag har så dålig koll på nya artister. Läste att någon Maia Hirasawa skulle komma till Luleåkalaset (en festival i Luleå). Aldrig hört talas om. Glömmer bort. Sen satt jag och sneglade på Allsång på Skansen i tisdags. Då kommer hon ut och sjunger en ganska svängig låt som heter And I Found This Boy. Då bestämde jag mig för att kolla upp henne, och det visar sig att hon är körsångerska till Hello Saferide och har släppt ett soloalbum i april. Så jag tipsar er om att skaffa hennes debutalbum, Though, I'm Just Me. Eller det kanske bara är jag som har missat henne? Maia Hirasawa - My New Friend (låtnamnet påminner lite om Hello Saferide's My Best Friend ) Redigerad 28 juni, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Peter Bjorn And John - Paris 2004 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Nu har jag missat något igen. Att jag har så dålig koll på nya artister. Läste att någon Maia Hirasawa skulle komma till Luleåkalaset (en festival i Luleå). Aldrig hört talas om. Glömmer bort. Sen satt jag och sneglade på Allsång på Skansen i tisdags. Då kommer hon ut och sjunger en ganska svängig låt som heter And I Found This Boy. Då bestämde jag mig för att kolla upp henne, och det visar sig att hon är körsångerska till Hello Saferide och har släppt ett soloalbum i april. Så jag tipsar er om att skaffa hennes debutalbum, Though, I'm Just Me. Eller det kanske bara är jag som har missat henne? Maia Hirasawa - My New Friend (låtnamnet påminner lite om Hello Saferide's My Best Friend ) Haha, roligt och se att du följer exakt samma artistmönster som jag. Laakso -> Billie The Vision -> Hello Saferide -> Säkert! -> Maia Hirasawa Maia är på samma label som Annika Norlin och spelar också med i Hello Saferide. Redigerad 28 juni, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Haha, roligt och se att du följer exakt samma artistmönster som jag. Laakso -> Billie The Vision -> Hello Saferide -> Säkert! -> Maia Hirasawa Maia är på samma label som Annika Norlin och spelar också med i Hello Saferide. Billie the Vision provade jag att lyssna på eftersom du och några andra hade tipsat om dem så mycket. Plötsligt så blev dem ett av mina svenska favoritband. I guess I owe you a 'thanks'. Redigerad 28 juni, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Bloc Party – Hero Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Millencolin - Shut you out. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Roger Miller - Oh-De-Lally. Robin Hood and Little John Walkin' through the forest Laughin' back and forth At what the other'ne has to say Reminiscin', This-'n'-thattin' Havin' such a good time Oo-de-lally, Oo-de-lally Golly, what a day Never ever thinkin' there was danger in the water They were drinkin', they just guzzled it down Never dreamin' that a schemin' sherrif and his posse Was a-watchin' them an' gatherin' around Robin Hood and Little John Runnin' through the forest Jumpin' fences, dodgin' trees An' tryin' to get away Contemplatin' nothin' But escape an' fin'lly makin' it Oo-de-lally, Oo-de-lally Golly, what a day Oo-de-lally, Oo-de-lally Golly, what a day. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Bloc Party - Say It Right. Cover på Nelly Furtados låt. Jag vet egentligen inte vad som är så bra med den. Den är säkert inte bättre än orginalet men det är nog Keles röst. Helt underbar i refrängen blandat med hans dialekt som jag gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Space Buddha - The Viper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Säkert! - Det kommer bara leda till något ont Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Joan as Police Woman - Flushed Chest Sitter och deppar över min frånvaro från Peace & Love, där denna underbara trio ledd av singer/songwritern Joan Wasser, spelar. Snyft. Men men, tröstar mig med live-Joan på YouTube, och faktum att Roskildes startskott blåser av om blott några dagar. Woo! Redigerad 28 juni, 2007 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Nirvana 2002 - Mourning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Queen - Don't Stop Me Now WAAAAHH! Svängigt värre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Maia Hirasawa - You and me and everyone we know Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Death Cab For Cutie - Someday You Will Be Loved Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Måste tipsa Marduk - Throne of Rats och Marduk - Imago Mortis Mortuus röst är fan demonisk, låter inte som att den skulle komma från en människa, älskar den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 The White Stripes - Outlaw Blues Well I wish I waaaaas, on some Australian mountain range. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 (redigerad) Mortuus röst är fan demonisk, låter inte som att den skulle komma från en människa, Hmkey... ----------------------- Timbuktu - Kärlekens bandvagn. Redigerad 29 juni, 2007 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts