Jump to content

Musiktips

jaeger
 Share

Recommended Posts

Efter en vecka där jag upptäckt band som OOIOO, Deerhoof, Caribou och Broken Social Scene så kan jag tydligen fortfarande bli förälskad. Igår lyssnade jag på artisten Final Fantasys låt This Lamb Sells Condos, och jag är lyrisk utav bara sjutton. Det är så vackert, så vackert, och när jag lyssnar på den är jag inte långt ifrån tårar.

fantasy_200_895759_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en vecka där jag upptäckt band som OOIOO, Deerhoof, Caribou och Broken Social Scene så kan jag tydligen fortfarande bli förälskad. Igår lyssnade jag på artisten Final Fantasys låt This Lamb Sells Condos, och jag är lyrisk utav bara sjutton. Det är så vackert, så vackert, och när jag lyssnar på den är jag inte långt ifrån tårar.

fantasy_200_895759_0.jpg

Åh, den var ju riktigt bra :wub:

---

Stereophonics - Deadhead

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter åter igen och lyssnar på låten Zombie av The Cranberries, och, ja, vad ska jag egentligen säga? Den är enormt ljuvlig, enormt läcker, och enormt enorm. Allting faller in rätt i den, det härliga gitarrspelet, texten, och framför allt Dolores O'Riordans röst, som skär som en kniv genom låten. Dolores O'Riordan är helt klart en av de häftigaste vokalisterna som är aktiva idag, och det är ju verkligen bra.

http://youtube.com/watch?v=lyp5we2ySDo

Åh, den var ju riktigt bra :wub:

Du lyssnade alltså på den efter att ha läst vad jag skrivit, eller? :wub:

Redigerad av Savi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor