Eudoros Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Burzum - Det Som En Gang Var Underbart skön Ambient/Black metal låt, för att inte tala om hans röst ,helt otrolig Var det inte han som körde en hemmagjord kniv i pannbenet på någon + brände några kyrkor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Var det inte han som körde en hemmagjord kniv i pannbenet på någon + brände några kyrkor? Yepp han dödade Euronymous i Mayhem och Brännde 2 kyrkor o planerade o spränga en Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 (redigerad) Queens of the Stone Age feat Trent Reznor of NIN - Era Vulgaris Deras nya platta med samma namn som Era Vulgaris släpps på onsdag, helvete vad jag längtar, garanterat ett av årets bästa skivsläpp. Underbart bra skiva, en av deras bästa! -------------------------------------------------- The Bravery - Believe Nya skivan, The Sun and The Moon, är riktigt bra. Redigerad 12 juni, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 (redigerad) Yepp han dödade Euronymous i Mayhem och Brännde 2 kyrkor o planerade o spränga en Amen för i jävla helvete? Hör det till Black Metal? Att mörda folk? Fucking sick-o. Säkert! ft. Markus Krunegård - Det Kommer Bara Leda Till Nåt OntKyss mig inte, det kommer bara leda till nåt ont Redigerad 12 juni, 2007 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 (redigerad) Amen för i jävla helvete? Hör det till Black Metal? Att mörda folk? Fucking sick-o. Säkert! ft. Markus Krunegård - Det Kommer Bara Leda Till Nåt Ont Kyss mig inte, det kommer bara leda till nåt ont Fattar inte varför alla förknippar mordet och så vidare med musiken Varg lirade (lirar)... Om Britney Spears skulle mörda någon, skulle alla fråga om mord hör till pop?, Nej jag tror inte det. Kyrkbränningar spelar väl in en del, symbolisk gärning för det de flesta i black metal-scenen står för. EDIT: Visst har där varit en del andra mord... men som jag ser det har det ingen koppling till musiken precis? Redigerad 12 juni, 2007 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Trodde att det var Bild På Dig Själv-tråden och att xstreem postade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Fattar inte varför alla förknippar mordet och så vidare med musiken Varg lirade (lirar)... Om Britney Spears skulle mörda någon, skulle alla fråga om mord hör till pop?, Nej jag tror inte det. Kyrkbränningar spelar väl in en del, symbolisk gärning för det de flesta i black metal-scenen står för. EDIT: Visst har där varit en del andra mord... men som jag ser det har det ingen koppling till musiken precis? [hint]lyrics[/hint] Det brukar ju vanligtvis inte låta särskilt friskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Underbart bra skiva, en av deras bästa! Ja dom har ju sagt själva att det är den en av dom bästa dom gjort, men döm om min förvåning, dom har tagit bort Era Vulgaris låten från skivan, onödigt tycker jag, men annars är det ett gäng gryma gäster med på plattan, har inte hört den själv, väntar tills den släpps "lagligt", har lyssnat på dom så pass länge att jag kan vänta. ------------------------------ Mötley Crüe - Kickstart My Heart Konserten förra veckan gav mig en nytändning och fick mig att gräva fram mina gamla Mötley Crüe plattor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Yepp han dödade Euronymous i Mayhem och Brännde 2 kyrkor o planerade o spränga en Sjukt som fan tycker jag. ------------- Tipsar väl om en låt också då. Säkert! - Sanningsdan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Snook - Har Du Tänkt På Din Egna Begravning? "Tanken har väl snuddat mig men aldrig att den nuddat mig på nåt sätt inte tänkt mig att det skulle va såhär" JA! Lyssnade mycket på den i.. åttan? Mycket skön! ------- Mange Schmidt - Giftig Han har gjort det igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Stereophonics - Looks Like Chaplin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 [hint]lyrics[/hint] Det brukar ju vanligtvis inte låta särskilt friskt. Deras texter, sjuka? Eller vad säger du? I black metal så är texterna oftast om Fantasy, Religion, nationalism samt massa annat skit som depression. Inte precis massa texter om mord... Sjukt som fan tycker jag. Ja, visst är det sjukt att hugga ner en kille när han försöker mörda dig? ------------ Asgarv - Fucked With A Life. Ska förmodligen göra en split med denna killen, skön låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Ja, visst är det sjukt att hugga ner en kille när han försöker mörda dig? Om man hugger killen 23 gånger i ansiktet? Ja. ----------------------------------------------------------- The Shins - Phantom Limb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 NX Zero - Razões e Emoções Riktigt skön alternative rock låt , som ni måste lyssna på! http://www.youtube.com/watch?v=HrTD9Xex4MI Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Ja, visst är det sjukt att hugga ner en kille när han försöker mörda dig? "Vid rättegången följande år hävdade Vikernes att mordet var en typ av självförsvar, eftersom Vikernes hade fått höra att Euronymous hade planer på att döda honom. Vikernes dömdes till 21 års fängelse för mord och tre fall av" - Wikipedia Intressant form av självförsvar.. han fick HÖRA att han tänkte döda honom.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Madhick Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 "Vid rättegången följande år hävdade Vikernes att mordet var en typ av självförsvar, eftersom Vikernes hade fått höra att Euronymous hade planer på att döda honom. Vikernes dömdes till 21 års fängelse för mord och tre fall av" - Wikipedia Intressant form av självförsvar.. han fick HÖRA att han tänkte döda honom.. Jo men om jag inte minns fel har jag hört att Varg åkte till honom för att snacka med Euronymuous men Euronymuous hämtade en kniv och försökte hugga Varg. Det Varg gjorde var att han lyckades ta ifrån Euronymuous kniven och hugga ner honom innan han själv blivit mördad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 (redigerad) Jo men om jag inte minns fel har jag hört att Varg åkte till honom för att snacka med Euronymuous men Euronymuous hämtade en kniv och försökte hugga Varg. Det Varg gjorde var att han lyckades ta ifrån Euronymuous kniven och hugga ner honom innan han själv blivit mördad. Ja det var självförsvar, Euronymous tålde inte att varg fick allas uppmärksamhet så han satte knivjäveln i pannan på honom i självförsvar edit: Han hade planerat att dra ut honom i vildmarken där ingen kunde se och tortera honom i timmar och filma det hela, skulle jag inte tillåta iallfall Redigerad 12 juni, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Om man hugger killen 23 gånger i ansiktet? Ja. ----------------------------------------------------------- Han högg honom i ryggen/axeln ett antal gånger samt att han satte en kniv rätt i pannan på honom för att "avsluta" det hela. Varg högg inte Euronymous i huvuder tjugotre gånger. "Vid rättegången följande år hävdade Vikernes att mordet var en typ av självförsvar, eftersom Vikernes hade fått höra att Euronymous hade planer på att döda honom. Vikernes dömdes till 21 års fängelse för mord och tre fall av" - Wikipedia Intressant form av självförsvar.. han fick HÖRA att han tänkte döda honom.. Nej nej... han åkte till Euronymous för att skriva ett kontrakt samt att en av euronymous bandpolare skulle visa honom några nya riff. Väl där inne så började euronymous vara vädligt nervös eftersom han förstod att Varg hade fått höra om hans planer, det hela utspelade sig mitt i natten också... Så... Euronymous började springa in till köket för att hämta en kniv och då tänkte Varg att ska han ha en kniv, så ska jag ha en kniv.. så Varg tog upp en fickkniv.. och det var den som dödade Euronymous, den var så slö att den inte kunde skära en tomat i två delar bara... Jag försvarar inte Varg, han är en idiot helt klart. Men jag kan se varför han gjorde det och jag är trött på att folk drar upp mord och självmord så fort man nämner Mayhem och Burzum, då det inte har något med musiken att göra. Jo men om jag inte minns fel har jag hört att Varg åkte till honom för att snacka med Euronymuous men Euronymuous hämtade en kniv och försökte hugga Varg. Det Varg gjorde var att han lyckades ta ifrån Euronymuous kniven och hugga ner honom innan han själv blivit mördad. Näpp, läs där uppe^^. Vill ni läsa mer om mordet och massa anat rörandes Varg så rekommenderar jag sidan; Burzum.org. ---------------------------- Hypothermia - Del 4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Cockney Rejects - Bad Man Riktigt bra låt, hittade en film på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=2krcOLh_0HI Är dock ett sunkigt coverband som framför låten, Cockneys version är mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2007 Teddybears Sthlm feat Paola - Yours To Keep Hade nästan glömt hur bra Rock 'n' Roll Highschool skivan är, fan vad man spelade sönder den sommaren när den kom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts